Chcú mestu vrátiť ducha pohostinnosti

„Chceme, aby sme s chuťou, radosťou a láskou žili v Bratislave a urobili pre ňu čosi na prvý pohľad menej viditeľné, ale o to užitočnejšie,“ povedal Karol Pavlu z Komunitnej nadácie Bratislava o projekte S chuťou po Bratislave.


V Kaffee Mayer na Hlavnom námestí chcú vďaka korune z každej vašej kávy venovať na oživenie typickej atmosféry mesta ročne okolo 100 000 korún. FOTO SME – PAVOL MAJER

Šesť kaviarní, cukrární a reštaurácií odpovedalo na iniciatívu nadácie, ktorá chce oživiť tradíciu darcovstva v meste. Majitelia Chez David, Gremia, Hradnej vinárne, Kaffee Mayer, Korza a Roland café sa rozhodli finančne podporovať niektoré aktivity Bratislavčanov a vrátiť mestu ducha pohostinnosti vysokej úrovne a tiež dobročinnosti.

Z vybraných jedál alebo nápojov, ktoré skonzumujete v týchto podnikoch, pôjde určitá suma do už existujúcich fondov v nadácii alebo do fondov, ktoré založili majitelia podnikov.

Keď si v Chez David dáte typické jedlo židovskej kuchyne šolét, prispejete siedmimi percentami z ceny do Fondu Chinuch, z ktorého sa budú poskytovať štipendiá pre mladých bratislavských gastronómov.

Na aktivity škôl s gastronomickým zameraním je založený Fond Roland, v kaviarňach Roland café a Gremium do neho prispejete piatimi percentami z kúpeného krémovníka.

Fond pre ľudí v núdzi je zameraný na pomoc viacdetným rodinám a bezdomovcom, za ich aktívnej účasti. Prispieť môžete 1 korunou zo štrúdle v Hradnej vinárni.

Kaffee Mayer založilo Fond Júliusa Mayera a 1 koruna z každej kávy sa použije na skrášľovanie Starého Mesta a na oživenie jeho typickej atmosféry. Do fondu prispejete korunou aj keď si kúpite veterník v reštaurácii Korzo.

Všetci majitelia uisťujú, že je vylúčené, aby dvihli ceny spomínaných produktov oproti súčasným.

Šesť podnikov v týchto dňoch prerába svoje ponukové lístky, v ktorých bude príspevok vyznačený. Nadácia vydala tritisíc malých „sprievodcov“, v ktorých sa dočítate o histórii a zaujímavostiach spojených s históriou šiestich podnikov.

(mi)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 854
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 261
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 243
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 165
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 413
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 349
  7. Kam do tepla v januári? 2 293
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 997
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 914
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 179