SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Ombudsmanka DPB rieši sťažnosti na grafikon či na revízorov

Nedodržiavanie cestovného poriadku, sťažnosti na revízorov či žiadosti o odpustenie pokuty sú najčastejšími požiadavkami cestujúcich, ktorí sa obracajú na ombudsmana Dopravného podniku.

BRATISLAVA. Nedodržiavanie cestovného poriadku, sťažnosti na revízorov či žiadosti o odpustenie pokuty sú najčastejšími požiadavkami cestujúcich, ktorí sa obracajú na ombudsmana Dopravného podniku Bratislava. ČTK to povedala ombudsmanka Soňa Ďurčová. Post ochrancu práv cestujúcich v mestskej doprave v Bratislave zastáva od začiatku vzniku funkcie, teda asi rok. Spoje bratislavskej MHD počas pracovných a školských dní prepravia denne milión ľudí.

Ďurčová počas roka riešila asi 900 telefonických, osobných či mailových podaní. Ľudia sa napríklad sťažovali na bezdomovcov v MHD, žiadali vytvorenie nových zastávok alebo chceli informácie o zľavách či pomoc pri hľadaní zabudnutých vecí vo vozidlách mestskej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Ombudsmanka pripustila, že právomoci, ktoré má, jej nedovoľujú vyriešiť niektoré sťažnosti ku spokojnosti klientov. V prípade odpustenia pokút totiž vraj rozhoduje o ich zrušení oddelenie prepravnej kontroly a jej komisia. "Ak sa jedná o mimoriadny prípad - žiadateľ je preukázateľne v hmotnej núdzi, alebo dostal pokutu neoprávnene a podobne, obraciam sa so žiadosťou na komisiu zloženú z pracovníkov DPB o zohľadnenie daných skutočností pri posudzovaní žiadosti o odpustenie pokuty," dodala Ďurčová.

Počas svojho pôsobenia Ďurčová riešila aj kuriózne prípady. Raz sa na ňu vraj obrátil muž, ktorý chcel vedieť, či konkrétny ranný spoj nemal meškanie, lebo jeho kolega prišiel neskoro na poradu a myslel si, že sa na oneskorenie vyhovára. "Autobus naozaj meškal," dodala Ďurčová.

Skryť Vypnúť reklamu

Ombudsmanka sa zaoberala aj žiadosťou, s ktorou sa na ňu v júli obrátila klientka. Tvrdila, že vlani na Vianoce jej ušiel spoj a chcela, aby bol za to vodič potrestaný.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  5. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  7. Home (ale aj) Office
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 31 149
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 370
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 22 237
  4. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 13 219
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 597
  6. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 912
  7. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 764
  8. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 9 759
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 729
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 301
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu