SME

V Bratislave pôjde z letiska k autobusovej stanici priama linka

O spojenie bratislavského letiska s autobusovou stanicou vraj majú ľudia záujem. Dopravný podnik o linke neuvažuje, preto si ju letisko urobí samo.

Už v lete by mohol premávať z autobusovej stanice na letisko pravidelný spoj.Už v lete by mohol premávať z autobusovej stanice na letisko pravidelný spoj. (Zdroj: ARCHÍV SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Spojenie letiska s ďalšími významnými dopravnými bodmi v meste je štandardom vo všetkých európskych metropolách. V Bratislave však z letiska jazdí linka mestskej hromadnej dopravy len na hlavnú železničnú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priame spojenie s autobusovou stanicou na Mlynských Nivách chýba a mestský dopravný podnik o ňom ani neuvažuje. Dnes sa dá k autobusom dostať s prestupom zhruba za 30 minút.

Hovorca Dopravného podniku mesta Bratislava Peter Kavecký povedal, že linky vykonávajú na základe ročného projektu. „Takáto linka nie je zahrnutá v ročnom projekte dopravnej obsluhy," povedal Kavecký. Ten schvaľuje magistrát hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Letisková spoločnosť preto uvažuje spustiť linku vo vlastnej réžii, cez súkromnú spoločnosť. Táto forma nie je ničím výnimočným v zahraničí. Napríklad z rímskeho letiska Ciampino jazdí na vlakovú stanicu Termini len súkromná spoločnosť, ktorá ju poskytuje v spolupráci s letiskom.

Podľa obchodného riaditeľa Letiska M. R. Štefánika Radeka Zábranského sú práce na tejto linke v štádiu, keď je spracovaný návrh cestovného poriadku a sú vykalkulované predbežné náklady. „Momentálne analyzujeme svoje finančné možnosti - koľko by sme mohli investovať do spustenia linky a tiež to, v akom čase by táto linka mohla byť finančne sebestačná," vraví Zábranský.

Spustenie linky by nemalo trvať viac ako dva mesiace po ukončení finančných analýz. „Radi by sme ho načasovali čo najbližšie k otvoreniu nového terminálu," povedal Zábranský. Linka by teda mohla fungovať už toto leto, keď sa terminál otvára.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 680
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 702
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 346
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 242
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 446
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 824
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 414
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 313
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 865
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 65 995
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 396
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 293
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 980
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 938
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 18 391
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 13 210
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu