SME

Petržalka chce diskusiu k štúdii o koľajovej doprave

Bratislavská mestská časť Petržalka súhlasí s návrhom spoločného stanoviska k výsledkom Technicko-ekonomickej štúdie o koľajovej trati na svojom území.

BRATISLAVA. Bratislavská mestská časť (MČ) Petržalka súhlasí s návrhom spoločného stanoviska k výsledkom Technicko-ekonomickej štúdie o koľajovej trati na území MČ. Návrh má prerokovať 25. februára bratislavské mestské zastupiteľstvo (MsZ).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Miestni poslanci Petržalky žiadajú, aby štúdia bola do mesiaca verejne prerokovaná. K týmto záverom dospelo miestne zastupiteľstvo po dva a pol hodinovej diskusii. Počas nej sa vyjadrili aj zástupca Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii (MDPT) SR, uvoľnený poslanec pre dopravné systémy Tomáš Fabor a nezávislí odborníci.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o návrh spoločného stanoviska MDPT SR, mesta Bratislava a Železníc SR, ktoré v apríli 2007 podpísali memorandum o spoločnom postupe pri príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Bratislavy budovanej v rámci projektov TEN-T 17 pre integráciu mestskej a železničnej koľajovej dopravy.

Starosta Milan Ftáčnik pre médiá uviedol, že v rámci stanoviska MČ prioritne odporúča ako riešenie podpovrchový alebo polozapustený variant vedenia trate. "Poslanci ďalej povedali, že perspektívne, z hľadiska prevádzky, si ju vedia predstaviť ako železničnú, ale aj električkovú, ale len na rozchode 1435 mm. To bude v druhej, teda cieľovej etape, keď sa vybuduje tunel pod Dunajom a prepojí sa ŽST Filiálka so ŽST Petržalka. Odbočka z nej by mohla viesť, tvoriť aj jadro nosného dopravného systému v Petržalke," povedal po rokovaní Ftáčnik, ktorý je aj mestský poslanec. Doplnil, že na rokovaní MsZ by mohla zaznieť otázka financií. Verejná diskusia by podľa neho mala byť o riešení, ktoré podporuje petržalská samospráva.

SkryťVypnúť reklamu

Fabor povedal, že v prvej etape bude v Petržalke električka a v ďalšej etape má byť tunelové prepojenie popod Dunaj a následne zapojenie aj železničnej trate do Petržalky. Zdôraznil, že spoločné stanovisko troch partnerov je vypracované ako kompromis. "My sme v podstate nemuseli žiadať stanovisko Petržalky, ale mesto si povedalo, keďže je to na území MČ, občania, poslanci a Petržalka majú eminentné právo povedať svoj názor. Sme radi, že názor je taký istý ako názor mesta," ozrejmil Fabor. Povedal, že verejná diskusia je už pol roka. Štúdia, ktorá je vypracovaná na zadanie ministerstva a železníc, je od leta 2009 dispozícii. Bola zaslaná aj na MČ a ďalšie organizácie a úrady a mohli sa k nej vyjadriť. "Vlastne verejná diskusia prebieha," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Pri schválení stanoviska primátor Andrej Ďurkovský (KDH) podpísal s rezortom dopravy a železnicami zmluvu, ktorá naštartuje ďalší stupeň projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie, priblížil Fabor.

Návrh o verejnej diskusii podala poslankyňa Iveta Plšeková (SDKÚ-DS). Zastupiteľstvo však neschválilo niekoľko pozmeňovacích návrhov stanoviska MČ z dielne tejto politickej strany, nepodporilo ich aj KDH. "Nepodporilo ich preto, lebo KDH má veľmi jasnú líniu s mestom, pretože primátor je nositeľom myšlienky električky do Petržalky," povedala pre TASR s tým, že štúdia napriek názvu je viac technická ako ekonomická. Vyslovila ľútosť nad tým, že mesto, hoci malo od júna 2009 čas ju verejne prerokovať s občanmi, neurobilo tak, na rozdiel od témy polyfunkčného komplexu Metropolis s kasínom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 270
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 513
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 197
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 065
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 040
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 613
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 869
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 365
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 556
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 243
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 345
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 899
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 342
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 069
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu