SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky
SÚČASNÍ PRIMÁTORI SÚ VERNÍ TRADIČNEJ KOMUNIKÁCII

Noví kandidáti oslovujú voličov aj na Facebooku

Kandidáti na primátora komunikujú so svojimi voličmi najmä osobne. Medzi komunikačnými prostriedkami dominuje aj využívanie novín či letákov. Do týchto volieb však prenikli aj nové médiá, najmä Facebook.

PEZINOK. SENEC. V Senci a v Pezinku sa uchádza o post primátora spolu šesť kandidátov. V tohtoročných voľbách pôjdu do boja o primátorské kresla aj súčasní primátori oboch okresných miest.

Všetkých kandidátov sme oslovili s tromi otázkami, ktoré sa týkajú ich predvolebnej kampane. Na naše otázky neodpovedali dvaja kandidáti.

Megalomanskú kampaň nepotrebuje

Súčasný primátor Pezinka Oliver Solga (nezávislý) stavia svoju predvolebnú kampaň predovšetkým na štandardných a osvedčených prostriedkoch komunikácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Megalomanskú kampaň s bilbordmi s vyretušovanou tvárou na každom rohu, na ktorých by sľuboval zázraky na počkanie podľa jeho slov nepotrebuje:

„Využívam platenú inzerciu v časopise Pezinčan, krátky šot v televízii Pezinok a plagáty. Do každej domácnosti bude doručený môj volebný program." V súčasnosti je na stĺpoch vlajkoslávy pred mestským úradom natiahnutá biela plachta s modrým volebným sloganom.

Solga vyčíslil náklady na svoju kampaň na približne na 1 500 eur a podľa jeho vyjadrenia ide o vlastné finančné zdroje.

„V mojom prípade je úplne prirodzené, že si celú kampaň financujem sám a viem to doložiť," hovorí. Zároveň dodáva, že tak tomu bolo aj v minulosti. Kvetoslava Štrbová (nezávislý), poslankyňa pezinského zastupiteľstva, ktorá je jedinou Solgovou protikandidátkou, sa do uzávierky k našim otázkam nevyjadrila.

Skryť Vypnúť reklamu

K tradičnej komunikácii pridali Facebook

V Senci kandidáti stavili aj na nové médiá. Peter Sedala, ktorý ide do volieb ako nezávislý kandidát, sa chce zamerať okrem novín a osobných stretnutí s ľuďmi aj na sociálnu sieť Facebook.

„Bilbordy určite nie, lebo Senčania sú alergickí na politikov, ktorí na nich pozerajú zvysoka." Aj keď sú podľa neho dôležité všetky vekové skupiny, zvlášť chce motivovať mladých voličov, ktorým nie je mesto ľahostajné. Do kampane plánoval investovať od troch do päťtisíc eur, ktoré išli z jeho vlastného vrecka.

Využiť Facebook chce aj ďalší nezávislý kandidát Ján Chrťan. Najviac však vsádza na osobný kontakt s mienkotvornými osobami mesta Senec a ich vplyvom na občanov v ich okruhu ako aj na osobný kontakt s voličmi. Nechýbajú ani noviny, bilbordy a letáky. Koľko peňazí chce vynaložiť na svoju kampaň považuje za nekorektnú otázku. „Pôjde zásadne o vlastné prostriedky," doplnil.

Skryť Vypnúť reklamu

Terajší primátor Karol Kvál (nezávislý) sa takisto spolieha na osobný kontakt a bilbordy. Osloviť nimi chce všetky cieľové skupiny bez rozdielu národnosti a vierovyznaní.

„Koľko za kampaň zaplatím, je moja súkromná vec," reagoval stroho Kvál. Rovnako ako ostatní kandidáti, aj on si ju zabezpečuje z vlastných zdrojov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  3. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  2. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  3. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  4. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  5. Novinka medzi prefabrikátmi
  6. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  7. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  8. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  9. The future of M&A in Europe
  10. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 646
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 455
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 355
  4. Aká je chémia vôní 11 090
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 381
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 814
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 743
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 246
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 775
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 907
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu