SME

Železničná stanica Filiálka stále čaká na zmeny

Problém s bezdomovcami v areáli stanice Filiálka chcú železnice vyriešiť odstránením garáží.

Bezdomovci urobili v areáli stanice smetisko, ľuďom prekáža, že stále niečo pália a dym im ide do bytov.Bezdomovci urobili v areáli stanice smetisko, ľuďom prekáža, že stále niečo pália a dym im ide do bytov. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Problém s bezdomovcami v areáli stanice Filiálka chcú železnice vyriešiť odstránením garáží.

BRATISLAVA. Skupina asociálov, ktorá sa nasťahovala do dvoch opustených garáží v objekte železničnej stanice Filiálka medzi Račianskou a Kukučínovou, prekáža obyvateľom okolitých domov. Bezdomovci sa ubytovali na pozemkoch patriacich Železniciam Slovenskej republiky a žijú tam už niekoľko mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia z Račianskej 55 a 57 sa sťažujú na ich správanie a želajú si pokojnejšie bývanie. Železnice o probléme vedia a tvrdia, že hľadajú riešenie. Železničná polícia tvrdí, že na stanici hliadkuje aj operatívne zasahuje.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodnú železnice

Ľubica Zoňová, hovorkyňa železničnej polície povedala, že o probléme musia rozhodnúť železnice. Garáže, ktoré bezdomovci obývajú, sú totiž na pozemkoch železníc. Tieto pozemky železnice prenajali vlastníkom garáží, ktorí ich môžu užívať.

„Priestory nepodliehajú zákazu vstupu do vyhradeného obvodu železničných dráh, železničná polícia nie je oprávnená neprispôsobivé osoby z tohto priestoru vykázať," hovorí Zoňová.

Čakanie na TEN-T

Železnice tvrdia, že najprv treba určiť vlastníkov garáží, ktorí majú od železníc prenajatý pozemok pod nimi. „Vlastníkov potom písomne vyzveme na odstránenie garáží," povedala Martina Pavliková, hovorkyňa železníc.

Ak ich neodstránia, železnice požiadajú o asistenciu silové zložky ministerstva vnútra a zapoja do odstraňovania svojich zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasnú tvár stanice Filiálka by však mal zmeniť najmä projekt TEN-T - železnica, ktorá má prepojiť európske trate na území Bratislavy. Pre projekt sa menil aj územný plán. Hoci projekt prepojenia koridorov TEN-T už má územné rozhodnutie aj s tunelom popod Dunaj, teraz sa rieši nedostatok peňazí.

filialka_res.jpg

FOTO - ARCHÍV SME

Autor: dot

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 53 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 123
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 011
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 019
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 818
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 034
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 075
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 772
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 485
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 148
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 786
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 115
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu