ovali z Občianskeho združenia Proti prúdu, ktoré časopis vydáva, napriek tomu, že predajcovia sú ľudia v núdzi, založili finančnú zbierku a peniaze venujú bratislavskej detskej onkológii.
Na začiatku vychádzal časopis iba v niekoľkotisícovom náklade, teraz sa pohybuje okolo 20-tisíc. Pozitívne ohlasy smerujú najmä na zlepšujúcu sa kvalitu časopisu. V súčasnosti je zaregistrovaných viac ako 300 predajcov, z toho je asi 65 aktívnych. Z predajcov je asi desať percent žien. Priemerný vek kolportérov sa pohybuje medzi 30 až 40. Za zarobené peniaze si bezdomovci nakupujú najmä jedlo a oblečenie. Pár z nich si môže dokonca platiť aj ubytovňu, niekoľkých z nich dokonca prijala späť vlastná rodina a sú medzi nimi aj takí, ktorí si už našli stále zamestnanie.
Časopis stojí 26 korún, kupujúci polovicou tejto sumy pomáha kolportérovi. Okrem zabezpečenia ubytovania v azylových domoch či ubytovniach si mnohí z nich vybavili aj chýbajúce doklady. Predajcom časopisu však nemusí byť len bezdomovec, môže sa ním stať každý človek, ktorý sa ocitol v zlej sociálnej situácii či kríze. Časopis je súčasťou projektu No bordes, v rámci ktorého sú vydávané pouličné časopisy (streetpapers) v krajinách strednej a východnej Európy.
(sita)