Nová Scéna
Martin Gregor, rodák z Trnavy, bol jedinečným klaunom nielen na divadelných doskách, ale aj v súkromí. Napriek neľahkému osudu dokázal rozdávať smiech i dobrú náladu a zabávať spoločnosť.
Kto by si ale myslel, že podobne úsmevne prebiehal celý jeho život, je na veľkom omyle. Bol židovského pôvodu, jeho pravé priezvisko bolo Guttman a na svoju rodinu vždy spomínal s veľkou láskou. Komediálny talent zdedil po otcovi, ktorý bol síce klampiarom, ale pôvodne pôsobil v cirkuse ako hudobný klaun. Okrem herectva miloval rybárčenie a bol náruživým fanúšikom trnavského futbalu.
Dano Živojnovič, vlastným menom Daniel Slobodan, sa narodil vo Vršaci v Juhoslávii. Do Bratislavy prišiel z Prahy, kde bol hviezdnym operetným tenoristom. Matka spomína, že v čase, keď už bol členom Novej scény v Bratislave, bola s ním raz v Prahe. Keď prechádzali cez Václavák, nestačil odpovedať na množstvo pozdravov: „Zdravíme vás, mistře.“ V Prahe bol veľmi populárny a účinkoval aj v českých filmoch s hviezdami ako Jindřich Plachta, Vlasta Burian, Jiřina Schejbalová, Zita Kabátová. Patril medzi obdivovateľov kuchárskeho umenia mojej mamy. Chodieval s nami aj na výlety. Obľúbeným výletným miestom bol Devín.
Ernest Kostelník, sólista spevohry (tenor), tanečník, herec, často spieval úryvky z Dusíkových operiet. Bol prvým manželom Gizely Veclovej, ktorá bola kamarátkou mojej mamy ešte z detských čias. Prišiel z Košíc a hovoril s takým zvláštnym maďarským prízvukom. Dá sa povedať, že až do nástupu Ivana Krajíčka do operetného súboru bol prvou hviezdou. Raz bola debata o Krajíčkovi. „Mladosť má prednosť – tak treba mladému ustúpiť.“ Neviem, či to myslel celkom úprimne. Zomrel kurióznou smrťou, pri zaväzovaní šnúrok na topánkach dostal infarkt.
Zo zážitkov spojených s Novou scénou treba spomenúť svetoznámy muzikál Fidlikant na streche z roku 1968 v hlavnej úlohe s Jozefom Kronerom, vďaka nemu to bol doslova trhák a divadelný skvost. V nejakom rozhovore povedal, že pred Fidlikantom si spieval iba v kúpeľni.
Pokračovanie nabudúce