SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ O 12:57

Električka odnikiaľ nikam, rozčuľovali sa niektorí obyvatelia

V Petržalke sa debatovalo o električke a vlaku ako náhrade za metro. Tí, čo prišli a dostali sa k slovu, boli zväčša skeptickí. Mnohí nerozumeli, odznela aj otázka, či sa zasype Chorvátske rameno.

Na diskusiu o náhrade metra z Petržalky na druhý breh Dunaja dnes prišlo hovoriť asi sto ľudí.Na diskusiu o náhrade metra z Petržalky na druhý breh Dunaja dnes prišlo hovoriť asi sto ľudí. (Zdroj: SME - AUTORKA)


PETRŽALKA. "Metro, rýchlodráha, električka, stará Blažková." S týmto povzdychom vchádzal dnes podvečer jeden z účastníkov debaty o nosnom dopravnom systéme do DK Zrkadlový háj. Diskusiu zorganizovala mestská časť, lebo úrad k tomu zaviazali minulý mesiac poslanci.

Prišiel aj starosta Milan Ftáčnik (s podp. Smeru), splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor a asi sto ľudí.

Skepsa bola na oboch stranách. "Prosím vás, ja sa chcem opýtať, či niekoho zaujímalo, že ako tak tí ľudia s tým budú žiť. Asi to zas schvaľoval niekto, kto tam nebýva! Ja s tým proste vôbec nesúhlasím!" sťažovala sa pani v hľadisku.

Jej znechutenie vyplývalo z informácie, že časť stavby koľajového systému, ktorý by mal metro v meste nahradiť, bude dočasná, kým sa nepostaví cieľový stav - trať električky a vlaku až na koniec Petržalky. Medzitým v Petržalke bude fungovať električka, ktorá bude premávať od Šafárikovho námestia po Bosákovu a neskôr sa dorobí až k Janíkovmu dvoru. Čo bude s prvou časťou električky potom, keď sa spraví celé napojenie železnice od Rače po koniec Petržalky, nie je jasné - znechutil ľudí svojou otázkou ešte viac starosta Ftáčnik.

150320102315_res.jpgFOTO SME - AUTORKA

"Ja nie som žiaden dopravný expert, ale túto električku volám odnikiaľ nikam. Väčšina Petržalčanov nechodí do centra, ale Prístavným mostom, mostom Lafranconi a Novým mostom. A čo bude s električkovými koľajami a vozidlami, keď sa trať dobuduje na širšiu? Tie tiež len tak rozšírite ako koľajnice z 1000 na 1435 milimetrov? A nech nám mesto už konečne prezradí to tajomstvo, kde sa električky na Šafku budú otáčať," nedala sa mladá žena.

Odpovedal jej Fabor. "Električky s rozchodom 1000 milimetrov potom budú normálne jazdiť po celej Bratislave. A električka sa nebude otáčať na Šafku, tam sa koľaj napojí na existujúcu trať. To, čo sa udialo od roku 1973 dodnes - naozaj sa minulo veľa peňazí na projekty, ktoré vyzerali vtedy reálne. Dnes ale nerobíme nič navyše, iba to, čo nám určuje stavebný zákon," povedal Fabor. Na otázku o tom či električka alebo vlak povedal: "To nie sú konkurenčné systémy, oni sa dopĺňajú," povedal o vlaku a električke.

Niektorí mali v projektoch nejasno, odznela napríklad aj otázka, či sa zasype Chorvátske rameno. To sa ale ponechá v dnešnej podobe.

"Kým sú peniaze, stavajme," povedal jeden z obyvateľov. "A kde sú tie peniaze, prosím vás?!" odpovedal mu ďalší z hlasov publika. Ako totiž povedal Ftáčnik, mesto minulý rok svoj rezervný fond rozpustilo na iné projekty a peniaze z únie na trať vlaku popod Dunaj nie sú ešte vôbec isté.

Diskutujúci sa na záver zhodli, že by sa mali zvolávať ďalšie diskusie k tejto téme.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 30 246
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 818
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 742
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 778
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 715
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 293
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 8 113
  8. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 084
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 007
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 754
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu