SME
Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky

Na Trnavskom mýte bol chaos, električky meškali

Dopravný podnik sprístupnil tunel pod Hradom aj električkové trate.

Prvý deň premávky po obnovenej električkovej trati sprevádzali výpadky v doprave. Električky v rannej špičke vysadzovali ľudí na križovatke, spoje meškali.Prvý deň premávky po obnovenej električkovej trati sprevádzali výpadky v doprave. Električky v rannej špičke vysadzovali ľudí na križovatke, spoje meškali. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

No nových úsekoch tratí prišlo k výpadkom. Tunel vraj funguje bez problémov.

BRATISLAVA. „Vystúpte si, prosím,“ vraví šofér električky, ktorá nečakane zastala pred križovatkou Trnavské mýto. Kedy sa spoj pohne ďalej a koľko bude výpadok električiek na obnovenej trati trvať, cestujúcim neprezradil.

Ľudia vyskakovali z odstavených vozňov takmer rovno na križovatku, autá na prebiehajúcich trúbili, niekoľkí trpezlivejší cestujúci ostali viac či menej rezignovane sedieť vo vozidlách. Podobná situácia sa na frekventovanom Trnavskom mýte opakovala ráno niekoľkokrát.

beh_res.JPG

FOTO SME– LUCIA TKÁČIKOVÁ

ludia_res.JPG

Okrem prázdninového grafikonu pripravil totiž dopravný podnik na prvý školský deň viaceré zmeny v doprave. Sprejazdnil viac než rok zatvorený tunel pod Hradom a aj cez leto uzavreté trate v smere do Ružinova a na Zlaté piesky.

Oznamy boli, chaos tiež

Na zmeny v doprave upozorňovali cestujúcich farebné letáky na zastávkach a vo vozidlách MHD. Chaosu cestujúcich však nezabránili.

Počet nespokojných a nadávajúcich na zastávkach sa stupňoval priamo úmerne s rastúcou dĺžkou odstávky električiek. „O chvíľu mi prestane platiť lístok, dúfam, že potom príde revízor,“ hovorí starší pán.

Dva ranné výpadky

Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký vraví, že na Trnavskom mýte prišlo ráno k dvom výpadkom. Dlhší trval podľa neho dvadsať minút.

oprava_res.JPG

Ranné čakanie na električku bolo dlhšie ako dopravný podnik plánoval. Pre poškodený elektrický zberač prišlo k výpadkom dopravy.
FOTO SME – LUCIA TKÁČIKOVÁ

zastavka_res.JPG

„Bolo to, žiaľ, v čase rannej špičky,“ hovorí Kavecký. Dodal, že pri spúšťaní nových úsekov trate sa výpadky objavujú.

„Naši pracovníci boli v pohotovosti a minimalizovali zdržanie,“ tvrdí Kavecký.

Dočasné užívanie električkovej trate pre skúšobnú prevádzku povolil Bratislavský samosprávny kraj. Povolenie vydal špecializovaný stavebný úrad pre stavby električkových a trolejbusových dráh kraja.

„Urýchlením byrokratických postupov sme skrátili termín pre spustenie skúšobnej prevádzky minimálne o 3 týždne,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. „Ak by sme električkovú trať nesprejazdnili, dopravná situácia v okolí Trnavského mýta by bola príchodom nového školského roku ešte horšia ako počas leta."

Kraj tvrdí, že počas skúšobnej prevádzky bude overovať funkcie a parametre zrekonštruovanej trate.

Bez automatov

Termín opravy, bol, ako vraví Kavecký, napätý. Dokončenie opravy komplikovalo podľa hovorcu aj nepriaznivé počasie posledného týždňa.

Hoci električky na Vajnorskej a Ružinovskej radiále už premávajú, na Trnavskom mýte sa ešte stále pracuje.

povrch_res.JPG

Hoci premávka na Vajnorskej a Račianskej radiále je už obnovená, povrch električkovej trate upravovali ešte aj počas rannej špičky. Premávky brzdili aj výpadky v doprave.
FOTO SME – LUCIA TKÁČIKOVÁ

automat_res.JPG

Na frekventovaných zastávkach pri Trnavskom mýte chýbali ešte ráno automaty na lístky.

FOTO SME– LUCIA TKÁČIKOVÁ

Cestujúci si lístky na zastávkach nekúpia, automaty sú zahalené ochranou fóliou, podobne chýbajú aj prístrešky na zastávkach, halí ich plechový stavebný plot. Dokončený nie je ani povrch tratí na niekoľkých úsekoch. Dopravca tvrdí, že práce skončia okolo 10. septembra.

Miliónové opravy

O peniazoch na rekonštrukciu majú mestskí poslanci rokovať až po tomto termíne. Mestské zastupiteľstvo, kde budú poslanci o zmenách v kapitálových výdavkoch mesta hovoriť, je naplánované na 30. septembra.

Milan Cílek (Občiansky klub) prvý námestník primátora povedal, že oprava sa robila na risk. K problému by prišlo, ak by poslanci zmenu v rozpočte neschválili.

Pôjde o 3,5 milióna eur. Toľko podľa kraja stála obnova električkovej trate s dĺžkou 1300 metrov v úseku Krížna – Trnavské mýto – Vajnorská.

Stavebníkom, ktorý rozobral celý starý koľajový zvršok, bola Trnavská stavebná spoločnosť, a. s. Vymenili aj klasické podvaly za nový liaty betón a koľajnice uložili do špeciálnej protihlukovej a antivibračnej hmoty, čím by sa vraj mala znížiť hlučnosť prechádzajúcich električiek.

Dopravný podnik tvrdí, že s rekonštrukciou napriek nedoriešenému financovaniu čakať nemohli. Pre havarijný stav tratí bola nevyhnutná.

Voda v tuneli

Havarijný stav a zníženú rýchlosť nemala len električková trať v úseku Krížna, ale aj električkový tunel pod Hradom. Ten rovnako viac než po ročnej oprave sprístupnili včera. Ranné cesty ním však boli podľa Kaveckého bezproblémové. Hoci aj tu cestujúci pocítili meškanie spôsobené výpadkom na Trnavskom mýte.

Vnútri však aj napriek opravám vidno na koľajniciach vodu. Z tunela sa jej presakovanie odstrániť nepodarilo, takže zo stien osemstometrovej rúry stále kvapká na koľaje. Mesto tvrdí, že úplné odstránenie vody a jej presakovania by bolo nákladnejšie.

Oprava tunela, ktorá sa začala vlani v máji, stála 8,3 milióna eur.

tunelik_res.jpg

tunel_res.jpg

Doprava sa vrátila do tunela a aj na zastávku Kapucínska. Prvý deň premávky v tuneli bol podľa dopravného podniku bezproblémový.
FOTO SME – LUCIA TKÁČIKOVÁ

Doprava sa nevrátila len do tunela, ale aj na doteraz zrušené zastávky Kapucínska v oboch smeroch.
Novinkou je električková zastávka pred Daňovým úradom na Radlinského ulici, čim prišlo k zrušeniu zastávky na Vazovovej ulici.

Dopravný podnik od 1. septembra zaviedol aj dopytové otváranie dverí autobusov. Cestujúci tak musí pri nastupovaní a vystupovaní používať tlačidlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  2. Fakulta orientovaná na pútavú výučbu prepojenú s praxou!
  3. Mesto mladých čaká na teba: buď vysokoškolákom v Nitre!
  4. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  5. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  6. Začni svoju budúcnosť v Prahe! Staň sa špičkovým ekonómom!
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  3. Dáma s pávím pierkom
  4. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  8. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  9. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  10. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 19 016
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 12 256
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 055
  4. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 005
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 831
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 629
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 237
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 830
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 224
  10. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti 4 946
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu