STARÉ MESTO. Vynovený obchodný dom na Kamennom námestí, ktorý mal minulý rok 40, dokončil svoju modernizáciu. Hoci patrí stále pod Tesco, oddnes oficiálne zmenil svoj názov na My v anglickej výslovnosti.
Zástupcovia Tesca hovoria, že ide o nový formát nakupovania - pribudla móda a textil, zostali ale potraviny aj domáce potreby či kvety. Obnovil sa interiér aj fasáda, do priestorov vpustili viac prirodzeného svetla.
„Nové meno vzišlo z prieskumu medzi zamestnancami, muselo to byť medzinárodné slovo, ľahko zapametateľné s tým, že v ideálnom prípade by mohlo mať význam v tunajšom prostredí," povedal Marcus Chipchase, riaditeľ obchodných domov Tesco na Slovensku a v Čechách. Pomohla aj Praha, kde sa bývalý obchodný dom Máj zmenil na My Praha v septembri.
Logo je bielo-čierno-oranžové a niektorým môže pripomínať logo mobilného operátora. „V Liberci, kde sme My otvárali vo februári, nikto nemal pochybnosti, ľudia to rozpoznajú ľahko," povedal Chipchase. Podľa neho tomu pomáha aj apostrof za slovom My, ktorý je ľahko rozpoznateľný.
Tesco plánuje modernizáciu obchodných domov aj v štyroch ďalších mestách na Slovensku. Či to ale bude tiež My nie je isté. Ako vysvetlil Chipchase, My má iný sortiment ako bežné obchodné domy Tesco.
Návštevníkov My v Bratislave čakajú okrem nových priestorov aj nové značky a prístup predajcov. Tí sú podľa Tesca špeciálne školení. Okrem toho, že denne sa bude ich servis kupujúcicm vyhodnocovať, budú sem chodiť aj tajné námatkové kontroly. „Toto začne byť hlavný rozdiel medzi prevádzkami, ktoré na Slovensku máme," povedal o servise ľuďom Juraj Pajer, riaditeľ obchodného domu.
Ako povedal Chipchase, parkovanie zadarmo na Rajskej predĺžia pre zákazníkov, bude to viac ako hodina.
Modernizáciu Tesco odmietlo vyčísliť, rádovo ide o niekoľko miliónov eur.