SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ O 16:04 O UPRESNENIE M. FTÁČNIKA O SPLÁCANÍ ÚVERU

Ftáčnik si na primátorskú kampaň berie úver

Kampaň zatiaľ Ftáčnika stála asi 40-tisíc eur. Na 30-tisíc si zobral úver. Vášáryová si tiež brala úver.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - SITA)

Agentúrnu správu sme o 14:10 nahradili autorským článkom SME.

Kampaň zatiaľ Ftáčnika stála asi 40-tisíc eur. Na asi 30-tisíc si zobral úver. Vášáryová si tiež brala úver.

BRATISLAVA. Kandidáti na primátora Bratislavy vyčísľujú, koľko ich kampaň vyjde.

Ako prvý zverejnil už v septembri vyúčtovanie svojej doterajšej kampane Milan Ftáčnik (nez., s podporou Smeru), odvtedy to robí pravidelne.

„Doterajšie náklady na otvorenú komunikáciu Milana Ftáčnika s verejnosťou sa dostali na úroveň 44­tisíc eur," informovala dnes Edita Šušolová z jeho volebného štábu. Z toho 30-tisíc je úver, 25-tisíc osobný vklad.
Peniaze idú hlavne na bilbordy, na inzerciu v novinách, konferenciu a stretnutia s ľuďmi.

Dary 27-tisíc

Hoci Ftáčnik kandiduje s podporou politickej strany, finančne ho podporujú iba jednotlivci. „Na jeho volebný účet k 12. októbru prispeli fyzické osoby sumou 23,5-tisíca eur a z volebných zbierok počas stretnutí s verejnosťou získal 3856 eur. Na účet doposiaľ neprispela žiadna právnická osoba," informovala Šušolová.

Prostriedky, ktoré Ftáčnik nevyužije, chce neskôr rozdeliť bratislavským občianskym združeniam.

Ako povedal jeho štáb, Ftáčnik bude úver splácať zo svojho príjmu po voľbách, či už uspeje alebo nie. Ako vysvetlil štáb, bude to napríklad z učiteľského platu. "Vstupuje do toho rizika," informoval štáb.

Magda Vášáryová si berie úver tiež. „Moja kampaň sa ešte len rozbieha, preto presné číslo nákladov nepoznám," povedala dnes.

Ako dodala, kampaň bude financovaná z úveru, ktorý si už dávnejšie zobrala, ďalej z jej súkromného príspevku, z darov a z príspevku SDKÚ. Strana bude kampaň financovať, lebo sa k tomu zaviazala v koaličnej zmluve, hoci Vášáryovú podporuje celá pravica.

Na rozdiel od parlamentných volieb, kandidáti a strany v komunálnych voľbách podľa svojich výsledkov nezískavajú príspevok od štátu.

Hlina: Idem v tom sám

Podnikateľ Alojz Hlina (nez.) si všetko financuje sám. Ako píše na svojej internetovej stránke, ak mu chce niekto prispieť, môže, zverejnil tu číslo svojho účtu. „Zatiaľ som kampaň vyčíslil asi na 18-tisíc eur, teraz práve rozmýšľame, čo ďalej." Ako povedal, myslí si, že skôr nemá podporovateľov, ktorí by mu prispievali. „Ešte som sa ale na ten účet nepozeral," hovorí.

Ďalší kandidáti na primátora, Jozef Bonko (nez.) a Ján Budaj (DÚ, DS, Zmena zdola) sa zatiaľ svojou kampaňou nepredstavili, bilbordy ešte nemá ani Marek Blaha (SDĽ), ktorý spustenie kampane pripravuje.

"Začne sa v zákonom stanovenom termíne, teda 17 dní pred voľbami. Už predtým bude Marek Blaha predstavovať svoj program Dajme Bratislave zelenú! ktorý tvorí 50 rozhodných krokov k lepšiemu životu v modernej európskej metropole," informoval Karel Zvolský z SDĽ.

Náklady na kampaň si čiastočne hradí Blaha sám a čiastočne mu na ňu prispeje SDĽ.

Voľby sú 27. novembra.

Ako míňa Ftáčnik

  • Komunikačná kampaň Milana Ftáčnika organizovaná počas letných mesiacov bola symbolicky nazvaná Hovorme spolu o Bratislave. Náklady na jej realizáciu boli na úrovni 12 tisíc eur. Išlo o inzerciu v printových médiách (Pravda, Sme, Bratislavské noviny), kampaň na 59 nosičoch vonkajšej reklamy a tiež zabezpečenie tematickej konferencie - Ako ďalej Bratislava. Zároveň vydal odpočet splnenia jeho petržalského volebného programu v náklade 90.000 kusov za cenu 9.800 eur.
  • Počas septembra Ftáčnik osobne komunikoval s bratislavskou verejnosťou v rámci projektu Hľadajme riešenia. Súčasťou kampane bola petičná akcia financovaná z volebného účtu v náklade 1.200 eur. Okrem toho v hlavnom meste bolo využitých 108 nosičov vonkajšej reklamy a výdaje na túto aktivitu boli vyčíslené na sumu 21.000 eur.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  2. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  2. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  3. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  4. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  5. Novinka medzi prefabrikátmi
  6. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  7. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  8. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  9. The future of M&A in Europe
  10. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 721
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 435
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 422
  4. Aká je chémia vôní 11 163
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 305
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 770
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 669
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 252
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 718
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 856
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu