SME

V Petržalke asi bude parkovisko pre odtiahnuté autá

Na ploche v okolí Macharovej ulice blízko Šrobárovho námestia v bratislavskej Petržalke by predsa len mohlo byť parkovisko pre odtiahnuté autá z Petržalky a Starého Mesta.

PETRŽALKA. S plánom spoločnosti Car Towing, a.s. súhlasia aj niektorí občania z okolia, spoločnosť pritom akceptuje ich podmienky aj samosprávy. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samospráva pritom požaduje, aby investor vybudoval novú prístupovú komunikáciu do šiestich mesiacov od podpísania zmluvy a vyčlenil minimálne 25 parkovacích miest pre bezplatné parkovanie občanov. Po skončení nájmu nebude mať spoločnosť žiadne finančné nároky a parkovisko by malo prejsť bezodplatne do majetku mestskej časti. Parkovisko by okrem toho malo byť strážené. Investor podľa Andrassyho zároveň prisľúbil, že zveľadí okolie areálu vysadením stromov. "Občania zároveň navrhujú, aby 50 percent z príjmov za prenájom použilo na vybudovanie parkovacích miest v okolí," doplnil Andrassy. Mestská časť sa totiž už dlhší čas borí s nedostatkom miest na parkovanie. Občanom je k dispozícii okolo 18-tisíc miest, mestská časť by ich však potrebovala okolo 60-tisíc.

SkryťVypnúť reklamu

Plocha bola v minulosti pôvodne prenajatá na vybudovanie hokejbalového ihriska. Pre neplatenie nájomného však bola nájomná zmluva v roku 2007 vypovedaná. Plocha bola dlho neudržiavaná, návrhy na vybudovanie bytových domov vedenie mestskej časti rázne odmietlo. Pri minuloročnej verejnej diskusii o parkovaní občania o vybudovanie verejného parkoviska záujem neprejavili. Betónová plocha s množstvom pneumatík zostala naďalej neupravená a neosvetlená.

Často ju využívali napríklad autoškoly pri precvičovaní parkovania. Minulý rok však prišiel investor s návrhom vybudovať tu dočasné parkovisko pre odtiahnuté vozidlá. Parkovisko aj pre autobusy a nákladné autá neprichádzalo podľa vedenia mestskej časti do úvahy, starosta nakoniec súhlasil s parkoviskom pre osobné autá a nájomnú zmluvu na pozemok podpísal. Investor tu chcel podnikať päť rokov, potom by sa celá plocha mala vrátila mestskej časti. Celkové náklady päťročného projektu investora sú okolo 150-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Návrh na vybudovanie parkoviska pre odtiahnuté vozidlá sa stala témou niekoľkých verejných diskusií, dostala sa aj na miestne zastupiteľstvo.

Poslanci istý čas navrhovali aj vypovedanie zmluvy, keďže chcel, aby tam verejné osvetlené parkovisko na vlastné náklady postavila mestská časť. Podmienkou na vypovedanie zmluvy bol aj investičný zámer samosprávy. Spoločnosť by však výpoveď neakceptovala, lebo zatiaľ mestská časť žiadne stavebné práce na danej ploche nevykonala. Okrem toho by si spoločnosť nárokovala na finančné odškodnenie za práce, ktoré tam už vykonala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 70 039
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 881
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 509
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 179
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 074
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 351
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 526
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 70 970
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 831
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 271
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 902
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 400
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 756
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu