BRATISLAVA. Prvým krokom na riešenie dopravy v rámci projektu nosného dopravného systému by malo byť vybudovanie električkovej trate do Petržalky v dvoch vetvách. Povedal to kandidát na primátora Marek Blaha (SDĽ - Strana zelených).
V praxi by to fungovalo tak, že električka by prešla z mesta po Starom moste do Petržalky, kde by sa rozdelila a jedna vetva by viedla na železničnú stanicu a druhá až do Janíkovho dvora. Električka by však podľa neho bola len dočasným riešením. V budúcnosti by sa mal využiť projekt TEN-T 17, ktorý hovorí o železničnej trati a vybudovaní tunela popod Dunaj.
V súvislosti s električkou Blaha predstavil aj svoju víziu budúcej podoby Starého mosta, cez ktorý by mala jazdiť. Električkovej trati by mala patriť jedna časť mosta, na druhej by sa mala vybudovať pešia zóna s kaviarňami či stánkami.
Volebný program Mareka Blahu nesie názov Dajme Bratislave zelenú a zahŕňa 50 krokov k lepšiemu životu. Na otázku, kde chce zobrať financie na realizáciu volebných sľubov, odpovedal, že mnohé z nich sú založené na dobrovoľníctve a zmene kultúry života ľudí, takže nestoja "nič".
Pri niektorých by mohli pomáhať investori, na niečo by však musel prispieť štát. Ten by si mal podľa neho uvedomiť, že Bratislava nie je len mestom ako takým, ale aj hlavným mestom.