SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Ftáčnik: Ľudí trápi doprava

Petržalský starosta a kandidát na primátora zorganizoval diskusiu o doprave. Tá je podľa viacerých najvážnejším problémom mesta.

Dlhodobý problém s nedostatkom parkovacích miest by mohlo pomôcť riešiť napríklad zjednosmerňovanie ulíc, zavedenie rezidenčného parkovania - zónovania, budovanie záchytných parkovísk či parkovacích domov.Dlhodobý problém s nedostatkom parkovacích miest by mohlo pomôcť riešiť napríklad zjednosmerňovanie ulíc, zavedenie rezidenčného parkovania - zónovania, budovanie záchytných parkovísk či parkovacích domov. (Zdroj: ARCHÍV SME)

PETRŽALKA. Zmeniť riadenie dopravy v meste s využitím dopravných prieskumov a dopravného modelu mesta chce petržalský starosta Milan Ftáčnik. Povedal to na pondelkovej diskusii s verejnosťou o riešení dopravných problémov. „Urobili sme si prieskum, čo ľudí trápi, na prvom mieste ich zaujíma doprava," tvrdí Ftáčnik.

Ftáčnik ohlásil svoju kandidatúru na prvého muža mesta v apríli, volebný program predstaví koncom septembra. Zhruba 70 percent Bratislavčanov podľa neho očakáva, že v najbližšom volebnom období sa bude niečo meniť s dopravou.

Skryť Vypnúť reklamu

Hoci na diskusiu prišlo pre futbalový zápas s Holandskom len okolo 25 ľudí, diskutovalo sa asi dve hodiny. Ľudia sa pýtali na možnosť bezplatnej mestskej hromadnej dopravy, električku do Petržalky či budovanie cyklistických trás. „Dopravu zadarmo nevidím reálne v našom meste," povedal Ftáčnik.

Situáciu by pomohol podľa neho zlepšiť hlavný dopravný inžinier, ktorý by mal mať osobitné postavenie podobne ako hlavný architekt. Zároveň by mal predstavovať zmenu v systéme riadenia dopravy zo strany mesta. Podľa Ftáčnika to má byť odborník nezávislý od politikov. „On povie odborný názor a rozhodnutie urobia politici."

Na zmenu v oblasti dynamickej dopravy je podľa Ftáčnika potrebný dopravný model mesta. „Mesto vlastní softvér, nemá ho však naplnený údajmi, viac rokov nerobí žiadne dopravné prieskumy," povedal. Podľa neho softvér treba začať lepšie využívať a na to treba zaplatiť dopravné prieskumy, z ktorých získajú reálne údaje.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 771
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 279
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 010
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 441
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 994
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 937
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 252
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 112
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 987
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu