SME

Ftáčnik: Ľudí trápi doprava

Petržalský starosta a kandidát na primátora zorganizoval diskusiu o doprave. Tá je podľa viacerých najvážnejším problémom mesta.

Dlhodobý problém s nedostatkom parkovacích miest by mohlo pomôcť riešiť napríklad zjednosmerňovanie ulíc, zavedenie rezidenčného parkovania - zónovania, budovanie záchytných parkovísk či parkovacích domov.Dlhodobý problém s nedostatkom parkovacích miest by mohlo pomôcť riešiť napríklad zjednosmerňovanie ulíc, zavedenie rezidenčného parkovania - zónovania, budovanie záchytných parkovísk či parkovacích domov. (Zdroj: ARCHÍV SME)

PETRŽALKA. Zmeniť riadenie dopravy v meste s využitím dopravných prieskumov a dopravného modelu mesta chce petržalský starosta Milan Ftáčnik. Povedal to na pondelkovej diskusii s verejnosťou o riešení dopravných problémov. „Urobili sme si prieskum, čo ľudí trápi, na prvom mieste ich zaujíma doprava," tvrdí Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ftáčnik ohlásil svoju kandidatúru na prvého muža mesta v apríli, volebný program predstaví koncom septembra. Zhruba 70 percent Bratislavčanov podľa neho očakáva, že v najbližšom volebnom období sa bude niečo meniť s dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci na diskusiu prišlo pre futbalový zápas s Holandskom len okolo 25 ľudí, diskutovalo sa asi dve hodiny. Ľudia sa pýtali na možnosť bezplatnej mestskej hromadnej dopravy, električku do Petržalky či budovanie cyklistických trás. „Dopravu zadarmo nevidím reálne v našom meste," povedal Ftáčnik.

Situáciu by pomohol podľa neho zlepšiť hlavný dopravný inžinier, ktorý by mal mať osobitné postavenie podobne ako hlavný architekt. Zároveň by mal predstavovať zmenu v systéme riadenia dopravy zo strany mesta. Podľa Ftáčnika to má byť odborník nezávislý od politikov. „On povie odborný názor a rozhodnutie urobia politici."

Na zmenu v oblasti dynamickej dopravy je podľa Ftáčnika potrebný dopravný model mesta. „Mesto vlastní softvér, nemá ho však naplnený údajmi, viac rokov nerobí žiadne dopravné prieskumy," povedal. Podľa neho softvér treba začať lepšie využívať a na to treba zaplatiť dopravné prieskumy, z ktorých získajú reálne údaje.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 134
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 694
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 296
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 321
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 820
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 849
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 390
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 092
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 566
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 224
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 114
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 919
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 589
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 698
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 589
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 457
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu