SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Prehustené Dlhé diely straší parkovanie

Úrad neeviduje presný počet áut. Obyvatelia sú nútení parkovať aj proti pravidlám.

Dlhé diely fungujú ako nocľaháreň, cez noc sú úplne všetky miesta zastavané autami. Miestny úrad neeviduje počet áut, na niektoré byty pripadá viac než jedno auto.Dlhé diely fungujú ako nocľaháreň, cez noc sú úplne všetky miesta zastavané autami. Miestny úrad neeviduje počet áut, na niektoré byty pripadá viac než jedno auto. (Zdroj: – KRISTÍNA HUDEKOVÁ)

KARLOVA VES. Preplnené Dlhé diely nemajú dosť miest na parkovanie a áut stále pribúda.

Miest je málo, ľudia preto parkujú aj tak, ako by sa nemalo. Policajti prednostne riešia zle odstavené autá, ktoré im nahlásia obyvatelia, a zvyšné skôr monitorujú. „Dostala som papuču na mieste, kde som bez problémov stávala už niekoľko rokov. Neviem, čo sa zmenilo," čuduje sa obyvateľka Jamnického ulice.

Dnes žije na Dlhých dieloch vyše 14 a pol tisíca dospelých obyvateľov. Podľa Juraja Tomana z miestneho úradu Karlova Ves stúpa počet áut v mestskej časti, ktorej štvrťou sú aj Dlhé diely. Presné počty áut na Dlhých dieloch úrad neeviduje. „Ľudia si neuvedomujú, že nestačí si auto len kúpiť, ale treba zvážiť aj to, či ho je kde zaparkovať," tvrdí Toman.

Skryť Vypnúť reklamu

sm-1006-019c-auto.rw_res.jpg

FOTO PRE SME - KRISTÍNA HUDEKOVÁ

Štyri papuče

Mestskí policajti riešili od začiatku tohto roka na Dlhých dieloch vyše 1400 priestupkov z oblasti dopravy. Hliadka vozí so sebou toľko „papúč", koľko sa zmestí do auta, čo sú približne štyri kusy. Fakt, že zle zaparkované auto nemá papuču, vraj neznamená, že ostalo zo strany polície nepovšimnuté. „Priestupky dokumentujeme a majiteľov vozidiel predvolávame na okrskovú stanicu v Dúbravke," hovorí hovorca mestskej polície Peter Pleva.

„Neviem, podľa čoho si vyberajú, koho potrestajú. Okolo mňa stáli ďalšie autá bližšie k priechodu ako päť metrov, čo je tiež proti vyhláške. Ich však nepotrestali," sťažuje sa šoférka, ktorá dostala pokutu za parkovanie kolesami prednej nápravy na priechode.

Skryť Vypnúť reklamu

Na otázku, či by vôbec bolo možné pokutovať na Dlhých dieloch každé zle zaparkované auto, Pleva neodpovedal. Keby to policajti robili, počet parkovacích miest by sa výrazne znížil. Nebolo by totiž možné parkovať ani v tesnej blízkosti neprehľadných zákrut, križovatiek, priechodov, zastávok MHD a na iných miestach, ktoré sa teraz využívajú.

Na nové miesta niet miesta

Parkovacie miesta už pomaly nie je na Dlhých dieloch kde stavať. Pri viacerých použiteľných plochách je problém s majetkovým vysporiadaním pozemkov. Spustený bol projekt svojpomocného budovania parkovacích miest. Občania si mohli zaplatiť vybudovanie parkovacieho miesta a za odplatu ho dostali do vlastníctva na päť rokov s možnosťou následného predĺženia. Týmto spôsobom postavili 44 parkovacích miest a plánujú ešte 62.

Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2007 boli plány na tri nové garážové domy, dodnes sa však nestavajú. „Pre investorov to nebola asi dostatočne zisková investícia," povedal Toman. Zatiaľ sú na sídlisku dva garážové domy. Okrem nich existujú aj hromadné parkovacie miesta v domoch a podnikateľských priestoroch. Jedno takéto miesto v novom dome na Ulici Jána Stanislava stálo od 10- do 16-tisíc eur. S novostavbou teda pribudli aj ďalšie autá, pre ktoré si majitelia nekúpili parkovacie miesto.

Do podzemia

Možnosťou je ešte podzemné parkovanie. „V súčasnosti sme v rokovaní so spoločnosťou, ktorá nám predstavila projekt, ktorý sa úspešne realizuje vo veľkých metropolách," tvrdí starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková (Smer), ktorá sa chystá opäť kandidovať.

Jej protikandidát Martin Berta (KDH) vidí tiež riešenie v podzemí. „Povrchové parkovanie by sa malo postupne nahrádzať a tam, kde to bude možné, treba vrátiť zeleň. Takýto projekt nezvládne Karlova Ves zo svojho rozpočtu sama. Predpokladám, že mesto spracuje strategický dokument, ktorý sa bude statickou dopravou zaoberať komplexne na území celej Bratislavy a navrhne spôsob riešenia," povedal Berta.

papuca_res.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu