SME
Sobota, 19. jún, 2021 | Meniny má AlfrédKrížovkyKrížovky

Eurovea zmení toky más

Analytik trhu hovorí, že nové nákupné centrum spôsobí zmenu správania spotrebiteľov. Záležať začne viac na atmosfére nákupného centra.

Euroveu otvárali v piatok pred týždňom.Euroveu otvárali v piatok pred týždňom. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Obchody sú všade rovnaké, záležať teraz bude viac na tom, ako sa kupujúci, kde cítia. Myslí si to Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum trhu Terno.

Podľa neho nové nákupné centrum pri Dunaji Eurovea Galleria spôsobí zmeny. Pod jej vplyvom bude musieť prísť ku skvalitneniu ostatných nákupných centier a luxusných obchodov v meste. „Malo by byť cítiť, že ide o odborníkov, napríklad budú garantovať údržbu alebo iný servis oproti prevádzkam v nákupných centrách. Lebo tam dnes asi 60 percent predavačov len ukladá tovar a rozhádzané šatstvo,“ povedal Drahovský. „Ale tak je to všade na svete.“

Skryť Vypnúť reklamu

Eurovea tiež preskupí ľudí, ktorí predtým chodili najviac do Auparku. „Nastane presun. Tí, čo chodili do Avionu a Auparku môžu začať chodiť sem. Ostatní budú musieť zareagovať lepšou ponukou alebo sa oddeliť atmosférou.“ Všetky lepšie centrá totiž majú rovnaké značky, takže „prakticky je jedno, kam idete, keď chcete nakupovať“.

nakup_res.jpg

FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK

Drahovský hovorí, že Eurovea dnes víťazí. „Nielen tým, že všetci sú na ňu zvedaví, ale má peknú architektúru, je spojená s nábrežím. Na jar, v lete a na jeseň určite bude vyhrávať,“ myslí si Drahovský.

Ako oznámil Ballymore Properties, ktorý Euroveu postavil, za prvý víkend aj s piatkom sem prišlo až 200-tisíc ľudí. Denná návštevnosť Auparku sa pohybuje na úrovni 35-tisíc ľudí. „Konkurenciu vnímame ako logické vyústenie trhovej situácie,“ komentuje situáciu Mária Juritková, PR manažérka Auparku. Podľa nej predsa len Eurovea má iný koncept a je to v konečnom dôsledku prínos pre návštevníkov centier. „Každý z nich si takto môže nájsť to, čo mu najviac vyhovuje.“

Skryť Vypnúť reklamu

Z veľkého odlivu Aupark nemá strach. „Podľa aktuálnych prieskumov agentúry TNS sú takmer tri štvrtiny našich návštevníkov takzvaní apoštoli – teda návštevníci, ktorí sú spokojní a lojálni a sú zdrojom pozitívnych referencií o našom centre,“ hovorí Juritková. Dodáva, že ich hlavným cieľom je „nesklamať ich a ďalej rozširovať túto základňu“.

Drahovský hovorí, že výhodou iných môže byť aj to, že na druhej strane Eurovea je ešte „v surovom stave“. „Pri lavičkách treba zeleň a možno lepšiu klímu, keď bude cez presklenú strechu páliť slnko,“ hodnotí. „Ľudia musia odchádzať spokojní, centrá sa musia snažiť. Je to ich existenčná záležitosť.“

Ďalšou rizikovou službou Eurovey môže byť platené parkovanie. „Slováci prepijú a prejedia veľa, ale keď majú dať tri eurá za parkovanie, je to dosť,“ povedal. Podľa neho spotrebiteľ u nás si ešte tak neváži svoj voľný čas ako v zahraničí. Tam je odliv hlavne smerom ku kultúre a do prírody, tu sa sedí v kaviarňach nákupných centier.

Skryť Vypnúť reklamu

kava_res.jpg

FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 28 001
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 831
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 8 433
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 660
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 6 868
  6. Po Slovensku na motorke 6 346
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 297
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 4 690
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 4 687
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 4 548
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu