SME

Dopravný podnik hlasnosť vysielania nepozná

Hluk na zastávke sa nemeriava. Prevádzku RadioPointu dopravca testuje.

RadioPoint je v testovacej prevádzke. Na zastávkach MHD sa rádio skúšalo už v roku 2008. Po dvoch týždňoch stíchlo.RadioPoint je v testovacej prevádzke. Na zastávkach MHD sa rádio skúšalo už v roku 2008. Po dvoch týždňoch stíchlo. (Zdroj: SITA)

Hygienik hlasitosť hrajúcej zastávky merať nemusí. Prevádzku riadi súkromník.

BRATISLAVA. Už mesiac je na dvanástich frekventovaných zastávkach MHD hlučnejšie. Od 19. marca tu počuť vysielanie informačného systému RadioPoint.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Správy z reproduktora majú krátiť čas čakajúcim a podávať aj aktuálne informácie o výluke či meškaní spojov. Názory ľudí na prevádzku rádia sa však rôznia.

Cestujúci MHD Pavol Jaroš označil vysielanie za nepríjemný akustický smog. Upozornil, že RadioPoint je nainštalovaný na miesta s vysokou hladinou hluku. „Nemienim si zapchávať uši pri čakaní na dopravné spojenie, aby som zabránil vymývaniu svojho mozgu.“

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca dopravného podniku Peter Kavecký povedal, že ide o skúšobný projekt. „Jeho reálne fungovanie je možné overiť až v praxi,“ vraví Kavecký. „Dopravný podnik bude prihliadať na väčšinový názor cestujúcich.“ Testovacia prevádzka má trvať tri až štyri mesiace.

Kavecký tvrdí, že dopravný podnik za obsah správ nezodpovedá. „Je to plná zodpovednosť spoločnosti, ktorá prevádzkuje systém.“ Systém zabezpečuje súkromná spoločnosť PAA Media.

Na otázku, aké je hlasné vysielanie RadioPointu, Kavecký odpovedal, že hlasitosť je v závislosti od typu zastávky rôzna. „Presné údaje sa momentálne pripravujú.“ Či dopravný podnik meral hlasitosť vysielania, prípadne či prevádzku systému povolil hygienik, sme sa od hovorcu nedozvedeli. Na tieto otázky neodpovedal.

SkryťVypnúť reklamu

Povolenie netrebaHovorkyňa Regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Bratislave Katarína Nosálová povedala, že prevádzka RadioPointu nebola schválená orgánom verejného zdravotníctva. „No podľa zákona ani schvaľovaniu nepodlieha. Hlasitosť nie je určená zákonom,“ vraví Nosálová. „Zákon iba limituje hluk dopadajúci na miesta dlhodobého pobytu obyvateľov, napríklad na fasádu bytového domu.“

Hluk na zastávkach sa preto nemeria. Mohol by ho merať Regionálny úrad verejného zdravotníctva, no len vo vzťahu k susednej obytnej budove alebo inej zástavbe. Nosálová dodala, že čakanie ľudí na zastávkach je krátkodobé, okolo desať minút, nepredpokladá sa teda prekročenie limitov hluku.

Na frekventovaných križovatkách prekračuje dopravný hluk prípustných 60 decibelov. Cez deň sa podľa Nosálovej približuje aj k 70 decibelom.

SkryťVypnúť reklamu

Niekde počuť, inde nieRadioPoint vysiela napríklad aj na hlučnom Trnavskom mýte. Ak si chcete vypočuť správy z reproduktora pri zastávke, musíte prísť k vysielaču dostatočne blízko.

„Je tu naozaj veľký hluk, takže sa tie správy strácajú,“ hovorí pani čakajúca na zastávke. „Zaujímavé je, že hlasnejšie počuť reklamu,“ reagoval mladík v slnečných okuliaroch.

Na tichšom Kollárovom námestí sa správy dajú rozpoznať, aj keď stojíte v krytej časti zastávky. Premávka tu vysielanie ruší menej.

RadioPoint

vysiela na dvanástich miestach štrnásť hodín denne, od šiestej rána do ôsmej večer.

Správy, ktoré na zastávkach počuť sa opakujú v asi 15-minútových blokoch a pochádzajú z agentúry Sita.

Kavecký tvrdí, že dopravný podnik za nich nezodpovedá.

Systém zabezpečuje súkromná spoločnosť PAA Media.

FOTO - SITA

Miesta, kde RadioPoint vysiela

Hlavná stanica

Trnavské mýto

Bajkalská

Račianske mýto

Mlynské Nivy

Šafárikovo námestie

Kollárovo námestie

Zochova ulica

Hodžovo námestie

SAV

Predstaničné námestie

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 36 637
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 766
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 426
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 292
  5. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 6 268
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 662
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 408
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 878
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 455
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 093
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 781
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 959
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 568
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 925
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu