Na nábreží je spor o výšku budov

Územie nábrežia medzi Novým mostom a Mostom Lafranconi patrí po podhradí a zóne Pribinova k atraktívnym častiam mesta, ktoré na svoj rozvoj ešte len čakajú. Priestor pred Parkom kultúry a oddychu, oproti hrobke Chatama Sofera kúpila spoločnosť J&T Global,

ktorá vypísala na celé územie medzi dvoma mostami urbanisticko-architektonickú súťaž. Na júnovom zastupiteľstve budú poslanci mesta schvaľovať pripomienky ku konečnej verzii štúdie.

Najproblematickejšou sa ukázala výška zástavby. Štúdia navrhuje tri výškové dominanty, jednu pred PKO (v časti, ktorú vlastní investor) a dve v jeho areáli namiesto už neexistujúcich kovových pavilónov. Investor chcel stavať až do výšky 22 poschodí, mesto sa rozhodlo pre 18, mestská časť Staré Mesto však nechce pripustiť viac ako 14. Odôvodňuje to tým, že viacposchodové budovy narušia siluetu a pohľad na hradný kopec.

Rozdielne názory medzi mestskou časťou a mestom nakoniec vyrieši mestské zastupiteľstvo. Obe samosprávy sa však zhodli na tom, že zelene treba pridať, mala by tvoriť 20 percent zo zastavaného územia.

To, čomu sa štúdia presne nevenuje, je doprava. Chýbajú v nej výpočty o počte podzemných parkovacích miest, o kapacite budúceho zastavaného územia a o tom, ako už teraz kolabujúce Nábrežie arm. gen. L. Svobodu znesie nápor budúcich používateľov polyfunkčných domov na nábreží. Jasné nie je ani to, akým spôsobom investor vchádza do Dunaja. Výkres obsahuje akési obdĺžniky zakreslené na hladine Dunaja, pravdepodobne pontóny. Toto všetko by architekti mali ešte dopracovať. Štúdia rieši aj územie za budovou Výskumného ústavu vodného hospodárstva. Vedľa rieky navrhuje športový areál a prepája celú promenádu do jedného celku. Dnes tu však stoja unimobunky a areál je oplotený. Keďže pozemky v ňom patria štátu, premena na športovú časť nábrežia zostáva víziou budúcnosti.

INGRID DROZDÍKOVÁ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 996
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 158
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 171
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 019
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 120
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 067
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 017
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 967
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 951
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 870