SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Nový bratislavský terminál začne naplno fungovať od 28. júna

Bratislavské letisko začne vybavovať všetky pravidelné a nepravidelné lety z nedávno otvoreného nového terminálu od pondelka 28. júna.

BRATISLAVA. Hovorkyňa letiska Dana Madunická zdôvodnila skorší presun liniek zo starého terminálu úspešným priebehom prevádzky v novom termináli.

Pôvodne letisko malo začať vybavovať všetky lety v nových priestoroch od 1. júla. Do začiatku budúceho týždňa sa do novej budovy presťahujú i všetky komerčné prevádzky z pôvodného odletového terminálu, dodala Madunická.

Nový terminál na bratislavskom letisku otvorili 9. júna a v obmedzenej prevádzke funguje od 10. júna. Za dvanásť dní do 21. júna bolo v nových priestoroch letiska vybavených 36 letov štyroch prepravcov s 2 480 cestujúcimi. Spoločnosť Danube Wings, ktorá začala v novom termináli ako prvá prevádzkovať lety 10. júna, prepravila do pondelka na 24 letoch 732 pasažierov. Danube Wings lieta z nového terminálu na pravidelných linkách do Košíc a Popradu-Tatier, do Bazileja, Bologne a Catanie. Denne bolo v novom termináli vybavených dva až päť letov, najviac 17. júna.

Skryť Vypnúť reklamu

Český prepravca Travel Service uskutočnil z nového terminálu od 13. do 21. júna desať charterových letov do gréckych a španielskych destinácií - Heraklion na Kréte, ostrovy Tenerife a Ibiza, Palma de Mallorca, ostrovy Kos a Rhodos, či Kavala. Spoločnosť Central Charter Airlines Slovakia, s.r.o., dcérska firma českého prepravcu Central Charter Airlines, a.s. so sídlom na ostravskom letisku, vykonala z nového terminálu do utorka charterový let na grécke ostrovy Korfu a Rhodos. Nízkonákladový prepravca Ryanair letel odtiaľ zatiaľ raz, a to 17. júna na pravidelnej linke do talianskeho Bari.

Nový terminál má ročnú kapacitu 3,5 mil. cestujúcich. Po presťahovaní vybavovania liniek začne sanácia a prestavba súčasného terminálu, tá má trvať do februára 2012. Terajší terminál má už 40 rokov a nevyhovuje súčasným požiadavkám na vybavovanie cestujúcich. Kapacita letiska potom stúpne na 5 mil. pasažierov ročne. Výkonný riaditeľ bratislavského letiska Zdeněk Schraml predpokladá, že kapacita nového terminálu sa naplní v priebehu piatich až šiestich rokov. Letisko by malo podľa neho začať splácať štátu peniaze na túto stavbu o štyri roky. "Plán je v priebehu 12 až 13 rokov zaplatiť peniaze, ktoré boli využité zo štátneho rozpočtu," povedal Schraml o splatnosti investície.

Skryť Vypnúť reklamu

Tender na stavbu nového terminálu a rekonštrukciu súčasnej vybavovacej haly s predpokladanou cenou stavebných prác 92,94 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty vyhrala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. s najlacnejšou spomedzi troch predložených ponúk, a to 85,91 mil. eur bez dane.

Zmluva o výstavbe nového terminálu a následnej rekonštrukcii terajšieho terminálu bola uzatvorená 4. decembra 2008 s platnosťou do marca 2012. Ministerstvo financií odsúhlasilo spôsob financovania výstavby terminálu na bratislavskom letisku v plánovanom objeme 96,26 mil. eur. Zo štátneho rozpočtu bude financovaná v rozsahu 69,71 mil. eur a zvyšných 26,55 mil. eur má poskytnúť samotné letisko z úveru.

Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 282,469 mil. eur. Letisko vlani vybavilo 1,7 mil. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 23 %. Približne rovnaký počet plánuje obslúžiť aj v tomto roku. V prvom štvrťroku tohto roka vypravilo 287 tis. cestujúcich, čiže medziročne menej o 5 %, resp. o 16,3 tis. osôb. Spoločnosť je vo vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 66 % akcií a ministerstvo dopravy 34 % akcií.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 610
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 133
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 844
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 739
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 595
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 770
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 681
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 073
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 678
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 335
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 862
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 509
  4. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 030
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 961
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 954
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 379
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 063
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu