SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

V Chorvátskom Grobe vypísali petíciu proti zástavbe

Podľa vzoru Vajnôr aj obyvatelia Chorvátskeho Grobu vypísali petíciu proti nekontrolovateľnému nárastu výstavby a za revíziu zmeny územného plánu obce Chorvátsky Grob.

CHORVÁTSKY GROB. "Starostu a obecné zastupiteľstvo v petícii žiadame, aby sa neschválil návrh územného plánu zóny Triblavina - Park City, pretože nedostatočne zohľadňuje zachovanie vidieckeho rázu obce, nerieši dopravnú infraštruktúru vrátane parkovania a nemá dostatočne vypracovanú koncepciu občianskej vybavenosti a parkovej zelene," uviedol zástupca petičného výboru Peter Bílik.

V rozvojovej oblasti Chorvátskeho Grobu medzi časťami Čierna Voda a Triblavina v okrese Senec by malo vyrásť nové mesto pre 43.500 obyvateľov. Developér zo spoločnosti Grunt, ktorá vlastní väčšinu pozemkov v celkovej rozlohe 193 hektárov, hodlá na zelenej lúke postaviť okolo 15.000 bytových jednotiek vidieckeho i mestského charakteru, od jednopodlažných až po sedempodlažné budovy.

SkryťVypnúť reklamu

Projekty, pracovne nazvané City s prívlastkami Spark, Old, Park a iné, developér spolu s architektmi a projektantmi už predstavil na verejnom zhromaždení obyvateľov Chorvátskeho Grobu. Vo vecnej diskusii občania nenamietali proti architektonickej vizualizácii nových sídlisk, avšak jednoznačne dali najavo, že výstavba nového mesta je pre danú lokalitu premrštená a vážne naruší vidiecky charakter obce. Developér ich nedokázal presvedčiť hneď v niekoľkých rovinách. Prvou bola predovšetkým budúca dopravná infraštruktúra. Tá sa odvolávala na nultý diaľničný okruh D4 a jeho prepojenie na D1, južný vajnorský obchvat, diaľničnú križovatku na D1 s prípojmi na lokalitu v oblasti Triblavina, rekonštrukciu a rozšírenie starej Cesty na Senec, obchvat cestou II. triedy od Slovenského Grobu až po Bernolákovo a Ivanku pri Dunaji a dokonca aj prímestskou železničnou dopravou zo železničnej stanice vo Vajnoroch. Občania konštatovali, že na všetky tieto investície developér nemá dosah. Obávajú sa, že ak by bolo vydané stavebné rozhodnutie a povolenie na výstavbu nového mesta, naďalej by zostala k dispozícii jediná príjazdová cesta z Vajnôr na Slovenský Grob, ktorá je už v súčasnosti dopravne preťažená.

SkryťVypnúť reklamu

Obyvatelia bratislavskej mestskej časti Vajnory svoje petičné hárky k výstavbe v Chorvátskom Grobe už odovzdali na Úrade Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). "Pod petíciu sa podpísali stovky ľudí. Nielen obyvatelia Vajnôr, ale aj občania dotknutých okolitých obcí a bratislavských mestských častí," povedal pre TASR vajnorský starosta Ján Mrva.

BSK vydal zamietavé stanovisko k zmene tohto územného plánu. V rozhodnutí predseda BSK Pavol Frešo okrem iného uvádza, že "zmena je v kolízii s rozvojom sídelnej štruktúry, nie je v súlade s pôvodne prezentovaným rozsahom výstavby a nie sú v nej rešpektované podmienky súhlasných stanovísk BSK. Rozsah zástavby je neprípustný bez vecnej a časovej koordinácie bytovej výstavby s dopravnou a ostatnou technickou infraštruktúrou".

SkryťVypnúť reklamu

Na Čiernej Vode sa už stavia, pričom zástavba už teraz výrazne komplikuje dopravu v tejto oblasti. Lokalita je v smere medzi Bratislavou a Pezinkom dosiaľ sprístupnená prakticky jedinou úzkou cestou, ktorú denne už teraz využíva okolo 20.000 vodičov. Tranzitne prechádza historickým jadrom Vajnôr. Počet potenciálnych obyvateľov v tesnej blízkosti Bratislavy len v lokalite okolo Čiernej Vody, Chorvátskeho a Slovenského Grobu, Svätého Jura a Bernolákova by presiahol 120.000. "To je množstvo na úrovni krajského mesta. Pritom bez riešenia dopravy. Je nevyhnutné najskôr vybudovať nadradenú dopravnú infraštruktúru. Nielen ju namaľovať na papier, ale ju aj v jednotlivých stupňoch projektovej dokumentácie schváliť a vložiť do územného plánu BSK či do siete štátnych ciest," doplnil Mrva.

Vajnory navrhujú, aby sa prednostne postavil výjazd a zjazd na diaľnicu D1 v lokalite Triblavina. Podporným riešením by bol aj dopravný obchvat z Pezinka popri Slovenskom a Chorvátskom Grobe s výjazdom na D1 pri Triblavine. Na akútne riešenie odklonenia a priklonenia súčasnej dopravy do tohto regiónu je už spracovaný projekt východného obchvatu Vajnôr okolo družstva, ktorý má právoplatné územné rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 508
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 953
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 563
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 326
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 774
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 520
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 756
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 928
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 609
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 140
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 514
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 593
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 310
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 122
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 830
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 2 804
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu