SME

Cyklisti podporili most do Rakúska

Bratislavská župa v rámci týždňa mobility zorganizovala cyklojazdu z Vajnôr do Devínskej Novej Vsi.Stovka cyklistov jazdou podporila výstavbu mosta medzi Devínskou Novou Vsou a Schlosshofom.

Cyklisti svojou jazdou podporili výstavbu cyklomosta.Cyklisti svojou jazdou podporili výstavbu cyklomosta. (Zdroj: BSK)

Bratislavská župa v rámci týždňa mobility zorganizovala cyklojazdu z Vajnôr do Devínskej Novej Vsi. Stovka cyklistov jazdou podporila výstavbu mosta medzi Devínskou Novou Vsou a Schlosshofom.

BRATISLAVA. Približne stovka cyklistov prišla podporiť výstavbu cyklomosta medzi bratislavskom mestskou časťou Devínska Nová Ves a rakúskym Schlosshofom ponad rieku Morava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podporu vyjadrili jazdou z Vajnôr do Devínskej Novej Vsi v dĺžke približne 30 kilometrov. Jazdu organizoval Bratislavský samosprávny kraj (BSK) ako súčasť Európskeho týždňa mobility.

SkryťVypnúť reklamu

Ostrý štart bude o rok

"Verím, že sa to stane tradíciou a župa bude pravidelne podporovať cykloturistiku v bratislavskej župe podobným spôsobom. Obzvlášť pri tomto nultom ročníku ma teší podpora cyklomosta v Devínskej Novej Vsi, ktorej sa nám dostalo od obyvateľov Bratislavy a celej bratislavskej župy," uviedol predseda BSK Pavol Frešo.

Ostrý štart tejto cyklojazdy sa predpokladá v budúcom roku po dostavbe cyklomosta, na ktorého výstavbe sa finančne podieľajú okrem župy aj mesto Bratislava, mestská časť Devínska Nová Ves a spolková krajina Dolné Rakúsko.

Verejnú súťaž na výstavbu mosta vyhrala spoločnosť INGSTEEL s najnižšou cenovou ponukou 3,8 milióna eur. O súťažné podklady prejavilo záujem 23 subjektov.

Na výstavbe cyklomosta sa finančne podieľajú okrem BSK aj hlavné mesto Bratislava, mestská časť Devínska Nová Ves a Spolková krajina Dolné Rakúsko.

SkryťVypnúť reklamu

vizualizacia.jpg

Most bude pre cyklistov, peších a záchranárov

Most medzi Devínskou Novou Vsou a obcou Schlosshof bude postavený v historickej trase a bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a záchrannú službu.

Z celkovej dĺžky lávky 955 metrov tvorí oceľová mostná konštrukcia 525 metrov, šírka lávky je štyri metre, čo umožňuje prejazd vozidiel záchranných zložiek. Cyklisti pri jazde mostom prekonajú výškový rozdiel sedem metrov.

Výška mosta nad hladinou Moravy umožní v budúcnosti bezpečnú plavbu po rieke.

"Most sa po jeho postavení stane dôležitým spojovacím článkom regionálnej siete rakúskych a slovenských cyklotrás. Celkový rozpočet na výstavbu cyklomosta predstavuje vyše 5,4 milióna eur, ktoré budú rozdelené medzi Slovensko a Rakúsko v pomere približne 53 ku 47 percentám," dodal Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 009
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 908
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 101
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 837
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 130
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 731
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 482
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 358
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 675
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 147
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 013
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 570
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu