SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

V modranských kvetinárstvach je rušno

Ľudia sa po vianočných dekoráciách obzerajú aj v kvetinárstvach. Čo najviac kupujú, sme zisťovali v dvoch modranských predajniach.

Fialové ozdoby patria túto zimu medzi najžiadanejšie.Fialové ozdoby patria túto zimu medzi najžiadanejšie. (Zdroj: ŽANETA JANEČKOVÁ)

MODRA. Čas pred Vianocami trávia ľudia v kvetinárstvach viac ako počas bežných dní. Hľadajú v nich rôzne vianočné dekorácie, ktorými si v predvianočnom čase zdobia interiér svojich bytov či domov.

Kvetinárstvo musí najprv vypratať

V prvom modranskom kvetinárstve, ktoré je otvorené necelé dva roky, sa dvere stále otvárajú. Trojica mladých dievčat sem prišla kúpiť darček pre kamarátku. Popri tom obdivujú fialové vianočné gule. S majiteľkou kvetinárstva Jankou Kintlerovou sa rozprávame, čo tento rok medzi ľuďmi „fičí".

Skryť Vypnúť reklamu

„Ako povedal v televízii Ivan Bednárik, tieto Vianoce letí rôznofarebná výzdoba." V jej kvetinárstve sa však najviac míňajú fialové a biele ozdoby či dekorácie. Žiadané sú aj variácie s hnedou, krémovou a striebornou farbou.

Ako Janka hovorí, s nákupom materiálu na vianočné dekorácie začína až začiatkom novembra. Hoci na skladoch býva už koncom leta, maličké kvetinárstvo jej nedovoľuje, aby si ho zadovážila v predstihu.

„Predtým, ako tu rozložím vianočný tovar, musím kvetinárstvo najskôr vypratať." Na pár dní vtedy kvetinárstvo zatvorí a vyprataný tovar uskladní u seba v pivnici. „Našťastie bývam kúsok odtiaľto," hovorí Janka s úsmevom.

V kurze sú vône citrusových plodov

Ľudia začínajú zháňať vianočnú výzdobu po sviatku Všetkých svätých. „Vtedy je najväčší dopyt po adventných vencoch. V tomto období sa zákazníci obzerajú najmä po svietnikoch či vence na dvere," hovorí Janka.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzitým preruší náš rozhovor žena s dvomi malými deťmi. Mieri k pultu, kde sa nachádza škatuľa s prírodnými vonnými olejmi, ktoré sa používajú do aromatických lámp. Ľudia ich podľa Jankinej kamarátky, ktorá jej v kvetinárstve vypomáha, kupujú po celý rok.

„Pred Vianocami sa však míňajú viac." Ako hovorí, zákazníci dávajú prednosť olejom s citrusovou vôňou. Najväčším hitom je však olej s vôňou čierneho hrozna," prezrádza Janka, zatiaľ čo otvára malú fľaštičku a prikladá mi ju k nosu. Po nádychu zacítim jemne sladký ovocný závan.

Vyzdobujú aj na objednávku

Do kvetinárstva zavíta ďalšia návštevníčka. Pozornosť venuje svietnikom. „Prosím vás, koľko stojí tento?" pýta sa žien a ukazuje im svietnik v bielo-zlatom prevedení. Janka jej povie sumu a zároveň dodá: „Keď sa vám sviečky vypália, môžete prísť so svietnikom k nám. Stačí, ak si dokúpite sviečky a my vám ho opäť naaranžujeme a upravíme." Zaujíma ma preto, či takýchto služieb, ponúkajú viac. Janka mi pritaká.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak chce niekto napríklad vyzdobiť interiér, prídu si ho bezplatne obhliadnuť. Najväčšiu objednávku na výzdobu interiéru dostalo jej kvetinárstvo od bratislavskej firmy. „Týkalo sa to asi šiestich miestností. Za jedno popoludnie sme stihli spraviť dve miestnosti," hovorí Janka.

Ak si niekto chce objednať výzdobu interiéru, väčšinou príde s vlastnou predstavou. Janka však hovorí, že ľudia si väčšinou nechajú od nich poradiť. „Už sa nám stalo, že klient mal výzdobu, ktoré sa od jeho pôvodných predstáv celkom líšila."

Prinesú si aj vlastný materiál

V druhom kvetinárstve nám prezradia, že najžiadanejším vianočným tovarom sú u nich momentálne vence a svietniky. Z farieb sa najlepšie predáva biela a zlatá.

„Tradičnou farbou Vianoc zostáva červená," hovorí jedna z pracovníčok, ktorá nechce byť menovaná. Prípravy na vianočnú sezónu sa podľa jej slov začínajú už v októbri. Predaj sa rozbieha, podobne ako v prípade prvého kvetinárstva, začiatkom novembra. V kvetinárstve robia dekorácie aj na požiadanie.

„Niektorí zákazníci si so sebou prinesú aj vlastný materiál, ktorý potom pri výrobe používame," hovorí kvetinárka. Najpoužívanejším materiálom pri tvorbe vianočných dekoratívnych doplnkov sú gule, sviečky, čečina a rôzne druhy halúzok. Ako nám v oboch kvetinárstvach potvrdili, inšpiráciu na nové nápady hľadajú v zahraničných časopisoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 771
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 279
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 010
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 441
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 994
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 937
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 252
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 112
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 987
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu