O Námestí SNP už rokujú

Zástupcovia Starého Mesta rokovali s prvým vážnym záujemcom, ktorý chce investovať do projektu revitalizácie Námestia SNP. Je ním združenie piatich firiem z Rakúska a zo Slovenska. Vstup investora sa má udiať prostredníctvom kúpy balíka 51 percent akcií .


Už týždne je vždy v krízových hodinách dňa úplne upchatá Pražská aj Šancova ulica. Včera sa gordickým uzlom na križovatke pri Slovenskej akadémii vied, kde sa odbočuje aj na hlavnú stanicu, nedalo bez nervov prejsť celý deň. Mnohí vodiči nadávali, prečo trvá úprava jedného pruhu cesty tak neskutočne dlho, prečo sa tu nepracuje v noci, ako je to bežné v okolitých krajinách, a viacerí uvažovali, komu by si dali preplatiť zmeškaný vlak a nahradiť dôležité rokovanie, ktoré pre zápchu nestihli. Dopravný kolaps robí veľké problémy aj sanitkárom, ktorí sa chcú dostať na Kramáre. Včera sa nám žiadnych kompetentných, čo by odpovedali na rozčúlené otázky Bratislavčanov, nepodarilo zohnať. FOTO SME – PAVOL MAJER

Zástupcovia Starého Mesta rokovali s prvým vážnym záujemcom, ktorý chce investovať do projektu revitalizácie Námestia SNP. Je ním združenie piatich firiem z Rakúska a zo Slovenska. Vstup investora sa má udiať prostredníctvom kúpy balíka 51 percent akcií spoločnosti mestskej časti SNP Invest. Na predaj akcií bola pred časom vyhlásená verejná obchodná súťaž.

Slovensko-rakúske konzorcium zložené z firiem Dukat (Rakúsko) – CPM Consulting & Projektmanagement GmbH (Rakúsko) – Zipp, s. r. o., Bratislava – Iuris, s. r. o., Bratislava – P-Service Security, s. r. o., Bratislava sa síce do súťaže prihlásilo, zaplatilo aj registračný poplatok, ale nepodalo súťažný návrh. S ďalšími tromi záujemcami navrhlo samospráve, aby akcie predávala po priamych rokovaniach, a nie súťažou. Utorkové stretnutie začalo sériu rokovaní samosprávy s investormi.

O cene za akcie sa na ňom nehovorilo, hodnotil sa projekt, ktorý podnikatelia priniesli, a hneď na prvýkrát boli úspešní. Podľa riaditeľa SNP Invest, a. s., Petra Gandla filozofia návrhu ich príjemne prekvapila. Cenu za akcie poslanci pevne nestanovili, očakávajú však, že bude aspoň v hodnote základného imania spoločnosti, teda okolo 26 miliónov korún. Toľko samospráva vynaložila na prípravné práce, dokumentáciu, prezentáciu projektu. „Ak akcie predáme za ich nominálnu hodnotu, bude dobre. Aj keď bude cena nižšia, ale podarí sa uskutočniť celý projekt revitalizácie, bude to dobrý obchod. Bude to prvý projekt využitia podzemia pod námestím na Slovensku, ktoré bude slúžiť budúcim generáciám, bez míňania verejných peňazí,“ povedal Gandl.

Názor, že zmena verejnej súťaže na priame rokovania znamená menšiu transparentnosť, Gandl poprel. „Mestská časť hľadá investora, ktorý vloží do projektu tri miliardy, zároveň zafinancuje aj verejné investície – úpravu povrchu troch námestí: Hurbanovho, SNP a Kamenného, ako aj rekonštrukciu podzemných sietí. Forma súťaže je na mieste, keď verejná sféra obstaráva tovar alebo služby. My sme na opačnej strane, hľadáme investora, ktorý bude investovať peniaze aj na verejnoprospešný účel. Zastupiteľstvo schválilo kritériá, od ktorých neustúpime. Názor, že niečo môže prebehnúť netransparentne, je mylný, priebeh a postup rokovania schvaľuje zastupiteľstvo mestskej časti,“ povedal.

O vstup do projektu prejavili záujem tri združenia podnikateľov, nie všetci však majú záujem o celý projekt, najatraktívnejšia je pre nich časť s podzemnými garážami. Poslanci Starého Mesta pred rokom rozhodli, že záujemca musí zastrešiť celý projekt, teda aj výstavbu podzemnej zóny zábavy, oddychu a shoppingu. Hoci sa slovensko-rakúske konzorcium svojím zámerom najviac priblížilo podmienkam, samospráva chce rokovať so všetkými. INGRID DROZDÍKOVÁ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481