SME

Kúriť v MHD je v zime povinné, v lete je to omyl

Na teplo v MHD má cestujúci nárok, vonku však musí byť menej než päť stupňov. Staré električky kúria aj v lete.

Reguláciu kúrenia má len časť spojov MHD. Šofér je povinný kúriť, ak vonku klesne teplota pod päť stupňov.Reguláciu kúrenia má len časť spojov MHD. Šofér je povinný kúriť, ak vonku klesne teplota pod päť stupňov. (Zdroj: ČTK)

BRATISLAVA. „V lete teplo, v zime zima,“ frfle pán v kabáte nastupujúci do zadného vozňa električky. O chvíľu si nasadzuje čiapku. „Treba ísť do prvého vozňa, tam býva teplejšie,“ radí mu spolucestujúci v zimnej bunde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia majú na teplo v MHD nárok, povedal odchádzajúci hovorca dopravného podniku Peter Kavecký.

„Dopravný dispečing sleduje teplotu na území mesta a keď klesne pod päť stupňov, začína sa kúriť,“ vraví Kavecký.

Keď takáto situácia vonku nastane, šoféri MHD sa to vraj dozvedia operatívne. „Je to vyhlásené ako generálny oznam cez vysielačku do všetkých vozidiel,“ dodal končiaci hovorca.

SkryťVypnúť reklamu

Teplota musí klesnúť

Ak je vonku menej než päť stupňov, no vo vozidle MHD sa aj tak nekúri, môže sa cestujúci sťažovať.

Kavecký vraví, že šofér dostane centrálny príkaz vyhlásený dispečingom. „Ak napriek tomu nekúri, ide o porušovanie pracovných povinností.“

Náklady na kúrenie v MHD sa podľa Kaveckého presne vyčísliť nedajú. Vraví však, že stúpajú. „Iné je to v nových vozidlách a iné v starých.“

V nových sa dá kúrenie navyše regulovať presne na stupne. Na otázku, či sa dá upraviť teplota vo vozidle vzhľadom na počet pasažierov, alebo prípadnú tlačenicu, Kavecký odpovedal neurčito.

Väčšina vozidiel má podľa neho reguláciu na dva stupne – polovičný a plný výkon. Koľko ich však takúto reguláciu nemá, sme sa nedozvedeli.

Kúria aj v lete

Kavecký priznal to, že niekedy sa v MHD kúri aj v lete. Ide najmä o električky, ktoré vykurujú.

SkryťVypnúť reklamu

„Môže sa to stať pri najstarších električkách, dochádza tu k takzvanému únikovému kúreniu.“

Ide vraj o jav, kedy z motora vyžaruje teplo samovoľne. „V žiadnom prípade nejde o úmysel, je to technológia pracujúca na zastaralom princípe a vznikajúce teplo je vedľajší jav fungovania motora.“

Tender na nové električky sľuboval dopravný podnik už začiatkom minulého roku. Dopravu mali posilniť dlhé trojčlánkové električky. Doteraz však verejnú súťaž dopravca ani nevypísal.

Vedenie dopravného podniku a odchádzajúci predseda predstavenstva spoločnosti Branislav Zahradník to vysvetľoval finančnou situáciou.

Ani jedna dnes z jazdiacich električiek nie je nízkopodlažná.

elektricka_res.jpg

Problém s kúrením majú staré električky, niekedy sa v nich kúri aj v lete.

SkryťVypnúť reklamu

FOTO - ARCHÍV SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 971
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 592
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 785
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 606
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 284
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 998
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 520
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 106
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 198
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 11 027
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 525
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 282
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 864
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 692
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 020
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 542
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu