SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Frešo chce peniaze z EÚ cez Dunajskú stratégiu

Bratislavský samosprávny kraj vidí perspektívu rozšírenia spolupráce so župou Győr-Moson-Sopron.Projekt Dunajskej stratégie nadväzuje na približne dvetisícročnú tradíciu obchodovania pri Dunaji.

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj môže čerpať eurofondy aj po roku 2013 spoluprácou so župou Győr-Moson-Sopron cez projekt Dunajská stratégia. Na spolupráci sa dohodli najvyšší predstavitelia oboch žúp - Pavol Frešo a Imre Szakács na stretnutí v Győri.

"Ak sa preukáže, že kraj a maďarská župa sa vedia dohodnúť na menších akciách, ako je napríklad v súčasnosti ekologický projekt na ochranu dropa fúzatého, alebo na cezhraničnom prepojení cyklotrás, budú sa môcť následne uchádzať aj o veľké investície, akými sú napríklad výstavba diaľnic alebo železničných tratí,“ priblížil stratégiu Frešo.

Projekt Dunajskej stratégie vyžaduje spoluprácu všetkých regiónov ležiacich popri rieke Dunaj. Ide o možnosť čerpať prostriedky zo zdrojov Európskej únie na spoločné projekty.

Podľa Freša má zmysel spájať s touto riekou veľké infraštruktúrne projekty ako železnice alebo diaľnice.

Táto stratégia je podľa neho určená na dopravu a rozvoj znalostnej ekonomiky a v tomto zmysle presahuje bratislavský región, dokonca aj úroveň Slovenska.

Podľa Szakácsa je vzájomná spolupráca prioritou Maďarska aj Slovenska a základom vzájomnej spolupráce bude spoločná práca na projekte Dunajskej stratégie.

„Je to nový projekt Európskej únie, ale vo veľkej miere môže ovplyvniť život ľudí žijúcich pri toku Dunaja. Treba sa toho chytiť a čo najviac z toho vyťažiť,“ doplnil Szakács.

Obaja regionálni predstavitelia prejavili veľký záujem aj o rozvoj ďalších spoločných projektov financovaných zo zdrojov Európskej únie, napríklad budovanie cyklotrás, rozvoj dopravy či ochrana životného prostredia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 029
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 566
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 740
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 205
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 161
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 259
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 695
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 392
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 972
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu