SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Južná trasa sa mení, viaceré dotknuté obce sú proti

Minister dopravy Figeľ chce inú trasu rýchlostnej cesty R7 ako jeho predchodca.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Pre zmenu trasy sa príprava stavby dôležitej cesty na juh Slovenska oneskorí asi o pol roka.

BRATISLAVA. Nový minister dopravy Ján Figeľ (KDH) plánuje zmeniť trasu prvého úseku rýchlostnej cesty R7. Nový variant, ktorý preferuje, podľa ministerstva lepšie rieši dopravnú situáciu v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlostná cesta R7 má viesť z Bratislavy do Lučenca. Od vybudovania úseku po Dunajskú Lužnú sa očakáva zásadné odľahčenie dopravy.

Situácia na trase medzi Bratislavou a Šamorínom je totiž neúnosná. Vodiči, ktorí dochádzajú do Bratislavy z tohto smeru, tvrdia, že v kolónach trávia hodiny. Ide pritom aj o obyvateľov satelitných miest, ktoré sú od Bratislavy vzdialené len pár kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Stavba sa oneskorí

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, povedal, že príprava stavby sa omešká asi o pol roka. Stavba by sa mala začať v roku 2012.

„Zmena trasy spôsobí opätovné vypísanie verejnej súťaže na zhotoviteľa dokumentácie pre územné rozhodnutie." Ministerstvo dopravy teraz podľa neho prehodnocuje dlhodobý harmonogram začiatku výstavby jednotlivých úsekov.

Dva varianty

Zmenila sa nielen trasa, ale aj napojenie do Bratislavy. Predtým bola trasa vedená vo variante C, rozhodol o tom bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny.

Súčasný minister Figeľ jeho rozhodnutie zrušil, dal príkaz zastaviť rozpracovaný variant C a rozpracovávať variant A. Predpokladané náklady na stavbu cesty, ako navrhuje Figeľ, sú podľa Jánošíka vyše 72 miliónov eur. Zrušený variant by stál okolo 76 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič povedal, že variant A bol preferovaný na začiatku, a exminister Vážny ho z nepochopiteľných príčin zmenil.

Variant A sa začína na diaľnici D4 v križovatke Ketelec. Trasa východne popri chránenom území Dunajské Luhy prechádza cez Nové Košariská, južne od Dunajskej Lužnej. Variant C sa začína na diaľnici D4 v križovatke Rovinka a pokračuje severovýchodne od Dunajskej Lužnej. Variant B sa nerozpracúval.

r7_res.jpg

Navrhované trasy rýchlostnej cesty R7. Červenou je vyznačený variant A, čiernou variant C.

MAPA - NÁRODNÁ DIAĽNIČNÁ SPOLOČNOSŤ

Obce sú rozpačité

K najhorším miestam južnej trasy patrí úsek, kde sa na hlavný ťah I/63 napájajú v Dunajskej Lužnej smery z Kalinkova, Hamuliakova a Miloslavova. Nová trasa sa nepáči starostom obcí, ktorí rátali s odľahčením. Zároveň kritizujú, že minister Figeľ rozhodol o zmene bez ich vedomia.

SkryťVypnúť reklamu

Ladislav Cingel, starosta Dunajskej Lužnej, povedal, že obec ďalej podporuje variant C. „I keď najhoršie by bolo, keby sa nerobilo nič." Ideálny pre Dunajskú Lužnú však podľa neho nie je ani jeden z variantov.

Cingel povedal, že keby sa mal robiť variant A, určite bude presadzovať, aby sa urobili ďalšie napojenia na obce. „V celom úseku je iba jedna križovatka na Šamorín." Budú žiadať aj protihlukové pásma.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 817
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 118
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 208
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 075
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 593
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 494
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 360
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 897
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 11 602
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 8 845
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 5 023
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 860
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 685
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 849
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 341
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 308
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu