SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Ombudsman cestujúcich MHD riešil viac ako 450 podaní

BRATISLAVA 17. februára (SITA) - Ombudsman cestujúcich mestskou hromadnou dopravou v Bratislave riešil doteraz viac ako 450 podaní. Pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku ...

BRATISLAVA 17. februára (SITA) - Ombudsman cestujúcich mestskou hromadnou dopravou v Bratislave riešil doteraz viac ako 450 podaní. Pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Najviac z nich, okolo 45 percent, tvorili sťažnosti cestujúcich, 25 percent predstavovali žiadosti o odpustenie pokuty alebo o splátkový kalendár na pokutu. Približne 20 percent boli návrhy a pripomienky k fungovaniu mestskej hromadnej dopravy a zvyšných desať percent tvorili žiadosti o poskytnutie informácií. "Je to pomerne dosť. Myslím si ale, že sa oplatilo zriadiť inštitút. Hodnotím to ako dobré rozhodnutie. Je to forma ústretovej komunikácie podniku s verejnosťou, ktorá absentovala," povedal Zahradník.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestujúci sa najviac sťažovali na správanie revízorov a vodičov. Pasažierom prekážalo fajčenie v autobuse, nedodržanie grafikonu či kúrenie. Mnohým cestujúcim sa nepáčila ani prítomnosť bezdomovcov vo vozidlách. Dopravný podnik zaznamenal aj nárast počtu žiadostí o odpustenie pokuty. Každý prípad sa podľa Zahradníka posudzuje individuálne a prihliada sa na viaceré faktory. Či nedošlo k chybe revízora, či nebol označovač lístkov nefunkčný alebo či sa nevyskytli technické problémy pri SMS lístku. "Ak vidíme, že si cestujúci pravidelne načas niekoľko rokov kupuje električenku a opomenie jeden či dva dni, že mu vypršala platnosť a práve vtedy je prichytený revízorom, tak mu pokutu odpustíme," konštatoval Zahradník. V prípade SMS lístka sa pokuta odpúšťa podľa neho len raz, na druhýkrát by už mal cestujúci pochopiť jeho fungovanie. Podľa Zahradníka sa totiž ešte stále stáva, že ľudia za cestovný lístok považujú poslanú prázdnu SMS a nie SMS s odpoveďou.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo svojich podaniach žiadali cestujúci okrem častého odpustenia pokút či splátkového kalendára aj posilniť nízkodpodlažné autobusy a zmeniť tarifné písma. Žiadosti o poskytnutie informácií sa najčastejšie týkali taríf v mestskej hromadnej doprave, najmä zliav, električeniek a SMS lístkov. "Väčšina podaní - asi 65 percent - prichádza mailom. Približne 25 percent prichádza telefonicky a desať percent tvorí osobný kontakt," doplnil Zahradník. Približne 90 percent podaní sa podarilo vyriešiť do 30 dní, pri objektívnych príčinách sa prípad posudzoval dlhšie.

Cestujúci bratislavskou mestskou dopravou majú svojho ombudsmana od 16. októbra minulého roka. Stala sa ním mediátorka Soňa Ďurčová, ktorá je zamestnankyňou dopravného podniku. Mediátorka sídli v budove dopravného podniku na Olejkárskej ulici. Záujemcovia ju môžu kontaktovať prostredníctvom e-mailu na adrese mediator@dpb.sk. K vytvoreniu funkcie ombudsmana pristúpil podnik v záujme otvorenejšej komunikácie s cestujúcimi a zvýšenia efektívnosti vybavovania podnetov cestujúcich. Dopravný podnik má okolo 3 100 zamestnancov, denne je v premávke okolo 800 vozidiel. Ročne rieši podnik okolo 1 000 podnetov od občanov.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 31 576
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 15 999
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 828
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 10 973
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 230
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 000
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 791
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 542
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 320
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 086
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu