Chcú mestu vrátiť ducha pohostinnosti

„Chceme, aby sme s chuťou, radosťou a láskou žili v Bratislave a urobili pre ňu čosi na prvý pohľad menej viditeľné, ale o to užitočnejšie,“ povedal Karol Pavlu z Komunitnej nadácie Bratislava o projekte S chuťou po Bratislave.


V Kaffee Mayer na Hlavnom námestí chcú vďaka korune z každej vašej kávy venovať na oživenie typickej atmosféry mesta ročne okolo 100 000 korún. FOTO SME – PAVOL MAJER

Šesť kaviarní, cukrární a reštaurácií odpovedalo na iniciatívu nadácie, ktorá chce oživiť tradíciu darcovstva v meste. Majitelia Chez David, Gremia, Hradnej vinárne, Kaffee Mayer, Korza a Roland café sa rozhodli finančne podporovať niektoré aktivity Bratislavčanov a vrátiť mestu ducha pohostinnosti vysokej úrovne a tiež dobročinnosti.

Z vybraných jedál alebo nápojov, ktoré skonzumujete v týchto podnikoch, pôjde určitá suma do už existujúcich fondov v nadácii alebo do fondov, ktoré založili majitelia podnikov.

Keď si v Chez David dáte typické jedlo židovskej kuchyne šolét, prispejete siedmimi percentami z ceny do Fondu Chinuch, z ktorého sa budú poskytovať štipendiá pre mladých bratislavských gastronómov.

Na aktivity škôl s gastronomickým zameraním je založený Fond Roland, v kaviarňach Roland café a Gremium do neho prispejete piatimi percentami z kúpeného krémovníka.

Fond pre ľudí v núdzi je zameraný na pomoc viacdetným rodinám a bezdomovcom, za ich aktívnej účasti. Prispieť môžete 1 korunou zo štrúdle v Hradnej vinárni.

Kaffee Mayer založilo Fond Júliusa Mayera a 1 koruna z každej kávy sa použije na skrášľovanie Starého Mesta a na oživenie jeho typickej atmosféry. Do fondu prispejete korunou aj keď si kúpite veterník v reštaurácii Korzo.

Všetci majitelia uisťujú, že je vylúčené, aby dvihli ceny spomínaných produktov oproti súčasným.

Šesť podnikov v týchto dňoch prerába svoje ponukové lístky, v ktorých bude príspevok vyznačený. Nadácia vydala tritisíc malých „sprievodcov“, v ktorých sa dočítate o histórii a zaujímavostiach spojených s históriou šiestich podnikov.

(mi)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 874
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 580
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 5 084
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 088
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 058
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 521
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 208
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 198
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 651