SME

Mrva žiada o sankcie pre Zemanovú

Predvolebný boj vo Vajnoroch pokračuje.

VAJNORY. Starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva žiada etickú a mandátovú komisiu Bratislavského samosprávneho kraja o sankcionovanie poslankyne kraja Anny Zemanovej. Poslankyňa podľa neho uvádzala nepravdivé skutočnosti o petícii týkajúcej sa trasovania diaľnice D4 podanej v roku 2008. Podľa Mrvu svojím správaním hrubo porušila mravné a etické pravidlá spoločnosti a dokázateľne nehovorila pravdu na verejnej tlačovej konferencií zvolanej na pôde kraja za prítomnosti predstaviteľov kraja. Zároveň podľa neho tým, že tlačovú konferenciu organizovala v priestoroch kraja, vzbudila dojem, že ide o názor kraja a svojím konaním hrubo znížila kredit tejto inštitúcie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zemanová na brífingu po stretnutí predsedu kraja Pavla Freša so zástupcami petičného výboru z Vajnôr uviedla, že petícia podaná v roku 2008 nebola ani zaevidovaná a ani s ňou nebolo nakladané. Podľa Mrvu toto tvrdenie nie je pravdivé, petícia bola zaevidovaná a bývalý župan predstaviteľom petičného výboru, ale aj všetkým obyvateľom odpovedal obšírnym listom z 25. novembra 2008, kde uviedol, že petícia bola prešetrená a odborne spracovaná a vysvetlil možnosti kraja. Podľa Zemanovej je pravda, že petičný výbor dostal odpoveď od vtedajšieho predsedu kraja Vladimíra Bajana a z toho dôvodu ani nepreveroval ako bolo s petíciou v skutočnosti naložené, ani či ju predložili poslancom.

"Dva roky sme čakali na pozvanie na rokovanie v rámci prípravy nového územného plánu vyššieho územného celku, respektíve na ďalšie kroky, tak ako bolo v odpovedi vtedajšieho predsedu uvedené. V tomto volebnom období som sa stala poslankyňou kraja a zistila som, že v správe kontrolóra kraja o obdržaných petíciách a sťažnostiach v roku 2008 nebola naša petícia uvedená," uviedla Zemanová. Podľa hlavného kontrolóra kraja Štefana Marušáka sa v centrálnej evidencii nenachádza nijaký záznam o tejto petícii. "Dokonca ani počas celého roka 2008 podobnú petíciu neevidujeme," uviedol Marušák.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Zemanovej od roku 2009 prebieha proces obstarávania nového územného plánu a petícia sa dotýka práve návrhu zmien v územnom pláne. "Do 31. augusta prebieha pripomienkovanie k Zadaniu nového územného plánu. Vzhľadom na to, že obsah petície je veľmi aktuálny, rozhodli sme sa opakovane petíciu podať. Tentokrát cez podateľňu kraja," povedala Zemanová.

Podľa Mrvu treba vodičov priviesť nadradenými tranzitnými cestami, nie obecnými. Pripomienky mestskej časti k všetkým štádiám procesu D4 rieši mestská časť podľa Mrvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou aj s Ministerstvom životného prostredia a žiada o ich podporu aj kraj. "Našimi požiadavkami sú, aby D4 išla popod D1 a popri mestskej časti čo možno najviac pod terénom - polozapustené s možným umelým prekrytím a na úpätí Malých Karpát nie po našich viniciach, ale aby portál tunela išiel priamo do doliny medzi Svätým Jurom a Vajnormi už dnes znehodnotenej veľmi vysokým napätím," povedala Mrva.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Zemanovej ide navrhovaná trasa v tesnej blízkosti národnej rezervácie Šúr, ktorá je zapísaná ako významná lokalita v Európskych chránených územiach. "Viesť diaľnicu v blízkosti prírodnej rezervácie v tomto úseku nie je naša prvá skúsenosť. Diaľnica je líniová stavba a nie vždy sa dá nepriblížiť k chránenému územiu. V tomto úseku (pri Šúrskom kanáli) bude časť diaľnice vedená pod terénom a táto diaľnica bude uložená v tesnenej vani, aby neprišlo k prípadnému ohrozeniu podzemných vôd a teda aj prírodnej rezervácie Šúr," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Okrem toho bude mať podľa Jánošíka diaľnica v celom úseku kanalizáciu, ktorá bude mať pred zaústením do recipientov odlučovače ropných látok a sedimentačné nádrže. Pre ochranu obyvateľov pred nadmerným hlukom bude diaľnica zapustená pod terén a na hrádzi Šúrskeho kanála bude vybudovaná protihluková stena.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 815
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 080
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 953
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 645
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 8 802
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 139
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 037
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 693
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 910
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 440
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 294
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 938
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu