SME
Pondelok, 28. september, 2020 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Bilbordy už sľubujú lepšiu Bratislavu

O dva mesiace budú komunálne voľby. Kandidáti na primátora hlavného mesta majú v uliciach plagáty.

Vďaka tomu, že kandidát na primátora Milan Ftáčnik (nez. s podporou Smeru) začal s kampaňou už pred prázdninami, mohol si vraj zarezervovať najlepšie reklamné plochy v meste.Vďaka tomu, že kandidát na primátora Milan Ftáčnik (nez. s podporou Smeru) začal s kampaňou už pred prázdninami, mohol si vraj zarezervovať najlepšie reklamné plochy v meste. (Zdroj: SME - DOROTA KRÁKOVÁ)

BRATISLAVA. Kampaň na komunálne voľby sa ešte poriadne nezačala a už má v Bratislave svoje prvé kontroverzie. V Petržalke sa objavili letáky nezávislého kandidáta na starostu Olivera Kríža, ktorý obyvateľom oznamuje, že „Petržalka patrí nám!". Motoristi si ich mohli nájsť za stieračmi. Sú na nich dvaja mladí muži a jeden má zdvihnutú zaťatú päsť. Vnútri sa píše, že „vidiečania z celého Slovenska, pracujúci v Bratislave, si z Petržalky urobili lacnú nocľaháreň".

Kríž letáky označuje ako zle pochopené. „Vznikol pocit, že je to adresované tým, ktorí nemajú v Petržalke trvalý pobyt. Tá ruka má byť symbolom odhodlania, nie boja."

Skryť Vypnúť reklamu

Krížovi vraj išlo len o to, aby upozornil na problém parkovania. V Petržalke chýba asi 30-tisíc parkovacích miest. Ako povedal Kríž, letáky ani nie sú súčasť volebnej kampane, hoci potvrdil svoj záujem kandidovať. Podľa neho propagujú jeho združenie Mladá Petržalka a rozdával by ich tak či tak.

Ultimáta


Ďalším nezvyčajným prvkom je kampaň aktivistu a podnikateľa Alojza Hlinu, ktorý kandiduje na primátora. Zatiaľ médiám posiela najmä svoje ultimáta.

Prvé súviselo s tým, či vôbec bude kandidovať. Keďže sa nedočkal ospravedlnenia magistrátu za reštitučný prípad, ako žiadal, kandiduje. Minulý týždeň opäť oznámil, že „je ochotný prehodnotiť svoju kandidatúru", ak pravica do troch dní stiahne svoju kandidátku Magdu Vášáryovú. To sa nestalo.

Skryť Vypnúť reklamu

Už majú bilbordy

Kandidáti zatiaľ svoju kampaň prezentujú len ako informačnú aktivitu. „Kampaň pre voľby sa oficiálne začne až 10. novembra, teda 17 dní pred voľbami," povedal hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy. Dovtedy kandidáti môžu len propagovať svoj program, nemôžu oficiálne žiadať o to, aby ich ľudia volili.

„Na linku mestskej časti nám už teraz volajú ľudia a sťažujú sa," povedal hovorca. Obávajú sa práve predčasného navádzania na voľbu alebo zneužitia symbolov Petržalky v kampani.

Kandidát na primátora Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) začal ako prvý, jeho bilbordy s mottom Hovorme spolu o Bratislave sa objavili v uliciach už pred prázdninami. Dnes ich je v meste spolu asi 130, ako oznámil jeho štáb.

A práve vďaka tomu, že začali skoro, mohli si vraj zarezervovať „dobré" reklamné plochy, teda také, kde na plagáty dobre vidieť.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa volebného štábu práve preto Ftáčnikova kampaň môže pôsobiť ako masívna, hoci to tak nie je. Ftáčnik na ňu zatiaľ minul 12-tisíc eur, tie šli najmä „z osobného vkladu". Ako jediný oznámil, že zakladá účet pre darcov a každý mesiac chce verejne predkladať vyúčtovanie.

Kampaň Alojza Hlinu charakterizuje skôr pripájanie sa už k rozbehnutým iniciatívam, napríklad minulý týždeň protestoval proti zrušeniu pôvodnej funkcie starej tržnice alebo sa postavil proti výstavbe v Karloveskej zátoke. V centre rozdávajú okoloidúcim jeho letáky.

Magda Vášáryová (SDKÚ), kandidátka spojenej pravice, začne ako posledná. Zatiaľ ešte nie je jasný ani jej program, prezradila iba, že chce ponúknuť už pripravené riešenia a nie debatu.

Vydavateľ denníka SME pripravuje v spolupráci s Alojzom Hlinom Dobré noviny, ktoré sú bezplatne rozdávané v jeho podnikoch. V novinách nie sú žiadne témy, ktoré by súviseli s bratislavskou či národnou politikou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  2. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  3. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  4. Päť najlepších doplnkov výživy na naberanie svalovej hmoty.
  5. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  6. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  7. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  8. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  9. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  10. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  1. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  2. Digitalizácia prinesie zmeny v doručovaní dobierok
  3. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  4. Každý komín potrebuje svoj domov!
  5. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  6. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  7. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  8. Mobilný zdvihák pre pacienta
  9. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  10. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 22 088
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 17 679
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 17 442
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 084
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 11 749
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 541
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 9 381
  8. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 296
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 159
  10. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 130
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu