SME

Nový bratislavský terminál začne naplno fungovať od 28. júna

Bratislavské letisko začne vybavovať všetky pravidelné a nepravidelné lety z nedávno otvoreného nového terminálu od pondelka 28. júna.

BRATISLAVA. Hovorkyňa letiska Dana Madunická zdôvodnila skorší presun liniek zo starého terminálu úspešným priebehom prevádzky v novom termináli.

Pôvodne letisko malo začať vybavovať všetky lety v nových priestoroch od 1. júla. Do začiatku budúceho týždňa sa do novej budovy presťahujú i všetky komerčné prevádzky z pôvodného odletového terminálu, dodala Madunická.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový terminál na bratislavskom letisku otvorili 9. júna a v obmedzenej prevádzke funguje od 10. júna. Za dvanásť dní do 21. júna bolo v nových priestoroch letiska vybavených 36 letov štyroch prepravcov s 2 480 cestujúcimi. Spoločnosť Danube Wings, ktorá začala v novom termináli ako prvá prevádzkovať lety 10. júna, prepravila do pondelka na 24 letoch 732 pasažierov. Danube Wings lieta z nového terminálu na pravidelných linkách do Košíc a Popradu-Tatier, do Bazileja, Bologne a Catanie. Denne bolo v novom termináli vybavených dva až päť letov, najviac 17. júna.

SkryťVypnúť reklamu

Český prepravca Travel Service uskutočnil z nového terminálu od 13. do 21. júna desať charterových letov do gréckych a španielskych destinácií - Heraklion na Kréte, ostrovy Tenerife a Ibiza, Palma de Mallorca, ostrovy Kos a Rhodos, či Kavala. Spoločnosť Central Charter Airlines Slovakia, s.r.o., dcérska firma českého prepravcu Central Charter Airlines, a.s. so sídlom na ostravskom letisku, vykonala z nového terminálu do utorka charterový let na grécke ostrovy Korfu a Rhodos. Nízkonákladový prepravca Ryanair letel odtiaľ zatiaľ raz, a to 17. júna na pravidelnej linke do talianskeho Bari.

Nový terminál má ročnú kapacitu 3,5 mil. cestujúcich. Po presťahovaní vybavovania liniek začne sanácia a prestavba súčasného terminálu, tá má trvať do februára 2012. Terajší terminál má už 40 rokov a nevyhovuje súčasným požiadavkám na vybavovanie cestujúcich. Kapacita letiska potom stúpne na 5 mil. pasažierov ročne. Výkonný riaditeľ bratislavského letiska Zdeněk Schraml predpokladá, že kapacita nového terminálu sa naplní v priebehu piatich až šiestich rokov. Letisko by malo podľa neho začať splácať štátu peniaze na túto stavbu o štyri roky. "Plán je v priebehu 12 až 13 rokov zaplatiť peniaze, ktoré boli využité zo štátneho rozpočtu," povedal Schraml o splatnosti investície.

SkryťVypnúť reklamu

Tender na stavbu nového terminálu a rekonštrukciu súčasnej vybavovacej haly s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane.

Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012. Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru.

Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 282,469 mil. eur. Letisko vlani vybavilo 1,7 mil. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 23 %. Približne rovnaký počet plánuje obslúžiť aj v tomto roku. V prvom štvrťroku tohto roka vypravilo 287 tis. cestujúcich, čiže medziročne menej o 5 %, resp. o 16,3 tis. osôb. Spoločnosť je vo vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 66 % akcií a ministerstvo dopravy 34 % akcií.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 785
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 837
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 049
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 694
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 114
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 829
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 560
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 393
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 661
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 397
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 354
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 166
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu