Obrovská parcela po zbúraní bývalých kúpeľov Centrál sa upravuje pred stavbou. Výkopové práce komplikujú život obyvateľom okolitých ulíc.
RUŽINOV. Výkopové práce na mieste bývalých kúpeľov Centrál blízko Trnavského mýta sa naplno rozbehli. Obyvatelia z okolia staveniska sa sťažujú na hluk, špinavé rozbité cesty, zničené chodníky a na veľkú prašnosť.
Nákladné autá, ktoré zo staveniska vozia zeminu z výkopov, zanechávajú za sebou mračná prachu. Ľudia z Dohnányho, Žellovej, Kupeckého a Jelačičovej tvrdia, že nákladné autá si zrejme chcú uľahčiť výjazd zo stavby.
Nákladiaky vraj obchádzajú cez Jelačičovu na Žellovu, aby sa vyhli zápcham na Miletičovej. „Namiesto toho, aby vychádzali z Jelačičovej priamo na Miletičovu, idú po Jelačičovej, odbočia na Žellovu a jazdia medzi barakmi," hovorí jeden z obyvateľov z Dohnányho. Keď fúka vietor, podľa neho to tam vyzerá ako pri púštnej búrke. „Nemôžeme vetrať ani sušiť bielizeň na balkóne."
FOTO - ARCHÍV SME
Investor tvrdí, že stavba pokračuje podľa plánovaného harmonogramu, výkopové práce sa skončia v septembri alebo októbri. „Dokončenie projektu a otvorenie nákupného centra predpokladáme na jeseň 2012," povedal Martin Šramko, finančný riaditeľ Immocap Group. Plánované náklady na výstavbu sú podľa riaditeľa 100 miliónov eur.
Nový Centrál
Polyfunkčný areál namiesto bývalých mestských kúpeľov Centrál dostane rovnaký názov.
Plaváreň začali búrať v júli 2008,územné rozhodnutie má investor Immocap Group od mája 2008. Stavebné povolenie je od 22. decembra 2009. Proti rozhodnutiu sa nikto neodvolal.
V Centráli má byť nákupné centrum, byty, hotel aj kancelárie, na streche park a bazén.
V celom objekte má byť asi 1300 parkovacích miest.
Stavebné dohľady
Mestská časť Ružinov tvrdí, že na mieste výstavby urobila stavebné dohľady v máji aj júni. „Zaviazali sme investora, aby dodržiaval projekt organizácie dopravy pri výstavbe a používal stanovené komunikácie," povedal Maroš Smolec, hovorca Ružinova.
Investor tvrdí, že plán organizácie výstavby uvažuje s trasami Jelačičova - Miletičova, respektíve Jelačičova - Kupeckého - Žellova - Miletičova, respektíve Krížna - Levická - Metodova. „Tieto trasy sú schválené v stavebnom konaní, čiže dodržiavame podmienky schválené pri výstavbe," povedal Šramko.
Pred výjazdom má investor povinnosť čistiť nákladné autá vychádzajúce z areálu. Firma by mala vozovku proti prašnosti kropiť vodou, aby sa suchý prach nevíril v ovzduší. „Začneme správne konanie, ktoré sa môže skončiť sankciou," hovorí Smolec.
Investor však tvrdí, že všetky nákladné autá vychádzajúce zo stavebnej jamy prechádzajú cez umyváreň vozidiel, okrem toho sa priľahlé komunikácie zametajú a polievajú.
Cesty vraj opravia
Ružinovský úrad poslal investorovi 8. júna druhú výzvu, aby opravil poškodené obrubníky a chodníky. „Do tridsiatich dní musia urobiť nápravu," povedal Smolec.
FOTO - ARCHÍV SME
Investor tvrdí, že cesty opraví po dokončení výkopových prác. „V septembri alebo októbri budú opravené prípadné drobné škody - výtlky na cestách a rozbité obrubníky," vraví Šramko.
FOTO - ARCHÍV SME
Šramko zároveň povedal, že pri výstavbe polyfunkčného areálu Centrál budú robiť rekonštrukcie ciest Jelačičova, Metodova, Miletičova, križovatky Miletičova-Jelačičova, križovatky Trnavská-Miletičova s budúcim odbočením z Trnavskej ulice na Miletičovu. „Tieto investície do dopravných komunikácií, ako aj rekonštrukcie existujúcich v budúcnosti prispejú k podstatnému zlepšeniu dopravnej situácie, ktorá bude plynulejšia a bezpečnejšia."