SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Cyklistom sľubujú nové trasy

Nová Kopčianska zelená cesta napojí petržalské trasy na rakúske. Výstavba má začať na jar

Existujúca Dolnozemská zelená cesta má 4,5 kilometra. Začína sa pod Starým mostom, tiahne sa popri nábreží, okolo Ekonomickej univerzity až k Chorvátskemu ramenu, napája sa na dunajskú cyklistickú cestu.Existujúca Dolnozemská zelená cesta má 4,5 kilometra. Začína sa pod Starým mostom, tiahne sa popri nábreží, okolo Ekonomickej univerzity až k Chorvátskemu ramenu, napája sa na dunajskú cyklistickú cestu. (Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

.

PETRŽALKA. Samospráva chce na jar začať s výstavbou novej zelenej cesty. Kopčianska zelená cesta by mala spojiť Viedenskú cestu s Petržalským korzom a vyústiť až v rakúskom Kittsee. Zelené cesty sú verejne prístupné, slúžia však výlučne pre nemotorizovaných. Ide o trasy pre cyklistov, korčuliarov, ale aj chodcov či bežcov.

Nový zelený úsek sa má napojiť na existujúcu Dolnozemskú zelenú cestu. Bude kopírovať hranicu s Rakúskom, viesť popri Panónskej a Rusovskej ceste a skončí pod Novým mostom. „Označenie zelené cesty sa vzťahuje len na trasy, ktoré spĺňajú určité technické normy,“ povedal hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy. Podmienkou je pevný povrch, cyklotrasy označujú tabuľky. Záleží tiež na tom, či sú to cesty miestne, mestské alebo diaľkové.

Skryť Vypnúť reklamu

Za športom i pamiatkami

Na zelených cestách musia byť v istých vzdialenostiach lavičky, odpočívadlá, bezpečné priechody, navigačné tabule či mapy. Tie ukazujú, kde sa cyklista nachádza. Orientačné tabule by tiež mali upozorniť na pamiatky alebo zaujímavosti.

„Výstavba nových a modernizácia existujúcich cyklotrás má zvýšiť záujem ľudí o zdravý životný štýl a zároveň prispieť k ochrane životného prostredia,“ povedal Andrassy. Petržalka na projekte spolupracuje s mestskými časťami Rusovce, Jarovce, Čunovo aj s deviatimi prihraničnými rakúskymi obcami.

Plánuje sa napojenie petržalských cyklotrás na rakúske. Projekt sa má zaplatiť hlavne z európskych zdrojov. Z eurofondov sa použije takmer 90-tisíc eur, petržalská samospráva sa bude podieľať na financovaní piatimi percentami. „Je to úspešný projekt za málo peňazí,“ povedal starosta Petržalky Milan Ftáčnik.

Skryť Vypnúť reklamu

Nebezpečné miesto

Existujúca Dolnozemská zelená cesta má 4,5 kilometra. Začína sa pod Starým mostom, tiahne sa popri nábreží, okolo Ekonomickej univerzity až k Chorvátskemu ramenu, napája sa na dunajskú cyklistickú cestu. Petržalčania najviac využívajú trasy pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji.

Na mieste, kde Chorvátske rameno pretína Rusovskú cestu, je trasa umelo prerušená. Tento úsek je nebezpečný, premávka je hustá. Ľudia tadiaľ často prechádzajú, označenia chýbajú. „Riešime to. Mestská časť plánuje vytvoriť priechod s dopravným značením a zvýšiť tak bezpečnosť,“ povedal Andrassy. Samospráva počíta s budovaním cyklotrás aj v ďalších rokoch.

Koncepcia uvažuje so štyrmi radiálami od severu na juh – Dolnozemská, Chorvátske rameno, Kopčianska a medzinárodná dunajská cyklistická cesta. Pribudnúť majú aj tri spojovacie cesty od východu na západ mestskej časti. Sú to Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská aOrechová ulica.

Skryť Vypnúť reklamu

cyklotrasy_res.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  6. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  9. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  10. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 941
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 273
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 856
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 628
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 382
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 694
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 563
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 728
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 550
  10. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 2 526
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 322
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 8 568
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 887
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 031
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 964
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 189
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 141
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 3 877
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu