SME

Za prechod cez koľaje pri ceste k jazerám hrozí pokuta

Za prechod cez koľaje pri ceste na vodné plochy na železničných staniciach Senec či Bratislava-Vajnory môže ľuďom Železničná polícia SR udeliť pokutu až 300 eur, úplne však tomuto konaniu zabrániť nemôže.

BRATISLAVA. Povedala to hovorkyňa Železničnej polície Ľubica Zoňová. "Nie je v našich silách zakázať ľuďom prechod cez koľaje. Môžeme na nich len apelovať, že vstupom do vyhradeného obvodu Železníc Slovenskej republiky, a tým pádom aj prechádzaním cez trať, porušujú nielen predpisy, ale najmä ohrozujú svoju bezpečnosť a hazardujú so svojím životom," uviedla hovorkyňa železníc Zuzana Chalupová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prechod cez trať mimo vyhradeného priestoru je pritom zakázaný a pre ľudí mimoriadne nebezpečný. "Vzhľadom na to, že k prechodu cez koľaje pri ceste na vodné plochy dochádza na viacerých miestach, nie je možné tomuto konaniu úplne zabrániť. Zvýšený dohľad sa počas tohto leta vykonával najmä na železničnej stanici Bratislava-Vajnory a od tohto týždňa aj na železničnej stanici Šaštín Stráže," uviedla Zoňová.

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok nevykonala Železničná polícia žiadne špeciálne akcie zamerané na tieto miesta, uvedenému konaniu zabraňuje bežným hliadkovaním. V letných mesiacoch sa však zameriava aj na prechod chodcov cez koľaje. "Za tento priestupok možno uložiť pokutu do výšky 300 eur, v blokovom konaní do 50 eur, pričom priestupky objasňuje ako aj prejednáva Železničná polícia," uviedla Zoňová.

Železnice majú vo svojej správe približne 7000 kilometrov tratí normálneho, širokého či úzkeho rozchodu. "Nie je reálne vybudovať zátarasy, bariéry alebo ploty po celej dĺžke tratí. Treba mať na mysli to, že železnica tu bola skôr, ako mnohé mestá, ktoré postavili svoje sídliská alebo mestské časti "na druhej" strane železničnej trate," uviedla Chalupová.

SkryťVypnúť reklamu

V miestach, kde je častejší pohyb osôb, alebo kde je väčšia intenzita železničnej a cestnej dopravy existujú úrovňové, alebo mimoúrovňové kríženia trate, takzvané železničné priecestia, nadjazdy či podjazdy. Práve tie slúžia ľuďom na prechádzanie cez železničnú trať. "Železnice evidujú ku koncu minulého roku 2 220 železničných priecestí a ich počet každým rokom klesá. V súčasnosti je tendencia v rámci modernizácie železničných tratí rušiť úrovňové kríženia a nahrádzať ich mimoúrovňovými - bezpečnejšími," uviedla Chalupová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 974
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 597
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 790
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 609
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 284
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 985
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 485
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 112
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 198
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 10 723
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 517
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 282
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 865
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 704
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 022
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 547
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu