SME
Piatok, 22. október, 2021 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Zlepšeniu dopravy by mohol pomôcť hlavný dopravný inžinier

Ftáčnik tvrdí, že zlepšeniu dopravy a jej rozvoja v Bratislave by mohol v budúcnosti pomôcť aj hlavný dopravný inžinier.

BRATISLAVA. zlepšeniu dopravy a jej rozvoja v Bratislave by mohol v budúcnosti pomôcť aj hlavný dopravný inžinier. Myslí si to prvý oficiálny kandidát na post primátora pre novembrové regionálne voľby Milan Ftáčnik. Ten by mal podľa neho symbolizovať zmenu v systéme riadenia dopravy zo strany mesta. "Doteraz to robili magistrátni úradníci ako najlepšie vedeli. Ale vychádzali zo svojich subjektívnych predstáv, ako sa majú veci riešiť," povedal v pondelok na prvej verejnej diskusii k doprave Ftáčnik. Hlavný dopravný inžinier by mal podľa neho mať osobitné postavenie podobne, ako by ho mal mať aj hlavný architekt mesta. Mal by to byť odborník, ktorý nie je závislý na politikoch. Mal by môcť slobodne povedať svoj odborný názor, aby sa politici, či už poslanci, primátor alebo jeho námestníci, mohli o tento názor oprieť a prijať politické rozhodnutie. Jeho osoba by mala podľa Ftáčnika teda "symbolizovať" to, že téma dopravy v meste by sa mala dostať na vyšší stupeň.

Skryť Vypnúť reklamu

Dopravu a jej zlepšenie v hlavnom meste považuje Ftáčnik za jednu k prioritných a najpálčivejších tém Bratislavy. Majú to potvrdzovať aj verejné prieskumy, podľa ktorých až 70 percent obyvateľov očakáva, že by sa doprava mala v najbližšom období zmeniť. Ftáčnik na dosiahnutie tohto navrhuje tri konkrétne zmeny. Prvou z nich je zmena v riadení dopravy mesta. V praxi to znamená, že by sa mala zmeniť celková filozofia mesta, mali by sa robiť rôzne dopravné prieskumy a získavať objektívne dáta. Tieto informácie by sa mali následne premietnuť do rozvoja mesta, ide teda o napojenie, resp. viazanie investičného zámeru na rozvoj dopravy. "Postaviť na rovnakú úroveň výstavbu a dopravu v hlavnom meste," vysvetlil Ftáčnik .

Zmenou by podľa Ftáčnika mala prejsť aj verejná doprava a jej využívanie. V súčasnosti sa častejšie využíva individuálna automobilová doprava pred verejnou dopravou, v budúcnosti by sa to malo zmeniť. Dopomôcť tomu by mohol aj pripravovaný projekt integrovanej dopravy či 1. etapa nosného dopravného systému. V rámci neho sa uvažuje aj s električkovým prepojením Petržalky a mesta. V neposlednom rade by sa mala zmeniť aj filozofia riešenia parkovania. Tu vidí Ftáčnik možné riešenie napríklad v zjednosmerňovaní ulíc, zavedením rezidenčného parkovania, čiže akéhosi zónovania, budovanie záchytných parkovísk či dokonca parkovacích domov, ktoré sa však zatiaľ medzi občanmi nestretli s veľkou podporou.

Skryť Vypnúť reklamu

Doprave v meste by však podľa Ftáčnika pomohlo aj urýchlené vybudovanie nultého obchvatu D4 či rýchlostnej cesty R7, pozornosť by sa mala tiež venovať riešeniu dopravných trás pri vstupe do mesta. Taktiež by sa mal spracovať plán dopravných stavieb pre roky 2011 - 2025. Ftáčnik navrhuje tiež pokračovať vo využívaní inteligentných dopravných systémov, čím je v súčasnosti napríklad projekt tzv. blikajúcej zelenej na vybraných križovatkách. V meste by sa tiež mala preferovať električková, ale aj autobusová a trolejbusová doprava, pri riešení parkovania by sa mali zmeniť niektoré legislatívne normy. Pri konkrétnych návrhoch riešenia by sa mali zároveň podľa Ftáčnika vyčísliť možné náklady, peniaze by teda mali byť súčasťou plánovania.

Občania môžu svoje pripomienky k doprave, ale aj k ďalším témam poslať do konca augusta na adresu program@ftacnik2010.sk. Informácie sa zosumarizujú a následne sa z nich vytvorí volebný program. Na ňom chce totiž Ftáčnik spolupracovať nielen s odborníkmi, ale aj verejnosťou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  6. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  8. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  1. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  2. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  6. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  7. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  8. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  9. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  10. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 16 880
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 351
  3. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 975
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 905
  5. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 4 791
  6. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 4 469
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 665
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 378
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 739
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 698
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Matej Vagač: Hrozí nám druhá Drotárska aj na nábreží pri bývalom PKO?
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 027
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 12 484
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 954
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 306
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 4 724
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 4 719
  7. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 4 283
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 228
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu