BRATISLAVA. "Ešte deväť minút. Deväť!" odrátavala skupinka tínedžerov pred zatvorenými dverami Eurovea Gallerie. Nové nákupné centrum v novej mestskej štvrti na brehu Dunaja otváralo dnes o 9.00 ráno. Okrem hlúčiku tínedžerov, nalepených na skle, sa sem pomaly blížili svojím tempom aj dôchodcovia s prázdnymi taškami a zvedavci.
Presne o 9.00 sa všetci začali tlačiť dnu, väčšina davu skončila pri vchode, kde sa rozdávali tričká vo farbách novej štvrte. "No to je ako v Amerike, tam sa idú ušliapať, keď sú výpredaje," zhovárali sa dve elegantné dámy, vchádzajúc dnu.
Otvorenie ako happening
Viaceré obchody vítali svojich prvých návštevníkov veľkolepo - s pohárom šumivého vína, balónikmi a zľavami, akciami alebo aj darčekmi, predavačky sa usmievali a zdravili každého návštevníka. "Keď si tento čiarový kód aktivujete v našej predajni, získate zľavu alebo darček," strkala ľuďom do rúk reklamy mladá slečna. Po všetkých troch podlažiach behali pomaľovaní promotéri a chodiace reklamy s hodinami namiesto hlavy. V jednom z butikov mali dokonca dídžeja a moderátora.
FOTO SME - DOROTA KRÁKOVÁ
"My sme tu už od siedmej ráno, v novinách bolo napísané, že otvárajú o siedmej," sťažovala sa dôchodkyňa s ďalšou ženou. "Tak sme si to okolo prešli, ja som chcela ísť aj domov, lebo je to dlho, ale ona nechcela," ukazovala na svoju spoločníčku.
Hodinu po otvorení už boli obchody plné. "Vítam nových prichádzajúcich, patríte zrejme medzi prvých 500 návštevníkov, oblečte si farebné tričká, ktoré ste dostali," lákal ich moderátor na súťaže. Medzi výhrami je napríklad aj auto. "Je to dobré, že je to vlastne v centre, no my sem určite budeme chodiť," hovorili si dve návštevníčky o lokalite pri novom Národnom divadle.
Mnohí ale museli po centre chodiť s mapkami. "Je to sranda, išla som a išla, a zrazu som bola na konci galérie, tak som chcela vyjsť von a vyšla som na opačnej strane, pri námestí a fontáne. Ani neviem, ako som sa tam dostala," smiala sa jedna z návštevníčok.
Náporu ľudí sa snažili odolať aj nové ulice a parkovacie garáže, prácu mala hneď v prvý deň aj odťahovka.
Okrem nákupov niektorých zaujalo aj architektonické riešenie. Nákupné centrum má totiž denné svetlo - celá strecha je presklená.
- Celá zóna sa sprístupňuje postupne - začalo sa pred mesiacom päťhviezdičkovým hotelom, pokračovať sa po nákupnom centre bude nábrežným parkom a námestím.
- Euroveu pred 3,5 rokmi začali stavať medzi mostom Apollo a Starým mostom Íri. Developer Ballymore Properties sa preslávil hlavne projekt v bývalých londýnskych dokoch, ktoré prestavali na dnešné druhé finančné centrum Londýna. Výstavbe v Bratislave padlo za obeť jedine bývalé alternatívne divadlo Stoka, zánik sprevádzala petícia za zachovanie.
-
Dnes a počas víkendu trvajú akcie, lacnejšie sú napríklad aj lístky do nového kina. Funguje tu aj fitness centrum a v ňom je bazén, treba mať ale členskú kartu. Členské je 99 eur na mesiac.
- Ponúka aj značky, ktoré sú na Slovensku prvýkrát: MÓDA – Koton, Six Bijou, Gizia, Etam, Premaman, Prenatal, Springfield, TATTOO, Comtessa, women’secret, Zu Elements, Penny Black, Debenhams, ŠPERKY A HODINKY – Tag Heuer Boutique; GASTRONÓMIA – Burger King, Kolkovna – Pilsner Urquell Original Restaurant, Sajado.
-
Otvorené je denne od 9.00 do 21.00, potraviny od 7.00. Fitness začína o 6.00.
-
Parkovanie je cez víkend a dnes ešte zadarmo, inak bude platené. Prvá hodina bude zadarmo. Jazdia sem aj linky MHD č. 28, 66 a 133.
FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK