SME

V Petržalke diskusia o nosnom dopravnom systéme

Obyvatelia bratislavskej Petržalky sa budú môcť v pondelok od 17:00 dozvedieť viac informácií o pripravovanom nosnom dopravnom systéme v hlavnom meste.

PETRŽALKA. Prvou etapou projektu je pritom rekonštrukcia Starého mosta a vybudovanie dlhoočakávanej električkovej trate zo Šafárikovho námestia do Petržalky, zatiaľ po Bosákovu ulicu. V druhej etape sa počíta s potiahnutím trate až do Janíkovho dvora, pribudnúť by však mala železničná trať. Ako agentúru SITA informoval hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy, miestna samospráva pripravuje verejnú prezentáciu technicko-ekonomickej štúdie železničnej infraštruktúry. Na diskusii by sa mal okrem predstaviteľov mestskej časti zúčastniť aj splnomocnenec primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor, spracovatelia štúdie ako aj zástupcovia železníc a rezortu dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Verejná prezentácia štúdie bude v kinosále Domu kultúry Zrkadlový háj na Rovniankovej ulici. Diskusia sa koná na základe uznesenie miestneho zastupiteľstva. To koncom februára zároveň schválilo stanovisko mestskej časti k návrhu spoločného stanoviska troch hlavných aktérov - Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železníc SR a hlavného mesta. V ňom sa prioritne požaduje podpovrchový variant v kombinácii s polozapusteným variantom. Do budúcnosti sa však nevylučuje ani povrchový variant pripravovaného nosného dopravného systému. Rovnaké stanovisko schválilo aj hlavné mesto.

V prvej etape nosného dopravného systému by sa mala vybudovať dlhoočakávaná električka. Tá by mala prepojiť Šafárikovo námestie s Petržalkou. Súčasťou projektu je aj riešenie otázky budúceho vzhľadu Starého mosta, pričom v minulosti bolo prezentovaných viacero návrhov. Istý čas by mala električka premávať len po Bosákovu ulicu, neskôr sa plánuje potiahnuť trať až do Janíkovho dvora. Kedy ale začne električka premávať, nie je známe. Termín sa už niekoľkokrát presunul, najnovšie je to najneskôr na prelome rokov 2011 a 2012. Druhá etapa nosného dopravného systému hovorí o železničnom riešení. Vybudovať by sa mal napríklad aj tunel popod Dunaj, čím sa prepojí Železničná stanica Filiálka a Železničná stanica Petržalka. Termín začiatku budovania tunela sa však neustále posúva, najnovšie sa odhaduje, že by to mohlo byť okolo roku 2025. Doriešená nie je ani finančná otázka niektorých ďalších častí projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 960
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 583
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 763
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 590
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 025
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 615
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 096
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 192
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 12 017
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 558
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 276
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 858
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 672
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 016
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 527
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu