STARÉ MESTO. Remorkér, ktorý nešťastnou náhodou vrazil do Starého mosta, nezhoršil jeho už aj tak zlý stav. Povedala to hovorkyňa spoločnosti Metro Bratislava Jana Murínová.
Remorkér narazil do piliera mosta 5. mája o 18:15, išlo práve o pilier, kde ešte pred nárazom namerali najväčší priehyb. Informoval o tom až minulý týždeň riaditeľ Metra Vladimír Kovalčík s tým, že sa o tom prave dozvedel.
Metro práve rekonštruuje most, ktorý je v havarijnom stave, je v šestke v sedembodovej stupnici poškodenia.
Opäť rakúsky remorkér Ako povedala Murínová, remorkér bol rakúsky, podobne ako pri havárii spred ôsmich rokov.
„Náraz nespôsobil žiadne narušenie stability mosta, ani posunutie piliera, poškodil oceľovo-betónovú ohradu piliera." Most teda aj naďalej ostáva v šestke, potvrdili to merania ďalších častí mosta aj fotodokumentácia z poškodenia mosta po náraze remorkéra. Ako dodala hovorkyňa, remorkér nehodu ohlásil.
Poškodenie si vyžiada zvýšené náklady na opravu mosta, Metro to plánuje riešiť cez poisťovňu.
Havárie lodí v Bratislave
Najväčšou haváriou bola tá z roku 2002
stala sa tesne pred polnocou do piliera Starého mosta narazil rakúsky remorkér, most na dva týždne uzavreli. 2003 - V prístave narazila do dna nákladná loď, unikla ropa.
2005 - Pri požiari rumunskej výletnej lode pri Gabčíkove zomrel človek. 2006 - Ukrajinský nákladný čln narazil do odstaveného plavidla, do rieky vytiekla ropa.
Havária za milióny korún Do Starého mosta už raz rakúsky remorkér narazil, havária most na dva týždne vyrazila z prevádzky. Stalo sa to 27. marca 2002 v noci, remorkér Grafenstein neodhadol svoje sily, keď plával proti prúdu.
Po náraze remorkér pod mostom zastal a vzpriečil sa medzi dvoma piliermi. Vzápätí sa začal potápať jeden z tlačných člnov. Posádka sa snažila manévrovať, no zatiaľ sa z remorkéra odtrhol ďalší tlačný čln, prázdny, priviazaný naboku. Neovládaný plával po Dunaji a v prístavisku narazil do dvoch tankovacích stanovíšť.
Starý most bol po nehode dlhší čas uzavretý a skúmalo sa, či havária nepoškodila jeho statiku.
Pri odstraňovaní následkov havárie bola opravená lávka pre chodcov železobetónové dielce vymenili za drevené. Piliere mosta si nakoniec nevyžiadali výmenu, len nový obklad. Havária remorkéra spôsobila škody za viac ako šesť miliónov korún.