SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Vyskúšajte si, ako sa v divadle cíti nevidiaci

Novootvorené zariadenie Blackhouse - Prvá zážitková na Panskej ulici ponúka návštevníkom "nikdy nevídaný" zážitkový program.

BRATISLAVA. Novootvorené zariadenie Blackhouse - Prvá zážitková na Panskej ul. v Bratislave ponúka návštevníkom "nikdy nevídaný" zážitkový program, ktorý im otvorí zmysly potlačené zrakom a zmení ich aktuálne nazeranie na život.

Pred začiatkom predstavenia musí účastník vyplniť a podpísať registračný formulár s pravidlami programu, ktorý prebieha v priestore bez akéhokoľvek denného alebo umelého osvetlenia.

V spolupráci s Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska zariadenie v plnej prevádzke vytvorilo až osem pracovných miest pre ľudí so zrakovým postihnutím. "Zamestnanci s týmto hendikepom sa postarajú o obsluhu hostí v programovej sále. Tma zotrie rozdiely medzi nimi a vidiacimi návštevníkmi a z ich postihnutia dokonca urobí výhodu," uviedla manažérka projektu Lenka Kvasnicová s tým, že projekt predstavuje najmä šancu pre ľudí, ktorí majú oveľa užšie možnosti výberu pri sebarealizácii.

Skryť Vypnúť reklamu

V totálnej černi sa účastníkom v programovej sále prihovoria či zaspievajú známe osobnosti, budú "sledovať" filmové predstavenie spôsobom, ako ho vníma nevidiaci človek. Celý zážitkový program stmeľuje priebežné stolovanie, pri ktorom hostia majú na výber jedlá z dvoch základných menu. Ich zostavovateľ pamätal aj na vegetariánskych návštevníkov.

Okrem programov zameraných na zážitok fungovania bez zraku autori projektu plánujú a pripravujú aj tematicky zamerané akcie. "Prvé zoznamovacie rande doslova "naslepo", ako aj Halloween - sviatočnú párty strašidiel v ich prirodzenom prostredí," spresnila Kvasnicová s tým, že zážitková ponuka sa má neskôr rozšíriť aj o edukačné programy pre deti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 940
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 441
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 684
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 114
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 313
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 685
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 382
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 973
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu