SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Bilbordy už sľubujú lepšiu Bratislavu

O dva mesiace budú komunálne voľby. Kandidáti na primátora hlavného mesta majú v uliciach plagáty.

Vďaka tomu, že kandidát na primátora Milan Ftáčnik (nez. s podporou Smeru) začal s kampaňou už pred prázdninami, mohol si vraj zarezervovať najlepšie reklamné plochy v meste.Vďaka tomu, že kandidát na primátora Milan Ftáčnik (nez. s podporou Smeru) začal s kampaňou už pred prázdninami, mohol si vraj zarezervovať najlepšie reklamné plochy v meste. (Zdroj: SME - DOROTA KRÁKOVÁ)

BRATISLAVA. Kampaň na komunálne voľby sa ešte poriadne nezačala a už má v Bratislave svoje prvé kontroverzie. V Petržalke sa objavili letáky nezávislého kandidáta na starostu Olivera Kríža, ktorý obyvateľom oznamuje, že „Petržalka patrí nám!". Motoristi si ich mohli nájsť za stieračmi. Sú na nich dvaja mladí muži a jeden má zdvihnutú zaťatú päsť. Vnútri sa píše, že „vidiečania z celého Slovenska, pracujúci v Bratislave, si z Petržalky urobili lacnú nocľaháreň".

Kríž letáky označuje ako zle pochopené. „Vznikol pocit, že je to adresované tým, ktorí nemajú v Petržalke trvalý pobyt. Tá ruka má byť symbolom odhodlania, nie boja."

Skryť Vypnúť reklamu

Krížovi vraj išlo len o to, aby upozornil na problém parkovania. V Petržalke chýba asi 30-tisíc parkovacích miest. Ako povedal Kríž, letáky ani nie sú súčasť volebnej kampane, hoci potvrdil svoj záujem kandidovať. Podľa neho propagujú jeho združenie Mladá Petržalka a rozdával by ich tak či tak.

Ultimáta


Ďalším nezvyčajným prvkom je kampaň aktivistu a podnikateľa Alojza Hlinu, ktorý kandiduje na primátora. Zatiaľ médiám posiela najmä svoje ultimáta.

Prvé súviselo s tým, či vôbec bude kandidovať. Keďže sa nedočkal ospravedlnenia magistrátu za reštitučný prípad, ako žiadal, kandiduje. Minulý týždeň opäť oznámil, že „je ochotný prehodnotiť svoju kandidatúru", ak pravica do troch dní stiahne svoju kandidátku Magdu Vášáryovú. To sa nestalo.

Skryť Vypnúť reklamu

Už majú bilbordy

Kandidáti zatiaľ svoju kampaň prezentujú len ako informačnú aktivitu. „Kampaň pre voľby sa oficiálne začne až 10. novembra, teda 17 dní pred voľbami," povedal hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy. Dovtedy kandidáti môžu len propagovať svoj program, nemôžu oficiálne žiadať o to, aby ich ľudia volili.

„Na linku mestskej časti nám už teraz volajú ľudia a sťažujú sa," povedal hovorca. Obávajú sa práve predčasného navádzania na voľbu alebo zneužitia symbolov Petržalky v kampani.

Kandidát na primátora Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) začal ako prvý, jeho bilbordy s mottom Hovorme spolu o Bratislave sa objavili v uliciach už pred prázdninami. Dnes ich je v meste spolu asi 130, ako oznámil jeho štáb.

A práve vďaka tomu, že začali skoro, mohli si vraj zarezervovať „dobré" reklamné plochy, teda také, kde na plagáty dobre vidieť.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa volebného štábu práve preto Ftáčnikova kampaň môže pôsobiť ako masívna, hoci to tak nie je. Ftáčnik na ňu zatiaľ minul 12-tisíc eur, tie šli najmä „z osobného vkladu". Ako jediný oznámil, že zakladá účet pre darcov a každý mesiac chce verejne predkladať vyúčtovanie.

Kampaň Alojza Hlinu charakterizuje skôr pripájanie sa už k rozbehnutým iniciatívam, napríklad minulý týždeň protestoval proti zrušeniu pôvodnej funkcie starej tržnice alebo sa postavil proti výstavbe v Karloveskej zátoke. V centre rozdávajú okoloidúcim jeho letáky.

Magda Vášáryová (SDKÚ), kandidátka spojenej pravice, začne ako posledná. Zatiaľ ešte nie je jasný ani jej program, prezradila iba, že chce ponúknuť už pripravené riešenia a nie debatu.

Vydavateľ denníka SME pripravuje v spolupráci s Alojzom Hlinom Dobré noviny, ktoré sú bezplatne rozdávané v jeho podnikoch. V novinách nie sú žiadne témy, ktoré by súviseli s bratislavskou či národnou politikou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 976
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 930
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 584
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 690
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 359
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 331
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 796
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 496
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 441
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 413
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu