SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Na Trnavskom mýte bol chaos, električky meškali

Dopravný podnik sprístupnil tunel pod Hradom aj električkové trate.

Prvý deň premávky po obnovenej električkovej trati sprevádzali výpadky v doprave. Električky v rannej špičke vysadzovali ľudí na križovatke, spoje meškali.Prvý deň premávky po obnovenej električkovej trati sprevádzali výpadky v doprave. Električky v rannej špičke vysadzovali ľudí na križovatke, spoje meškali. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

No nových úsekoch tratí prišlo k výpadkom. Tunel vraj funguje bez problémov.

BRATISLAVA. „Vystúpte si, prosím,“ vraví šofér električky, ktorá nečakane zastala pred križovatkou Trnavské mýto. Kedy sa spoj pohne ďalej a koľko bude výpadok električiek na obnovenej trati trvať, cestujúcim neprezradil.

Ľudia vyskakovali z odstavených vozňov takmer rovno na križovatku, autá na prebiehajúcich trúbili, niekoľkí trpezlivejší cestujúci ostali viac či menej rezignovane sedieť vo vozidlách. Podobná situácia sa na frekventovanom Trnavskom mýte opakovala ráno niekoľkokrát.

beh_res.JPG

FOTO SME– LUCIA TKÁČIKOVÁ

ludia_res.JPG

Okrem prázdninového grafikonu pripravil totiž dopravný podnik na prvý školský deň viaceré zmeny v doprave. Sprejazdnil viac než rok zatvorený tunel pod Hradom a aj cez leto uzavreté trate v smere do Ružinova a na Zlaté piesky.

Oznamy boli, chaos tiež

Na zmeny v doprave upozorňovali cestujúcich farebné letáky na zastávkach a vo vozidlách MHD. Chaosu cestujúcich však nezabránili.

Počet nespokojných a nadávajúcich na zastávkach sa stupňoval priamo úmerne s rastúcou dĺžkou odstávky električiek. „O chvíľu mi prestane platiť lístok, dúfam, že potom príde revízor,“ hovorí starší pán.

Dva ranné výpadky

Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký vraví, že na Trnavskom mýte prišlo ráno k dvom výpadkom. Dlhší trval podľa neho dvadsať minút.

oprava_res.JPG

Ranné čakanie na električku bolo dlhšie ako dopravný podnik plánoval. Pre poškodený elektrický zberač prišlo k výpadkom dopravy.
FOTO SME – LUCIA TKÁČIKOVÁ

zastavka_res.JPG

„Bolo to, žiaľ, v čase rannej špičky,“ hovorí Kavecký. Dodal, že pri spúšťaní nových úsekov trate sa výpadky objavujú.

„Naši pracovníci boli v pohotovosti a minimalizovali zdržanie,“ tvrdí Kavecký.

Dočasné užívanie električkovej trate pre skúšobnú prevádzku povolil Bratislavský samosprávny kraj. Povolenie vydal špecializovaný stavebný úrad pre stavby električkových a trolejbusových dráh kraja.

„Urýchlením byrokratických postupov sme skrátili termín pre spustenie skúšobnej prevádzky minimálne o 3 týždne,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. „Ak by sme električkovú trať nesprejazdnili, dopravná situácia v okolí Trnavského mýta by bola príchodom nového školského roku ešte horšia ako počas leta."

Kraj tvrdí, že počas skúšobnej prevádzky bude overovať funkcie a parametre zrekonštruovanej trate.

Bez automatov

Termín opravy, bol, ako vraví Kavecký, napätý. Dokončenie opravy komplikovalo podľa hovorcu aj nepriaznivé počasie posledného týždňa.

Hoci električky na Vajnorskej a Ružinovskej radiále už premávajú, na Trnavskom mýte sa ešte stále pracuje.

povrch_res.JPG

Hoci premávka na Vajnorskej a Račianskej radiále je už obnovená, povrch električkovej trate upravovali ešte aj počas rannej špičky. Premávky brzdili aj výpadky v doprave.
FOTO SME – LUCIA TKÁČIKOVÁ

automat_res.JPG

Na frekventovaných zastávkach pri Trnavskom mýte chýbali ešte ráno automaty na lístky.

FOTO SME– LUCIA TKÁČIKOVÁ

Cestujúci si lístky na zastávkach nekúpia, automaty sú zahalené ochranou fóliou, podobne chýbajú aj prístrešky na zastávkach, halí ich plechový stavebný plot. Dokončený nie je ani povrch tratí na niekoľkých úsekoch. Dopravca tvrdí, že práce skončia okolo 10. septembra.

Miliónové opravy

O peniazoch na rekonštrukciu majú mestskí poslanci rokovať až po tomto termíne. Mestské zastupiteľstvo, kde budú poslanci o zmenách v kapitálových výdavkoch mesta hovoriť, je naplánované na 30. septembra.

Milan Cílek (Občiansky klub) prvý námestník primátora povedal, že oprava sa robila na risk. K problému by prišlo, ak by poslanci zmenu v rozpočte neschválili.

Pôjde o 3,5 milióna eur. Toľko podľa kraja stála obnova električkovej trate s dĺžkou 1300 metrov v úseku Krížna – Trnavské mýto – Vajnorská.

Stavebníkom, ktorý rozobral celý starý koľajový zvršok, bola Trnavská stavebná spoločnosť, a. s. Vymenili aj klasické podvaly za nový liaty betón a koľajnice uložili do špeciálnej protihlukovej a antivibračnej hmoty, čím by sa vraj mala znížiť hlučnosť prechádzajúcich električiek.

Dopravný podnik tvrdí, že s rekonštrukciou napriek nedoriešenému financovaniu čakať nemohli. Pre havarijný stav tratí bola nevyhnutná.

Voda v tuneli

Havarijný stav a zníženú rýchlosť nemala len električková trať v úseku Krížna, ale aj električkový tunel pod Hradom. Ten rovnako viac než po ročnej oprave sprístupnili včera. Ranné cesty ním však boli podľa Kaveckého bezproblémové. Hoci aj tu cestujúci pocítili meškanie spôsobené výpadkom na Trnavskom mýte.

Vnútri však aj napriek opravám vidno na koľajniciach vodu. Z tunela sa jej presakovanie odstrániť nepodarilo, takže zo stien osemstometrovej rúry stále kvapká na koľaje. Mesto tvrdí, že úplné odstránenie vody a jej presakovania by bolo nákladnejšie.

Oprava tunela, ktorá sa začala vlani v máji, stála 8,3 milióna eur.

tunelik_res.jpg

tunel_res.jpg

Doprava sa vrátila do tunela a aj na zastávku Kapucínska. Prvý deň premávky v tuneli bol podľa dopravného podniku bezproblémový.
FOTO SME – LUCIA TKÁČIKOVÁ

Doprava sa nevrátila len do tunela, ale aj na doteraz zrušené zastávky Kapucínska v oboch smeroch.
Novinkou je električková zastávka pred Daňovým úradom na Radlinského ulici, čim prišlo k zrušeniu zastávky na Vazovovej ulici.

Dopravný podnik od 1. septembra zaviedol aj dopytové otváranie dverí autobusov. Cestujúci tak musí pri nastupovaní a vystupovaní používať tlačidlo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  6. Home (ale aj) Office
  7. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 32 036
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 27 143
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 757
  4. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 12 546
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 501
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 11 074
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 659
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 701
  9. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 669
  10. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 9 627
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu