SME

Výstavba Kopčianskej zelenej cesty je na spadnutie

Petržalka by mohla v leta začať s výstavbou Kopčianskej zelenej cesty. Ide o tzv. Greenway, teda verejnú komunikáciu pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky.

BRATISLAVA. Bratislavská Petržalka by mohla v leta začať s výstavbou Kopčianskej zelenej cesty. Ide o tzv. Greenway, teda verejnú komunikáciu pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky či rekreačný beh. Plánovaná zelená cesta by mala spojiť Viedenskú cestu s Petržalským korzom a vyústiť v rakúskej obci Kittsee.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre agentúru SITA to uviedol hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy. V súčasnosti by mali finišovať kroky spojené s organizáciou dopravy na Kopčianskej ulici, čiže bezpečnosť účastníkov nemotorovej dopravy. Samospráva predpokladá, že v letných mesiacoch by mali byť ukončené všetky projektové a technické záležitosti, vyberie zhotoviteľa a začnú sa stavebné práce.

SkryťVypnúť reklamu

Petržalka vystupuje v projekte Servus Pontis ako partner mestskej časti Rusovce, ktorá je garantom projektu zo slovenskej strany, dvoch zadunajských mestských častí Jarovce a Čunovo a ďalších siedmich obcí na rakúskej strane, primárne Kittsee. "Cieľom projektu je spojiť rakúske, slovenské a maďarské obce nielen infraštruktúrou, ale aj vzájomným poznaním tradícií, histórie, jazyka a kultúry. To znamená vytvoriť vzájomne prepojený a komunikujúci región," vysvetlil Andrassy.

V projekte však nie je len modernizácia a výstavba infraštruktúry pre nemotorovú dopravu, teda výstavba zelenej cesty, vybudovanie oddychových zón či osadenie informačných a navigačných tabúľ a mestského mobiliáru, ide aj o sériu vzdelávacích aktivít a informačných kampaní, napríklad jazykových kurzov či kurzov spojených s cestovým ruchom a históriou územia. Celkové náklady na projekt sa odhadujú na 670-tisíc eur, Petržalka by sa mala podieľať piatimi percentami.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete.

Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne trasy. V minulom roku bola pre korčuliarov a cyklistov napríklad sprístupnená Dolnozemská zelená cesta s dĺžkou 4,5 km. Jej vybudovanie stálo 1 300 eur. V rámci projektu bol vyčistený a upravený povrch, na 17 kontaktných miestach osadili informačné tabule.

Nové realitné projekty

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 966
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 588
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 777
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 598
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 005
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 549
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 101
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 196
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 11 023
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 525
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 282
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 864
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 689
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 020
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 537
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu