SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Petržalčania sa radi sťažujú cez internet

Ľudia sa najviac sťažujú na údržbu zelene a dopravu. Časté sú aj susedské spory.

Petržalka je najľudnatejšou mestskou časťou. Ľudí tu trápi doprava a psičkári.Petržalka je najľudnatejšou mestskou časťou. Ľudí tu trápi doprava a psičkári. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Ľudia sa najviac sťažujú na údržbu zelene a dopravu. Časté sú aj susedské spory.

PETRŽALKA. Neporiadni psičkári sú problémom sídliskových mestských častí, akou je aj najľudnatejšia Petržalka. Obyvatelia sa na nich potom často sťažujú na miestnom úrade.

Vlani podali Petržalčania dokopy 127 sťažností. Hovorca samosprávy Ľubomír Andrassy tvrdí, že za posledné dva roky sa viac ľudí obracia na úrad cez internet. Najviac ich zaujíma bývanie, nakladanie s majetkom, doprava, životné prostredie a narúšanie spolunažívania.

Skryť Vypnúť reklamu

„Jeden otec sa nám sťažoval asi trikrát, že pri paneláku sú psie exkrementy a jeho dieťa sa môže nakaziť rôznymi chorobami," tvrdí Andrassy. Nespokojný otec sa vraj chcel obrátiť aj na Štrasburg, pretože si myslí, že sa porušujú základné práva jeho dieťaťa.

Neporiadny psičkár môže dostať pokutu 166 eur, ale dokazovanie je v tomto prípade ťažké. Andrassy dodal, že mestská časť štyrikrát v týždni čistí koše na exkrementy.

Ľudí rozčuľujú aj aktivity susedov. Tieto sťažnosti bývajú podľa Andrassyho vyhodnotené ako neopodstatnené. „Z pozície úradu ich nemôžeme riešiť, odporúčame ich na pracovníka, ktorý má takéto problémy na starosti, prípadne na mediačnú poradňu, alebo sa občania môžu obrátiť na súd."

V zime sa ľudia sťažujú, že správcovia neodhŕňajú sneh z chodníkov pri domoch a z vozoviek.

Skryť Vypnúť reklamu

Pravidlá a lehoty

Na petržalskej webstránke pribudla tento mesiac rubrika otázky a sťažnosti. Občania komunikujú priamo s pracovníkom úradu. Každá sťažnosť je podľa Andrassyho evidovaná, dá sa skontrolovať, kto je za jej riešenie zodpovedný, v akom štádiu je riešenie, či sťažovateľ dostal odpoveď, ako sa jeho problém rieši. „Tento krok má pomôcť otvoriť miestny úrad pre aktívne riešenie námetov od verejnosti," povedal Andrassy.

Čas na uzavretie sťažnosti je podľa zákona do tridsiatich dní. Lehota na vybavenie sa môže predĺžiť na šesťdesiat dní, ak treba vyžiadať stanovisko aj od inej dotknutej inštitúcie - napríklad magistrát, mestská polícia, dopravný podnik.

Prijímanie sťažností, evidenciu a dodržiavanie lehôt na ich vybavovanie sleduje aj miestny kontrolór. „Kontrolou sa zistilo, že 117 podnetov bolo vybavených v riadnom termíne do tridsať dní. Pri deviatich sťažnostiach musel byť termín predĺžený na 60 dní, v jednom prípade neboli dodržané zásady vybavovania sťažností," povedal Andrassy.

Skryť Vypnúť reklamu

Otvorená je podľa hovorcu otázka niektorých petícií, pretože tie sa nemôžu uzavrieť zo dňa na deň, požiadavkám petičníkov sa nedá vyhovieť v reálnom čase.

Vlani bolo v Petržalke osem petícií. Najznámejšou je petícia proti erotickému salónu Messalina v Sade Janka Kráľa, aktivisti žiadajú, aby sa zrušil.

Petržalčania podporili aj petíciu proti oploteniu súkromného gymnázia Mercury alebo proti zriadeniu neštátneho zdravotníckeho zariadenia na Vyšehradskej. Obyvatelia Ševčenkovej zase nesúhlasili s trvalým umiestnením kontajnerového stojiska, táto petícia prišla z kancelárie primátora.

Nový odkaz

Od konca februára funguje celomestský komunikačný portál odkazprestarostu.sk, do prevádzky ho dal Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť.

Problémy zo svojho okolia môžu Bratislavčania oznámiť zodpovednému úradu jednoduchým spôsobom. Portál funguje cez sprostredkovateľa, ktorý v prípade, že samospráva ignoruje komunikáciu s občanom, ju prinúti konať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  2. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 676
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 323
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 392
  4. Aká je chémia vôní 10 172
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 336
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 708
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 677
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 163
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 654
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu