SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Mesto propaguje vybraných developerov, tvrdia ochranári

Mesto propaguje vybraných developerov, tvrdia ochranári.

BRATISLAVA. Bratislavskí ochranári vyčítajú vedeniu mesta Bratislava, že v týchto dňoch už po šiestykrát za mestské peniaze propaguje na veľtrhu nehnuteľností MIPIM v Cannes projekty súkromných developerov. Uvádza sa to vo výzve, ktorú poskytla Ľubica Trubíniová z iniciatívy Bratislava otvorene. Zástupcovia iniciatívy odmietajú, aby primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský a riaditeľka magistrátu Anna Pavlovičová "robili reklamnú PR kampaň vybraným developerom a za mestské peniaze propagovali ich súkromné aktivity, najmä v prípade takých neprijateľných projektov ako je River park." Zároveň žiadajú, aby na internetovej stránke uverejnili zrozumiteľný prehľad verejných výdavkov na prezentáciu na veľtrhu MIPIM a konkrétne ekonomické prínosy propagácie súkromných developerských projektov pre mesto.

Proti vyhláseniu iniciatívy Bratislava otvorene magistrát výrazne protestuje. Podľa nich ochranári veľmi účelovo a zavádzajúco napádajú účasť primátora hlavného mesta na veľtrhu. Podľa hovorkyne primátora Beatrice Szabóovej "hlavné mesto SR, ani primátor Bratislavy osobne, nepropagujú v Cannes ani River Park, ani žiaden iný konkrétny súkromný investičný projekt." Primátor sa podľa Szabóovej na veľtrhu zúčastňuje dva dni na náklady organizátora. Jednou z najdôležitejších častí jeho vystúpenia bola účasť na konferencii primátorov.

Podľa zástupcov iniciatívy je bilancia osemročného mandátu primátora Ďurkovského neúprosná. "Nevznikol žiaden nový park ani zoznam nedotknuteľnej zelene, žiaden nový verejný mestský priestor, nezačal sa budovať nosný dopravný systém, nebola vypracovaná výšková koncepcia mesta, koncepcia parkovania/statickej dopravy a množstvo ďalších koncepčných regulatívov, v územnom plánovaní naďalej vládne nesystematickosť, v rámci ktorej sa funkčné plochy účelovo prispôsobujú developerským zámerom, závažné rozhodnutia sa prijímajú netransparentne a bez diskusie s verejnosťou," uvádza sa vo výzve.

Bratislava sa na veľtrhu nehnuteľností prezentuje už šiestykrát. Pred pár rokmi cestoval primátor na tento veľtrh súkromným lietadlom spoločnosti J&T. Tento rok prezentuje a propaguje súkromné developerské projekty. Podľa zástupcov iniciatívy "je teda namieste otázka, či je táto prezentácia hradená z verejných zdrojov a či je vhodné i potrebné, aby občanmi volený čelný predstaviteľ mesta a vrcholová exekutívna pracovníčka magistrátu, robili reklamnú kampaň napr. projektom J&T."

Medzinárodný veľtrh nehnuteľností a investičných príležitostí MIPIM v juhofrancúzskom meste Cannes sa koná od 16. do 19. marca. Bratislava sa na veľtrhu prezentuje po šiestykrát, z toho piaty raz za sebou. Plocha výstavného stánku Bratislavy sa oproti vlaňajšiemu roku zväčšila o 25 percent na súčasných 170 štvorcových metrov.

Celé znenie výzvy ochranárov:


Zachráňme PKO - Patrí kultúre a občanom
Primátorov výlet do Cannes
Čo propagujú primátor a riaditeľka magistrátu? (Výzva) Bratislava, 18. 3. 2010 (BAO) - Zástupcovia iniciatívy Bratislava otvorene, ďalších ochranárskych organizácií aj občania Bratislavy odmietajú, aby primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský a riaditeľka magistrátu Anna Pavlovičová na veľtrhu nehnuteľností MIPIM 2010 v Cannes robili reklamnú PR kampaň vybraným developerom a za mestské peniaze propagovali ich súkromné aktivity. Dvojnásobne v prípade takých neprijateľných projektov, ako je napr. River park, ktorý jasne odmietla široká aj odborná verejnosť.
Verejnosť má stále v živej pamäti prešľap primátora Ďurkovského, keď pred pár rokmi cestoval práve na tento veľtrh súkromným lietadlom spoločnosti J&T. Tento rok sa opäť uchyľuje k prezentácii a propagácii súkromných developerských projektov. Namieste je otázka, či je táto prezentácia hradená z verejných zdrojov a či je vhodné i potrebné, aby občanmi volený čelný predstaviteľ mesta a vrcholová exekutívna pracovníčka magistrátu robili reklamnú kampaň napr. projektom J&T. Sú tieto projekty odkázané na propagáciu za verejné prostriedky? Kto z toho profituje a konkrétne ako?
Bratislava sa na MIPIM prezentuje už šiestykrát. Je preto žiaduce urobiť finančný odpočet rentabilnosti vynaložených prostriedkov v prospech mesta a verejnosti. Aký je reálny výsledok z týchto výletov? V tlačovej informácii* mesto propaguje súkromné projekty, ktoré sú nešetrné k životnému prostrediu, devastujú urbanizmus a historické štruktúry Bratislavy vrátane kultúrnych pamiatok, neprimerane zahusťujú prostredie na úkor zelene a kultúrneho, sociálneho aj relaxačného potenciálu mesta.
Typickým príkladom je River park, ktorý nenávratne zničil veľkú časť dôležitých urbanistických, kultúrnych a sociálnych hodnôt mesta v tejto lokalite a ďalej má pokračovať zbúraním kultúrneho centra PKO. Petíciu za jeho zachovanie pritom podpísalo 8-tisíc ľudí, vrátane 300 významných osobností kultúrneho a spoločenského života na Slovensku. Na Facebooku ju podporilo viac ako 5500 ľudí, na záchranu PKO už tretí rok beží intenzívna občianska kampaň. Vedenie mesta však tieto aktivity odignorovalo bez ohľadu na mienku obyvateľov a bez diskusie s verejnosťou. Podobne aj v prípade prezentovanej revitalizácie Podhradia, kde drvivá väčšina občanov podporuje návrat k historickým štruktúram a obnove historického Podhradia. Iné súkromné projekty zasa zničili zvyšky historickej priemyselnej architektúry ako napr. Kablo, Danubius a neprimeraným zahusťovaním znižujú kvalitu života občanov. Predstavitelia mesta však nevedia zabezpečiť dobudovanie dopravnej infraštruktúry, verejných priestorov a parkov. Myslíme si, že na veľtrhu by mali prezentovať práve takéto zámery.
Žiaľ, bilancia osemročného mandátu primátora Ďurkovského je neúprosná. Nevznikol žiaden nový park ani zoznam intaktnej (nedotknuteľnej) zelene, žiaden nový verejný mestský priestor, nezačal sa budovať nosný dopravný systém, nebola vypracovaná výšková koncepcia mesta, koncepcia parkovania/statickej dopravy a množstvo ďalších koncepčných regulatívov, v územnom plánovaní naďalej vládne nesystematickosť, v rámci ktorej sa fukčné plochy účelovo prispôsobujú developerským zámerom, závažné rozhodnutia (napr. v majetkovej oblasti či vo sfére výstavby) sa prijímajú netransparentne a bez diskusie s verejnosťou atď.
Vyzývame preto primátora Andreja Ďurkovského a riaditeľku magistrátu Annu Pavlovičovú, aby verejne vysvetlili občanom Bratislavy, aký je konkrétny prínos projektov, ktoré propagovali na veľtrhu MIPIM, pre zvýšenie kvality života a životného prostredia v Bratislave a pre zlepšenie ekonomiky mesta. Zároveň žiadame, aby na web stránke uverejnili zrozumiteľný prehľad verejných výdavkov na prezentáciu na veľtrhu MIPIM a konkrétne ekonomické prínosy propagácie súkromných developerských projektov pre mesto. Iniciatíva Bratislava otvorene bude tieto dôležité informácie dôsledne vyžadovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 940
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 441
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 684
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 114
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 313
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 685
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 382
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 973
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu