SME
Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Pamiatkari odmietajú obvinenia aktivistov v prípade PKO

Pamiatkový úrad (PÚ) SR Bratislava sa dôrazne ohradzuje voči útočnému a urážlivému tónu tlačovej správy iniciatívy Bratislava otvorene.

BRATISLAVA. Pamiatkový úrad (PÚ) SR Bratislava sa dôrazne ohradzuje voči útočnému a urážlivému tónu tlačovej správy iniciatívy Bratislava otvorene (BAO) a jednoznačne odmieta všetky v nej uvedené nepodložené obvinenia. PÚ SR zaslal TASR svoje stanovisko dnes.

BAO a Mestský výbor Slovenského zväzu ochrancov prírody a krajiny tvrdia, že proces posudzovania podnetu na vyhlásenie bratislavského Parku kultúry a oddychu (PKO) za národnú kultúrnu pamiatku (NKP) je zo strany PÚ SR podozrivý a netransparentný. Správu poskytli médiám 21. júla.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pamiatkový úrad SR vyvinul snahu komunikovať s aktivistami korektne, vecne a na kvalitatívnej odbornej úrovni. Výsledkom je tlačová správa, založená na nepochopení, nepresnostiach, nelogických uzáveroch a na údajoch vytrhnutých z kontextu," uvádza sa ďalej v stanovisku PÚ SR. Úrad v ňom zdôrazňuje, že koná a rozhoduje v súlade s platnou legislatívou, nezávisle, objektívne a na základe odborných hľadísk.

V stanovisku sa konštatuje, že PÚ SR urobil k objektom archívny a architektonicko-historický výskum ako jediná inštitúcia v SR. Pri hodnotení PKO a rozhodovaní o jeho vyhlásení či nevyhlásení za NKP sa nenechal ovplyvňovať rôznymi tendenčnými, komunálno-politickými či emocionálne podloženými aktivitami a napriek riziku takýchto a podobných útokov rozhodol nezávisle a na základe odborných podkladov.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa stanoviska PÚ SR nepodceňuje občianske aktivity, naopak, považuje ich za dôležitý demokratický inštitút. "V prípade PKO sa však tieto aktivity nesústreďujú správnym smerom, ale musia byť orientované k vlastníkovi PKO Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy, ktorý všetky problémy naštartoval tým, že predal pozemky pod PKO, a k stavebnému úradu Bratislava Staré Mesto, ktorý vydal povolenie na zbúranie," uzatvára PÚ SR.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  2. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 27 456
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 905
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 595
  4. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 579
  5. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 171
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 062
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 452
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 273
  9. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 8 967
  10. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 8 216
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu