SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Vodičov bez uniforiem ešte podnik pokutovať nechce

Dopravný podnik Bratislava zatiaľ neplánuje sankcionovať vodičov, ktorí nenosia uniformy. V súčasnosti by malo mať jednotné modré uniformy už 99 percent vodičov.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava zatiaľ neplánuje sankcionovať vodičov, ktorí nenosia uniformy. V súčasnosti by malo mať jednotné modré uniformy už 99 percent vodičov, tých podnik zamestnáva okolo 1300. Pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva dopravného podniku Branislav Zahradník. Uniformy sa vracajú po 19 rokoch, podľa neho preto "treba určitý čas na to, aby si vodiči zvykli". Nosenie uniformy je však podľa neho súčasťou pracovných povinností vodičov. Ak však v súčasnosti cestujúcim vadí, že vodiči nenosia uniformy, môžu dať na dopravný podnik podnet a ten každú jednu situáciu preverí. "Každý deň, keď odchádzajú z vozovne, tak sa kontroluje, či majú uniformy," doplnil Zahradník. Jedným z dôvodov však môže byť to, že má vodič uniformu v čistiarni. Do budúcnosti však vedenie podniku nevylučuje pristúpiť aj k sankciám. Niektorí cestujúci totiž tvrdia, že vodičov v uniformách nevidia.

SkryťVypnúť reklamu

Uniformy dal dopravný podnik ušiť na mieru všetkým vodičom. Za uniformy mal zaplatiť dopravný podnik viac ako 431 000 €. Súčasťou každej sady je zimná vrchná bunda, zimná flísová bunda, štyri polokošele s dlhými rukávmi, štyri polokošele s krátkymi rukávmi, dvoje dlhé nohavice a jedny zimné nohavice. Oblečenie je modrej farby, logo podniku je červené a reflexné prvky sú šedé. Dopravný podnik zvažuje na základe požiadaviek niektorých vodičov rozšírenie sady o trojštvrťové nohavice pre teplejšie obdobie, vylúčené nie sú ani polokošele bledšej modrej farby. "Niektorí by prijali aj kravatu. Vážim si, že aj takto by chceli reprezentovať dopravný podnik," dodal Zahradník.

Posledné uniformy sa u vodičov v hlavnom meste objavili údajne v roku 1991. Dopravný podnik rozhodol o ich návrate podľa vzoru dopravného podniku v Prahe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 857
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 18 377
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 451
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 926
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 786
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 218
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 304
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 712
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 608
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 793
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 097
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 411
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 180
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 975
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 930
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 136
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťZatvoriť reklamu