SME

Eurovea zmení toky más

Analytik trhu hovorí, že nové nákupné centrum spôsobí zmenu správania spotrebiteľov. Záležať začne viac na atmosfére nákupného centra.

Euroveu otvárali v piatok pred týždňom.Euroveu otvárali v piatok pred týždňom. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Obchody sú všade rovnaké, záležať teraz bude viac na tom, ako sa kupujúci, kde cítia. Myslí si to Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum trhu Terno.

Podľa neho nové nákupné centrum pri Dunaji Eurovea Galleria spôsobí zmeny. Pod jej vplyvom bude musieť prísť ku skvalitneniu ostatných nákupných centier a luxusných obchodov v meste. „Malo by byť cítiť, že ide o odborníkov, napríklad budú garantovať údržbu alebo iný servis oproti prevádzkam v nákupných centrách. Lebo tam dnes asi 60 percent predavačov len ukladá tovar a rozhádzané šatstvo,“ povedal Drahovský. „Ale tak je to všade na svete.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Eurovea tiež preskupí ľudí, ktorí predtým chodili najviac do Auparku. „Nastane presun. Tí, čo chodili do Avionu a Auparku môžu začať chodiť sem. Ostatní budú musieť zareagovať lepšou ponukou alebo sa oddeliť atmosférou.“ Všetky lepšie centrá totiž majú rovnaké značky, takže „prakticky je jedno, kam idete, keď chcete nakupovať“.

nakup_res.jpg

FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK

Drahovský hovorí, že Eurovea dnes víťazí. „Nielen tým, že všetci sú na ňu zvedaví, ale má peknú architektúru, je spojená s nábrežím. Na jar, v lete a na jeseň určite bude vyhrávať,“ myslí si Drahovský.

Ako oznámil Ballymore Properties, ktorý Euroveu postavil, za prvý víkend aj s piatkom sem prišlo až 200-tisíc ľudí. Denná návštevnosť Auparku sa pohybuje na úrovni 35-tisíc ľudí. „Konkurenciu vnímame ako logické vyústenie trhovej situácie,“ komentuje situáciu Mária Juritková, PR manažérka Auparku. Podľa nej predsa len Eurovea má iný koncept a je to v konečnom dôsledku prínos pre návštevníkov centier. „Každý z nich si takto môže nájsť to, čo mu najviac vyhovuje.“

SkryťVypnúť reklamu

Z veľkého odlivu Aupark nemá strach. „Podľa aktuálnych prieskumov agentúry TNS sú takmer tri štvrtiny našich návštevníkov takzvaní apoštoli – teda návštevníci, ktorí sú spokojní a lojálni a sú zdrojom pozitívnych referencií o našom centre,“ hovorí Juritková. Dodáva, že ich hlavným cieľom je „nesklamať ich a ďalej rozširovať túto základňu“.

Drahovský hovorí, že výhodou iných môže byť aj to, že na druhej strane Eurovea je ešte „v surovom stave“. „Pri lavičkách treba zeleň a možno lepšiu klímu, keď bude cez presklenú strechu páliť slnko,“ hodnotí. „Ľudia musia odchádzať spokojní, centrá sa musia snažiť. Je to ich existenčná záležitosť.“

Ďalšou rizikovou službou Eurovey môže byť platené parkovanie. „Slováci prepijú a prejedia veľa, ale keď majú dať tri eurá za parkovanie, je to dosť,“ povedal. Podľa neho spotrebiteľ u nás si ešte tak neváži svoj voľný čas ako v zahraničí. Tam je odliv hlavne smerom ku kultúre a do prírody, tu sa sedí v kaviarňach nákupných centier.

SkryťVypnúť reklamu

kava_res.jpg

FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK

Autor: Dorota Kraková

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 897
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 546
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 677
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 526
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 277
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 160
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 876
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 070
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 175
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 16 364
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 724
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 266
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 841
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 534
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 001
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 504
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu