SME
Sobota, 19. jún, 2021 | Meniny má AlfrédKrížovkyKrížovky

Ombudsmanka DPB rieši sťažnosti na grafikon či na revízorov

Nedodržiavanie cestovného poriadku, sťažnosti na revízorov či žiadosti o odpustenie pokuty sú najčastejšími požiadavkami cestujúcich, ktorí sa obracajú na ombudsmana Dopravného podniku.

BRATISLAVA. Nedodržiavanie cestovného poriadku, sťažnosti na revízorov či žiadosti o odpustenie pokuty sú najčastejšími požiadavkami cestujúcich, ktorí sa obracajú na ombudsmana Dopravného podniku Bratislava. ČTK to povedala ombudsmanka Soňa Ďurčová. Post ochrancu práv cestujúcich v mestskej doprave v Bratislave zastáva od začiatku vzniku funkcie, teda asi rok. Spoje bratislavskej MHD počas pracovných a školských dní prepravia denne milión ľudí.

Ďurčová počas roka riešila asi 900 telefonických, osobných či mailových podaní. Ľudia sa napríklad sťažovali na bezdomovcov v MHD, žiadali vytvorenie nových zastávok alebo chceli informácie o zľavách či pomoc pri hľadaní zabudnutých vecí vo vozidlách mestskej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Ombudsmanka pripustila, že právomoci, ktoré má, jej nedovoľujú vyriešiť niektoré sťažnosti ku spokojnosti klientov. V prípade odpustenia pokút totiž vraj rozhoduje o ich zrušení oddelenie prepravnej kontroly a jej komisia. "Ak sa jedná o mimoriadny prípad - žiadateľ je preukázateľne v hmotnej núdzi, alebo dostal pokutu neoprávnene a podobne, obraciam sa so žiadosťou na komisiu zloženú z pracovníkov DPB o zohľadnenie daných skutočností pri posudzovaní žiadosti o odpustenie pokuty," dodala Ďurčová.

Počas svojho pôsobenia Ďurčová riešila aj kuriózne prípady. Raz sa na ňu vraj obrátil muž, ktorý chcel vedieť, či konkrétny ranný spoj nemal meškanie, lebo jeho kolega prišiel neskoro na poradu a myslel si, že sa na oneskorenie vyhovára. "Autobus naozaj meškal," dodala Ďurčová.

Skryť Vypnúť reklamu

Ombudsmanka sa zaoberala aj žiadosťou, s ktorou sa na ňu v júli obrátila klientka. Tvrdila, že vlani na Vianoce jej ušiel spoj a chcela, aby bol za to vodič potrestaný.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 985
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 822
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 8 515
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 652
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 6 890
  6. Po Slovensku na motorke 6 335
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 295
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 4 707
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 4 700
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 4 489
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu