BRATISLAVA. Rozsiahly projekt Twin City na hranici Ružinova a Starého Mesta je zatiaľ stále na papieri. Projekt sa má rozprestierať na oboch stranách ulice Mlynské nivy, ktorú má prekryť a integrovať do svojho areálu. Roman Karabelli, hovorca firmy HB Reavis, ktorá výstavbu pripravuje, tvrdí, že sa má rozbehnúť každú chvíľu. „Čaká sa iba na získanie povolení od úradov," povedal Karabelli.
Ako prvá sa má zmeniť autobusová stanica na Mlynských nivách, pôvodne sa mala prerábať už na jeseň 2008. „Záväzné stanovisko mesta na výstavbu autobusovej stanice zatiaľ nemáme, ale predpokladáme, že jeho vydaniu už nestojí nič v ceste," hovorí Karabelli. Podľa neho predložili na magistrát doplnenú projektovú dokumentáciu 30. marca.
Tú po predchádzajúcich rokovaniach s magistrátom dopĺňali o informáciu o zriadení dočasného stojiska pre 95 autobusov počas trvania výstavby a o rozptylové plochy pre chodcov. Dočasné stojisko má byť podľa Karabelliho zriadené na základe požiadavky mesta v areáli Kabla, pretože ak by bolo na vzdialenejšom mieste, znamenalo by to nadmernú záťaž pre dopravnú infraštruktúru. Stanicu majú prerábať za plnej prevádzky.
Treba dve žiadosti
Stretnutia na magistráte stále pokračujú, Karabelli tvrdí, že sa rokuje o čistopise urbanistickej štúdie Twin City. „Len čo bude projekt povolený, sme pripravení začať stavať ešte v tomto roku," povedal Karabelli. Na tomto území pôsobia podľa neho aj iní investori, záujem rozvíjať túto zónu vraj majú Penta, Hrivis či J&T.
O výstavbe rozhoduje račiansky stavebný úrad, investor ho o vydanie územného rozhodnutia ešte nepožiadal. Karabelli tvrdí, že dôvodom je to, že čakajú na vydanie záväzného stanoviska mesta.
„Územné rozhodnutia zrejme nebudú vydávané do nadobudnutia platnosti zmien a doplnkov k územnému plánu," myslí si Karabelli. Predpokladá sa, že mestskí poslanci by mali zmenu schvaľovať do konca júna.
Eva Chudinová, hovorkyňa magistrátu tvrdí, že mesto dostalo žiadosť o vydanie záväzného stanoviska na dočasné i trvalé riešenie autobusovej stanice. „Zatiaľ sme nevydali súhlasné stanovisko, ešte sa to študuje."
Investor však podľa nej musí podať dve žiadosti, spolu sa to nedá. „Keď chce investor urýchlene stavať, mal by predovšetkým požiadať o vydanie záväzného stanoviska na dočasné riešenie autobusovej stanice," povedala Chudinová.
Problém parkovania
V okolí autobusovej stanice je zlá situácia s parkovaním. Podľa Chudinovej parkovanie si vždy musí riešiť vlastník. „Naša spoločnosť vlastní Slovak Lines a prevádzkuje aj Autobusovú stanicu Mlynské nivy, no nemáme žiadny dosah, kompetenciu ani miesto na to, aby sme vytvárali parkovacie miesta," povedal Karabelli.
V rámci projektu sa počíta s vybudovaním 5600 parkovacích miest, ktoré podľa hovorcu dramaticky zlepšia statickú dopravu na celom území. Časť z nich bude slúžiť aj návštevníkom autobusového terminálu.