SME

Zmena trasy prekáža bývalému ministrovi Vážnemu

Zmena trasy prvého úseku rýchlostnej cesty R7, o ktorej rozhodol minister dopravy, vraj zlepší celkovú dopravu na juhu Bratislavy.

Rýchlostná cesta R7, ktorá spojí Bratislavu s južným Slovenskom, má pomôcť komplikovanej doprave. Cesta sa má napojiť aj na diaľnicu D1.Rýchlostná cesta R7, ktorá spojí Bratislavu s južným Slovenskom, má pomôcť komplikovanej doprave. Cesta sa má napojiť aj na diaľnicu D1. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Zmenu plánovanej južnej trasy R7 kritizuje okrem starostov obcí v okolí Bratislavy aj bývalý minister dopravy za Smer Ľubomír Vážny.

Rýchlostná cesta má viesť z Bratislavy do Lučenca. Vážneho ministerstvo rozpracovávalo variant C úseku po Dunajskú Lužnú, ktorý viedol bližšie k obciam pri Bratislave so zlou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jeho nástupca Ján Figeľ (KDH) zmenil plán na staronový variant A. „Tento variant pomôže už dnes komplikovanej doprave v Bratislave," povedal Figeľov hovorca Martin Krajčovič.

SkryťVypnúť reklamu

zapcha_res.jpg

Sprievodným javom výstavby satelitných mestečiek v okolí Bratislavy sú dopravné zápchy. Existujúce cesty, najmä tá smerujúca na juh Slovenska, neboli pripravené na nápor áut.

FOTO - ARCHÍV SME

Má podľa neho aj priaznivejší vplyv na obyvateľov, neprechádza totiž cez obytné zóny. Novú južnú trasu podporuje aj bratislavský magistrát.

„Národná diaľničná spoločnosť vyčíslila variant A predbežne na 72 miliónov eur, variant C mal stáť 76 miliónov eur," povedal Krajčovič.

Vážny: Cena je nereálna

Variant A je podľa Vážneho nerealizovateľný, pokiaľ nebude ukončená príprava diaľnice D4, označovanej aj ako nultý obchvat, pretože R7 sa na tejto diaľnici začína.

„Aby v roku 2014 spustili premávku na R7, treba postaviť privádzač typu štvorprúdovej cesty cez Slovnaft v dĺžke sedem kilometrov ako predĺženie Bajkalskej," tvrdí Vážny. Sedemkilometrový privádzač podľa Vážneho dvojnásobne zvyšuje cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo však tvrdí, že variant s predĺžením trasy na diaľnicu D1 bude samostatne prevádzkyschopný aj bez existencie D4.

„Logickejšie vyrieši dopravné prepojenie na mesto, navyše zabráni vytvoreniu superlievika v Podunajských Biskupiciach," povedal Krajčovič. Náklady na nový úsek po D1 zatiaľ vyčíslené nie sú.

Staronová trasa

Variant A sa začína na plánovanej diaľnici D4 v križovatke Ketelec. Trasa pokračuje východne popri chránenom území Dunajské Luhy a prechádza južne od Dunajskej Lužnej.

K najhorším miestam dnes patrí úsek, kde sa na súčasný hlavný ťah I/63 napájajú v Dunajskej Lužnej smery z Kalinkova, Hamuliakova a Miloslavova. Nová trasa sa nepáči starostom dotknutých obcí, ktorí rátali s odľahčením.

S výstavbou R7 s privádzačom okolo Slovnaftu by sa podľa Krajčoviča malo začať v roku 2014.

SkryťVypnúť reklamu

r7_res.jpg

Navrhované trasy rýchlostnej cesty R7. Červenou je vyznačený variant A, čiernou variant C.

MAPA - NÁRODNÁ DIAĽNIČNÁ SPOLOČNOSŤ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 81 450
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 459
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 169
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 768
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 265
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 667
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 571
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 47 701
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 890
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 400
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 962
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 302
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 737
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu