SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Mrva žiada o sankcie pre Zemanovú

Predvolebný boj vo Vajnoroch pokračuje.

VAJNORY. Starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva žiada etickú a mandátovú komisiu Bratislavského samosprávneho kraja o sankcionovanie poslankyne kraja Anny Zemanovej. Poslankyňa podľa neho uvádzala nepravdivé skutočnosti o petícii týkajúcej sa trasovania diaľnice D4 podanej v roku 2008. Podľa Mrvu svojím správaním hrubo porušila mravné a etické pravidlá spoločnosti a dokázateľne nehovorila pravdu na verejnej tlačovej konferencií zvolanej na pôde kraja za prítomnosti predstaviteľov kraja. Zároveň podľa neho tým, že tlačovú konferenciu organizovala v priestoroch kraja, vzbudila dojem, že ide o názor kraja a svojím konaním hrubo znížila kredit tejto inštitúcie.

Skryť Vypnúť reklamu

Zemanová na brífingu po stretnutí predsedu kraja Pavla Freša so zástupcami petičného výboru z Vajnôr uviedla, že petícia podaná v roku 2008 nebola ani zaevidovaná a ani s ňou nebolo nakladané. Podľa Mrvu toto tvrdenie nie je pravdivé, petícia bola zaevidovaná a bývalý župan predstaviteľom petičného výboru, ale aj všetkým obyvateľom odpovedal obšírnym listom z 25. novembra 2008, kde uviedol, že petícia bola prešetrená a odborne spracovaná a vysvetlil možnosti kraja. Podľa Zemanovej je pravda, že petičný výbor dostal odpoveď od vtedajšieho predsedu kraja Vladimíra Bajana a z toho dôvodu ani nepreveroval ako bolo s petíciou v skutočnosti naložené, ani či ju predložili poslancom.

"Dva roky sme čakali na pozvanie na rokovanie v rámci prípravy nového územného plánu vyššieho územného celku, respektíve na ďalšie kroky, tak ako bolo v odpovedi vtedajšieho predsedu uvedené. V tomto volebnom období som sa stala poslankyňou kraja a zistila som, že v správe kontrolóra kraja o obdržaných petíciách a sťažnostiach v roku 2008 nebola naša petícia uvedená," uviedla Zemanová. Podľa hlavného kontrolóra kraja Štefana Marušáka sa v centrálnej evidencii nenachádza nijaký záznam o tejto petícii. "Dokonca ani počas celého roka 2008 podobnú petíciu neevidujeme," uviedol Marušák.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Zemanovej od roku 2009 prebieha proces obstarávania nového územného plánu a petícia sa dotýka práve návrhu zmien v územnom pláne. "Do 31. augusta prebieha pripomienkovanie k Zadaniu nového územného plánu. Vzhľadom na to, že obsah petície je veľmi aktuálny, rozhodli sme sa opakovane petíciu podať. Tentokrát cez podateľňu kraja," povedala Zemanová.

Podľa Mrvu treba vodičov priviesť nadradenými tranzitnými cestami, nie obecnými. Pripomienky mestskej časti k všetkým štádiám procesu D4 rieši mestská časť podľa Mrvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou aj s Ministerstvom životného prostredia a žiada o ich podporu aj kraj. "Našimi požiadavkami sú, aby D4 išla popod D1 a popri mestskej časti čo možno najviac pod terénom - polozapustené s možným umelým prekrytím a na úpätí Malých Karpát nie po našich viniciach, ale aby portál tunela išiel priamo do doliny medzi Svätým Jurom a Vajnormi už dnes znehodnotenej veľmi vysokým napätím," povedala Mrva.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Zemanovej ide navrhovaná trasa v tesnej blízkosti národnej rezervácie Šúr, ktorá je zapísaná ako významná lokalita v Európskych chránených územiach. "Viesť diaľnicu v blízkosti prírodnej rezervácie v tomto úseku nie je naša prvá skúsenosť. Diaľnica je líniová stavba a nie vždy sa dá nepriblížiť k chránenému územiu. V tomto úseku (pri Šúrskom kanáli) bude časť diaľnice vedená pod terénom a táto diaľnica bude uložená v tesnenej vani, aby neprišlo k prípadnému ohrozeniu podzemných vôd a teda aj prírodnej rezervácie Šúr," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Okrem toho bude mať podľa Jánošíka diaľnica v celom úseku kanalizáciu, ktorá bude mať pred zaústením do recipientov odlučovače ropných látok a sedimentačné nádrže. Pre ochranu obyvateľov pred nadmerným hlukom bude diaľnica zapustená pod terén a na hrádzi Šúrskeho kanála bude vybudovaná protihluková stena.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  5. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 606
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 133
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 844
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 743
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 594
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 770
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 680
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 076
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 677
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 335
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 862
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 509
  4. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 030
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 961
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 954
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 379
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 063
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu