Slovenský pôrodník hovoril „nejde to“

Beseda združenia Maternita o prirodzenom pôrode ukázala dva rôzne prístupy – odmietavý primára Emila Gavorníka z ružinovskej nemocnice a ústretový primára brnianskej nemocnice Martina Petrenka. Brnianska nemocnica poskytuje mamičkám možnosť rozhodnúť ...

Beseda združenia Maternita o prirodzenom pôrode ukázala dva rôzne prístupy – odmietavý primára Emila Gavorníka z ružinovskej nemocnice a ústretový primára brnianskej nemocnice Martina Petrenka. Brnianska nemocnica poskytuje mamičkám možnosť rozhodnúť sa, v akej polohe chcú rodiť, či na pôrodnej stoličke, v kľaku, v sprche alebo v bazéne, pri pôrode môže byť manžel, na sále žena rodí sama, ak odmietne oholenie alebo klystír, jej názor rešpektujú.

Na otázku, kedy bude podobné služby poskytovať aj ružinovská nemocnica, bol slovenský primár schopný vymenovať len dôvody, prečo to nejde. Podľa neho chýbajú peniaze, z ministerstva zdravotníctva dostávajú málo a navyše sú tu zlí hygienici. Gavorník sa posťažoval, ako s nimi 15 rokov bojuje, aby mohli mať mamičky na izbách aspoň kvety. „A prirodzený pôrod? Na Sahare odišla tehotná žena na púšť a boli len dve možnosti, buď sa vrátila s bábätkom, alebo sa nevrátila. To je prirodzený pôrod, to chceme?“ spýtal sa Gavorník.

Pobúrené ženy reagovali, že to je skôr prírodný spôsob. Hovorili, že bez kvetov na izbe by vydržali, dôležitejšie je príjemné správanie personálu, ochota vysvetliť nejasnosti a rozšíriť služby.

Na príklad zo Sahary reagoval aj Petrenko slovami: „To je demagógia.“ Ako povedal, ani oni nedostali peniaze z ministerstva, ale hľadali sponzorov. Podľa neho je najdôležitejšie zmeniť prístup personálu, a to je možné prostredníctvom výplaty. V Brne nikto nedáva lekárovi peniaze v obálke, mamička si za nadštandardné služby priplatí, personál vie, že keď budú milí z poplatku budú mať všetci nejakú časť, nielen lekár, ktorý zobral úplatok. „Zdravotníctvo je biznis ako iný, naša nemocnica má ročne obrat 12 miliónov,“ povedal Petrenko.

Gavorník odchádzal so slovami: „Ja presne viem, čo by sa dalo zabezpečiť, ale chcelo by to nejakého šikovného sponzora a architekta.“ Že je to práve on, kto by mal týchto ľudí hľadať, nespomenul. Pôrodom budeme v najbližších dňoch venovať tematickú stranu. (haj)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 7 238
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 005
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 177
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 126
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 036
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 351
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 223
  8. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 141
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 702
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 516