SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Černá: Nedočkajú sa ani naši vnuci

Mestskí poslanci dnes skoro dve hodiny rokovali o projekte petržalskej električky a železnice TEN-T. Nakoniec odsúhlasili spoločné stanovisko železníc a ministerstva dopravy.

Mestskí poslanci dnes skoro dve hodiny rokovali o projekte petržalskej električky a železnice TEN-T. Nakoniec odsúhlasili spoločné stanovisko železníc a ministerstva dopravy.

BRATISLAVA. Mestskí poslanci dnes skoro dve hodiny rokovali o projekte petržalskej električky a železnice TEN-T.

Nakoniec odsúhlasili spoločné stanovisko železníc a ministerstva dopravy, že koľaje v Petržalke odporúčajú pod zem alebo polozapustiť a v konečnom stave bude mať železnica rozchod 1435 milimetrov s možnosťou duálnej prevádzky.

SkryťVypnúť reklamu

Debatu uzavrela poznámka Marty Černej (bez polit. prísl.). „Ukončime diskusiu, toto ešte ani našich vnukov nepostihne,“ povedala k dlhoročným plánom.

Schválený návrh je spoločné stanovisko Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR, mesta Bratislava a Železníc SR, ktorí v apríli 2007 podpísali memorandum o spoločnom postupe pri príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Bratislavy, budovanej v rámci projektov TEN-T 17 pre integráciu mestskej a železničnej koľajovej dopravy. S návrhom stanoviska súhlasila 23. februára MČ Petržalka.

Splnomocnenec pre dopravné systémy Tomáš Fabor po hlasovaní na brífingu povedal, že prvá etapa stavby koľajovej trate Šafárikovo námestie-Bosákova ulica v Petržalke je v réžii mesta. Druhá etapa Bosákova-Janíkov dvor je združená investícia v zmysle memoranda. Z európskeho kohézneho fondu by mali byť hradené oprávnené náklady na jej výstavbu.

SkryťVypnúť reklamu

"Keďže výstavba prepojenia tunela z Petržalky na ŽST Filiálka mešká a bude až v ďalšom plánovacom období, do prepojenia tohto tunela - z odbočky Dunaj na Bosákovu ulicu, tak by nemala zmysel funkčnosť rozchodu 1435 mm, za ten čas tam bude rozchod 1000 mm. Tento rozchod zapojí petržalskú radiálu do siete električkových koľají mesta," povedal Fabor.

Štúdia je podkladom pre projektantov, ktorí začnú detailnejšie projektovať trať. Po vydaní stavebného povolenia bude vypísaný medzinárodný tender na zhotoviteľa trate Bosákova ulica-Janíkov dvor, ozrejmil splnomocnenec.

V spoločnom stanovisku sa okrem iného uvádza, že z hľadiska výškového vedenia trasy sú prijateľné všetky riešené varianty s rôznym pomerom výškového vedenia. Stanovisko prioritne odporúča podpovrchový/polozapustený variant vedenia trate s využitím jestvujúceho terénu pri rešpektovaní prírodných prekážok a začiatkom združenej investície v podzemnej stykovej stanici Chorvátske rameno.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ ide o prevádzku, železničná trať má mať rozchod 1435 mm s možnosťou duálnej prevádzky. V prvej etape bude na trati električková doprava. Po zrealizovaní tunelového prepojenia popod Dunaj a napojenia na stanicu Chorvátske rameno prispôsobí mesto Bratislava v úseku zastávka Chorvátske rameno Janíkov dvor prevádzku MHD na systém s rozchodom 1435 mm. Takto dôjde k úplnej integrácii systémov mestskej a prímestskej dopravy. Uvedené riešenie prípravy združenej investície, ktorej súčasťou je vydanie územného rozhodnutia a stavebného povolenia, zabezpečí hlavné mesto na svoje náklady.

(dot, tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 934
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 840
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 8 977
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 541
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 5 544
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 129
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 664
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 369
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 483
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 10 724
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 242
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 679
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 016
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 441
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 357
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu