SME
Piatok, 18. jún, 2021 | Meniny má VratislavKrížovkyKrížovky

Megabordy v bratislavskom Starom Meste končia

Z centra Bratislavy majú zmiznúť obrovské reklamy na telekomunikačné spoločnosti a banky. Nové megabordy vraj už pribúdať nemajú.

Z centra vraj zmiznú obrovské reklamy na telekomunikačné spoločnosti, zmena sa však dotkne aj veľkoplošných plátien, zahaľujúcich stavby.Z centra vraj zmiznú obrovské reklamy na telekomunikačné spoločnosti, zmena sa však dotkne aj veľkoplošných plátien, zahaľujúcich stavby. (Zdroj: PRE SME – GABRIEL KUCHTA)

STARÉ MESTO. Veľkoplošné reklamy, plagáty a plátna, pokrývajúce v centre celé fasády domov či ich strechy, by mali do konca roka vymiznúť. Staré Mesto si to sľubuje od nového nariadenia, ktoré minulý týždeň prijali poslanci.

Od októbra vstúpia do platnosti prísnejšie pravidlá pre reklamu aj v najcitlivejšej zóne mesta - v historickom jadre.

Nie konkrétny produkt

Nariadenie presne definuje, v ktorej časti Starého Mesta môžu byť reklamy akých rozmerov.

Najväčšou zmenou je, že v pamiatkovej rezervácii, teda v pešej zóne, reklama nebude môcť byť vôbec. Budú tu už len plátna určitých rozmerov propagujúce kultúrnu akciu či výstavu a nie konkrétny predávaný produkt. Tie budú môcť mať najviac meter na šírku a budú môcť byť po celej výške budovy, nie však v centre fasády.

To sa môže dotknúť divadiel a galérií, ktoré propagujú svojich sponzorov. Povolené zostanú infotabule určitých rozmerov a malé vývesné štíty.

V zóne okolo rezervácie nebudú môcť megabordy zakrývať architektúru budov a na rovnej streche budú môcť byť už iba samostatné písmená menšie ako dva metre.

Reklama zmizne aj z plotov, výnimku budú mať len oplotenia okolo stavenísk. Minulosťou sa vraj stanú aj megabordy na lešení, ako je to napríklad v prípade rekonštruovanej veže dómu sv. Martina.

dom_res.jpg

FOTO PRE SME - GABRIEL KUCHTA

Kým vyprší zmluva

Slovenská národná galéria ani Národné múzeum zatiaľ o nových opatreniach nevedia.

„Megabordy propagujúce produkty sme nikdy na budove nemali, no bolo by pre nás nevýhodné, ak by sme nemohli v rámci plnení dať na megabordy k výstavám napríklad logá sponzorov," povedala Markéta Plichtová zo SNM.

Karmen Koutná z PR oddelenia SNG povedala, že k nariadeniu sa vyjadria až po jeho preštudovaní.

nedbalova_res.jpg

ILUSTRAČNÉ FOTO SME - ARCHÍV

Ako povedal starosta Starého Mesta Andrej Petrek (bez polit. príslušnosti), za toto volebné obdobie v Starom Meste pribudol minimálny počet reklám. „Možno je to dohromady 10 kusov. Všetky, čo tu máme, prežívajú buď z minulosti alebo sú nelegálne."

Dodal, že preklenovacie obdobie, kým nežiadaná reklama zmizne, bude trvať aspoň do konca roka, možno však aj dlhšie, kým existujúcim reklamám vyprší zmluva. „Nie je to dokonalý produkt, ale je to zatiaľ to najlepšie, čo na Slovensku máme," myslí si o nariadení Petrek, ktorý chce v novembrových komunálnych voľbách opäť kandidovať na starostu.

Preštudujte si nariadenie Starého Mesta - TU.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. Zázračná škola so zelenou strechou
  3. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  7. Crème de la crème po slovensky
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  4. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  5. Zázračná škola so zelenou strechou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Crème de la crème po slovensky
  8. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  9. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  10. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 552
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 655
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 692
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 458
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 797
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 260
  7. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 327
  8. Po Slovensku na motorke 5 875
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 252
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 496
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu