SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Ombudsman cestujúcich MHD riešil viac ako 450 podaní

BRATISLAVA 17. februára (SITA) - Ombudsman cestujúcich mestskou hromadnou dopravou v Bratislave riešil doteraz viac ako 450 podaní. Pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku ...

BRATISLAVA 17. februára (SITA) - Ombudsman cestujúcich mestskou hromadnou dopravou v Bratislave riešil doteraz viac ako 450 podaní. Pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Najviac z nich, okolo 45 percent, tvorili sťažnosti cestujúcich, 25 percent predstavovali žiadosti o odpustenie pokuty alebo o splátkový kalendár na pokutu. Približne 20 percent boli návrhy a pripomienky k fungovaniu mestskej hromadnej dopravy a zvyšných desať percent tvorili žiadosti o poskytnutie informácií. "Je to pomerne dosť. Myslím si ale, že sa oplatilo zriadiť inštitút. Hodnotím to ako dobré rozhodnutie. Je to forma ústretovej komunikácie podniku s verejnosťou, ktorá absentovala," povedal Zahradník.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestujúci sa najviac sťažovali na správanie revízorov a vodičov. Pasažierom prekážalo fajčenie v autobuse, nedodržanie grafikonu či kúrenie. Mnohým cestujúcim sa nepáčila ani prítomnosť bezdomovcov vo vozidlách. Dopravný podnik zaznamenal aj nárast počtu žiadostí o odpustenie pokuty. Každý prípad sa podľa Zahradníka posudzuje individuálne a prihliada sa na viaceré faktory. Či nedošlo k chybe revízora, či nebol označovač lístkov nefunkčný alebo či sa nevyskytli technické problémy pri SMS lístku. "Ak vidíme, že si cestujúci pravidelne načas niekoľko rokov kupuje električenku a opomenie jeden či dva dni, že mu vypršala platnosť a práve vtedy je prichytený revízorom, tak mu pokutu odpustíme," konštatoval Zahradník. V prípade SMS lístka sa pokuta odpúšťa podľa neho len raz, na druhýkrát by už mal cestujúci pochopiť jeho fungovanie. Podľa Zahradníka sa totiž ešte stále stáva, že ľudia za cestovný lístok považujú poslanú prázdnu SMS a nie SMS s odpoveďou.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo svojich podaniach žiadali cestujúci okrem častého odpustenia pokút či splátkového kalendára aj posilniť nízkodpodlažné autobusy a zmeniť tarifné písma. Žiadosti o poskytnutie informácií sa najčastejšie týkali taríf v mestskej hromadnej doprave, najmä zliav, električeniek a SMS lístkov. "Väčšina podaní - asi 65 percent - prichádza mailom. Približne 25 percent prichádza telefonicky a desať percent tvorí osobný kontakt," doplnil Zahradník. Približne 90 percent podaní sa podarilo vyriešiť do 30 dní, pri objektívnych príčinách sa prípad posudzoval dlhšie.

Cestujúci bratislavskou mestskou dopravou majú svojho ombudsmana od 16. októbra minulého roka. Stala sa ním mediátorka Soňa Ďurčová, ktorá je zamestnankyňou dopravného podniku. Mediátorka sídli v budove dopravného podniku na Olejkárskej ulici. Záujemcovia ju môžu kontaktovať prostredníctvom e-mailu na adrese mediator@dpb.sk. K vytvoreniu funkcie ombudsmana pristúpil podnik v záujme otvorenejšej komunikácie s cestujúcimi a zvýšenia efektívnosti vybavovania podnetov cestujúcich. Dopravný podnik má okolo 3 100 zamestnancov, denne je v premávke okolo 800 vozidiel. Ročne rieši podnik okolo 1 000 podnetov od občanov.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 693
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 144
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 715
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 675
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 293
  6. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 223
  7. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 978
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 821
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 129
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 554
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu