Električky nejazdia, uzavretý je tunel aj trať do Ružinova či na Zlaté piesky.
BRATISLAVA. Veľká rekonštrukcia električkovej trate v centre, ktorá nečakane prekvapila cestujúcich pred dvoma týždňami, sa robí na risk. Povedal to prvý námestník primátora Milan Cílek (Občiansky klub) v súvislosti s tým, že dopravný podnik na opravu ešte nemá schválené financovanie.
Odchádzajúci Zahradník v rozhovore pre SME povedal, že v rozpočte na opravu neboli vyčlenené peniaze. „Budeme o tom rokovať s mestom, aby sa zmenila štruktúra kapitálových výdavkov, ktoré schválilo mesto pre dopravný podnik,“ povedal.
Poslanci zasadnú až po leteInformácie o tom, že na rekonštrukciu dopravný podnik nemá peniaze, Pavol Derkay, po Branislavovi Zahradníkovi nastupujúci predseda predstavenstva dopravného podniku, odmieta. Tvrdí, že pôjde o bežnú zmenu v kapitálových výdavkoch rozpočtu mesta.
Na Trnavskom mýte sa intenzívne pracuje.
FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ
Cílek však hovorí, že zmenu v kapitálových výdavkoch podniku musia schváliť mestskí poslanci. Tí budú zasadať až v polovici septembra, teda v čase, keď má byť oprava tratí už dokončená.
Dopravný podnik tak robí miliónovú opravu bez toho, aby o nej rozhodlo zastupiteľstvo. „Robí sa to na risk, keby to poslanci neschválili,“ vraví Cílek. Dodal, že bezpečnosť ľudí je prvoradá a opravu podporuje.
Náklady na rekonštrukciu by sa mali podľa Derkaya pohybovať okolo 3 – 3,5 milióna eur.
Odstávku neplánovaliRozsiahla výluka, ktorá obnovu trate sprevádza, Bratislavčanov zaskočila v sobotu 10. júla. Podľa dopravného podniku sa skončí vraj do konca leta. „Musí sa skončiť,“ vraví Derkay. „Dovtedy máme povolenie na práce od dispečingu.“
Odstavenie električiek z Vazovovej do Ružinova a smerom na železničnú stanicu Nové Mesto vysvetľuje dopravca havarijným stavom trate.
Výluku však napriek stavu trate nateraz neplánovali. Súčasne je totiž okrem nefunkčných tratí uzavretý aj električkový tunel pod Hradom. Derkay aj Zahradník tvrdia, že nemohli konať inak, trať bola ťažko jazditeľná a rýchlosť museli znížiť na päť kilometrov za hodinu.
Informácie deň predCestujúci neboli na významnú zmenu v doprave pripravení. Dopravný podnik cez svojho hovorcu Petra Kaveckého o výluke informoval až v piatok poobede, pritom električky prestali jazdiť už od soboty.
Chaos na zrušených zastávkach panoval aj v pondelok.
Zmena v MHD sa totiž dotkla aj iných mestských častí. Dúbravke a Karlovej Vsi zrušili dve električky. Derkay vraví, že skôr informovať nemohli, o havarijnom stave síce vedeli od utorka, no do piatka zvažovali iné možnosti riešenia.
V prvý pondelok po začatí odstávky ľudia na spoje čakali márne.
Foto: SME DOROTA KRÁKOVÁ
Čo nefunguje
Električkové spojenie medzi Hlavnou stanicou a železničnou stanicou Nové Mesto.
Obmedzený je prístup k nemocnici Ružinov – odstavená je celá trať od Vazovovej až po Astronomickú
Trať Nové Mesto – od Vazovovej až po Železničnú stanicu Nové Mesto
Električkový tunel – uzavretý od mája minulého roku
Krížna ulica bez električkovej dopravy.
Električkové linky 1, 8, 9 a 14 vôbec nepremávajú.
Pravdepodobne natrvalo zrušili električku 16.
Ľudia si skracujú cestu cez rozkopávku.
FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ