SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Husacinári v sobotu otvoria jesennú sezónu

Tradícia pečenia husí v Slovenskom Grobe má už 100 rokov.

SLOVENSKÝ GROB. Husacinu budú návštevníkom počas nadchádzajúcej soboty ponúkať v Slovenskom Grobe, kde 10. ročník Dňa otvorených dverí Cechu podnikateľov s husacími špecialitami tradične štartuje jesennú husacinovú sezónu.

Cech, ktorý združuje 14 reštauračných prevádzok, sa pripravuje, aby účastníci prežili príjemný deň nielen vďaka známej gurmánskej pochúťke, ale aj si posedeli v príjemných vidiecky zariadených priestoroch a zabavili sa pri živej ľudovej hudbe. "Tradícia grobskej pečenej husaciny je stará už 100 rokov. Z pôvodného vidieckeho chovateľského zázemia sa sformoval cech podnikateľov, ktorí ponúkajú vyhľadávané služby nielen pre slovenských, ale aj zahraničných návštevníkov. Kvalitu našich služieb ocenila aj Európska komisia, ktorá v roku 2006 spomedzi 422 projektov z Európskej únie vyhodnotila náš projekt Tradícia husaciny ako najlepší v rámci malého a stredného podnikania," povedala prezidentka cechu Dana Kieslingová.

Skryť Vypnúť reklamu

Hostia v Slovenskom Grobe si budú môcť v sobotu, po kúpení vstupenky v cene dve eurá, objednať štandardné husacinové menu za jednotnú uvádzaciu cenu päť eur. Pôjde o 200 gramov pečenej husaciny, dve lokše a kyslú prílohu. Pri návštevách jednotlivých prevádzok budú môcť využiť rozvoz na historickom kočiari so záprahom.

Tajomstvo receptu mäkkej a pritom chrumkavej husaciny je úplne jednoduché. "Vykŕmená hus by po zabití nemala vážiť menej ako sedem kilogramov. To je záruka kvalitného mäsa. Deň pred pečením sa musí dobre a správne nasoliť. Pri pečení v hlinenom pekáči sa oblieva mliekom," povedala jedna zo zakladateliek husacinárskeho cechu Anna Jajcayová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 875
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 356
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 645
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 164
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 074
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 303
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 535
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 642
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 342
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 978
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu