SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Ombudsmanka DPB rieši sťažnosti na grafikon či na revízorov

Nedodržiavanie cestovného poriadku, sťažnosti na revízorov či žiadosti o odpustenie pokuty sú najčastejšími požiadavkami cestujúcich, ktorí sa obracajú na ombudsmana Dopravného podniku.

BRATISLAVA. Nedodržiavanie cestovného poriadku, sťažnosti na revízorov či žiadosti o odpustenie pokuty sú najčastejšími požiadavkami cestujúcich, ktorí sa obracajú na ombudsmana Dopravného podniku Bratislava. ČTK to povedala ombudsmanka Soňa Ďurčová. Post ochrancu práv cestujúcich v mestskej doprave v Bratislave zastáva od začiatku vzniku funkcie, teda asi rok. Spoje bratislavskej MHD počas pracovných a školských dní prepravia denne milión ľudí.

Ďurčová počas roka riešila asi 900 telefonických, osobných či mailových podaní. Ľudia sa napríklad sťažovali na bezdomovcov v MHD, žiadali vytvorenie nových zastávok alebo chceli informácie o zľavách či pomoc pri hľadaní zabudnutých vecí vo vozidlách mestskej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Ombudsmanka pripustila, že právomoci, ktoré má, jej nedovoľujú vyriešiť niektoré sťažnosti ku spokojnosti klientov. V prípade odpustenia pokút totiž vraj rozhoduje o ich zrušení oddelenie prepravnej kontroly a jej komisia. "Ak sa jedná o mimoriadny prípad - žiadateľ je preukázateľne v hmotnej núdzi, alebo dostal pokutu neoprávnene a podobne, obraciam sa so žiadosťou na komisiu zloženú z pracovníkov DPB o zohľadnenie daných skutočností pri posudzovaní žiadosti o odpustenie pokuty," dodala Ďurčová.

Počas svojho pôsobenia Ďurčová riešila aj kuriózne prípady. Raz sa na ňu vraj obrátil muž, ktorý chcel vedieť, či konkrétny ranný spoj nemal meškanie, lebo jeho kolega prišiel neskoro na poradu a myslel si, že sa na oneskorenie vyhovára. "Autobus naozaj meškal," dodala Ďurčová.

Skryť Vypnúť reklamu

Ombudsmanka sa zaoberala aj žiadosťou, s ktorou sa na ňu v júli obrátila klientka. Tvrdila, že vlani na Vianoce jej ušiel spoj a chcela, aby bol za to vodič potrestaný.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  4. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 661
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 323
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 377
  4. Aká je chémia vôní 10 156
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 340
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 708
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 675
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 163
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 654
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu