SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Prehustené Dlhé diely straší parkovanie

Úrad neeviduje presný počet áut. Obyvatelia sú nútení parkovať aj proti pravidlám.

Dlhé diely fungujú ako nocľaháreň, cez noc sú úplne všetky miesta zastavané autami. Miestny úrad neeviduje počet áut, na niektoré byty pripadá viac než jedno auto.Dlhé diely fungujú ako nocľaháreň, cez noc sú úplne všetky miesta zastavané autami. Miestny úrad neeviduje počet áut, na niektoré byty pripadá viac než jedno auto. (Zdroj: – KRISTÍNA HUDEKOVÁ)

KARLOVA VES. Preplnené Dlhé diely nemajú dosť miest na parkovanie a áut stále pribúda.

Miest je málo, ľudia preto parkujú aj tak, ako by sa nemalo. Policajti prednostne riešia zle odstavené autá, ktoré im nahlásia obyvatelia, a zvyšné skôr monitorujú. „Dostala som papuču na mieste, kde som bez problémov stávala už niekoľko rokov. Neviem, čo sa zmenilo," čuduje sa obyvateľka Jamnického ulice.

Dnes žije na Dlhých dieloch vyše 14 a pol tisíca dospelých obyvateľov. Podľa Juraja Tomana z miestneho úradu Karlova Ves stúpa počet áut v mestskej časti, ktorej štvrťou sú aj Dlhé diely. Presné počty áut na Dlhých dieloch úrad neeviduje. „Ľudia si neuvedomujú, že nestačí si auto len kúpiť, ale treba zvážiť aj to, či ho je kde zaparkovať," tvrdí Toman.

Skryť Vypnúť reklamu

sm-1006-019c-auto.rw_res.jpg

FOTO PRE SME - KRISTÍNA HUDEKOVÁ

Štyri papuče

Mestskí policajti riešili od začiatku tohto roka na Dlhých dieloch vyše 1400 priestupkov z oblasti dopravy. Hliadka vozí so sebou toľko „papúč", koľko sa zmestí do auta, čo sú približne štyri kusy. Fakt, že zle zaparkované auto nemá papuču, vraj neznamená, že ostalo zo strany polície nepovšimnuté. „Priestupky dokumentujeme a majiteľov vozidiel predvolávame na okrskovú stanicu v Dúbravke," hovorí hovorca mestskej polície Peter Pleva.

„Neviem, podľa čoho si vyberajú, koho potrestajú. Okolo mňa stáli ďalšie autá bližšie k priechodu ako päť metrov, čo je tiež proti vyhláške. Ich však nepotrestali," sťažuje sa šoférka, ktorá dostala pokutu za parkovanie kolesami prednej nápravy na priechode.

Skryť Vypnúť reklamu

Na otázku, či by vôbec bolo možné pokutovať na Dlhých dieloch každé zle zaparkované auto, Pleva neodpovedal. Keby to policajti robili, počet parkovacích miest by sa výrazne znížil. Nebolo by totiž možné parkovať ani v tesnej blízkosti neprehľadných zákrut, križovatiek, priechodov, zastávok MHD a na iných miestach, ktoré sa teraz využívajú.

Na nové miesta niet miesta

Parkovacie miesta už pomaly nie je na Dlhých dieloch kde stavať. Pri viacerých použiteľných plochách je problém s majetkovým vysporiadaním pozemkov. Spustený bol projekt svojpomocného budovania parkovacích miest. Občania si mohli zaplatiť vybudovanie parkovacieho miesta a za odplatu ho dostali do vlastníctva na päť rokov s možnosťou následného predĺženia. Týmto spôsobom postavili 44 parkovacích miest a plánujú ešte 62.

Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2007 boli plány na tri nové garážové domy, dodnes sa však nestavajú. „Pre investorov to nebola asi dostatočne zisková investícia," povedal Toman. Zatiaľ sú na sídlisku dva garážové domy. Okrem nich existujú aj hromadné parkovacie miesta v domoch a podnikateľských priestoroch. Jedno takéto miesto v novom dome na Ulici Jána Stanislava stálo od 10- do 16-tisíc eur. S novostavbou teda pribudli aj ďalšie autá, pre ktoré si majitelia nekúpili parkovacie miesto.

Do podzemia

Možnosťou je ešte podzemné parkovanie. „V súčasnosti sme v rokovaní so spoločnosťou, ktorá nám predstavila projekt, ktorý sa úspešne realizuje vo veľkých metropolách," tvrdí starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková (Smer), ktorá sa chystá opäť kandidovať.

Jej protikandidát Martin Berta (KDH) vidí tiež riešenie v podzemí. „Povrchové parkovanie by sa malo postupne nahrádzať a tam, kde to bude možné, treba vrátiť zeleň. Takýto projekt nezvládne Karlova Ves zo svojho rozpočtu sama. Predpokladám, že mesto spracuje strategický dokument, ktorý sa bude statickou dopravou zaoberať komplexne na území celej Bratislavy a navrhne spôsob riešenia," povedal Berta.

papuca_res.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  4. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  3. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  4. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  5. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  6. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  7. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  8. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 243
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 11 930
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 317
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 5 099
  5. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 114
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 021
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 822
  8. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 184
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 171
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 827
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 333
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 949
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 448
  4. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 140
  5. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 945
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 3 814
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 780
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 3 707
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu